4F rośnie w oczach
Marka 4F znana jest przede wszystkim dzięki sponsoringowi polskich sportowców oraz kadry na igrzyska olimpijskie. Jednak sklepy sportowe firmy OTCF dostępne są przede wszystkim dla amatorów różnych aktywności fiziycznych.
– Do ponad 140 już istniejących salonów dołączyliśmy w tym roku już trzy nowe salony. Znajdują się one w toruńskim centrum handlowym Copernicus, lubelskich Tarasach i wrocławskich Arkadach. Każdy z nich liczy ponad 140 m2 - mówi Małgorzata Gabryś, dyrektor ds. inwestycji i rozwoju spółki OTCF, właściciela marki 4F.
Licencjodawca planuje w 2015 roku uruchomić 14 nowych punktów, a w 10 już istniejących dokona zmiany wystroju. Tak było w w galerii Focus Mall Zielona Góra, gdzie ruszył powiększony z 97 do 190 m2 największy salon franczyzowy 4F. W związku z tym sklep musiał zmienić lokalizację, dzięki czemu znalazł się w sąsiedztwie salonów obuwniczych Badura i Wojas oraz sklepu Reebok.
- Pozwoliło to najemcy na zwiększenie asortymentu. Dla klientów oznacza to także zakupy w bardziej komfortowych warunkach - zapewnia Marta Radziwoń, dyrektor galerii Focus Mall Zielona Góra.
Strategią rozwoju 4F zakłada otwarcia w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców. Oczekiwana powierzchnia lokalu wynosi 110-150 m2. Franczyzodawca pomaga partnerom zarówno w znalezieniu lokalizacji jak i późniejszych negocjacji warunków finansowych i umowy najmu. Jednak najczęściej zgłoszenia wpływają od przedsiębiorców z konkretnymi propozycjami lokalizacji. Inwestycja na 1 m2 wynosi ok. 2 tys. zł. Jest to wystarczająca kwota za wykonanie lokalu w stanie „pod klucz”. Centrala wymaga spójności wizerunkowej sklepów franczyzowych i własnych. Współpraca franczyzowa z 4F opiera się na klasycznym modelu sprzedaży depozytowej. Franczyzodawca oddaje partnerowi produkty w depozycie, a wynagrodzenie ma formę prowizji od wartości sprzedaży.
- Nasz idealny partner biznesowy powinien mieć doświadczenie w prowadzeniu działalności handlowej z innymi brandami odzieżowymi. Nie wymagamy czynnego uprawiania sportu, jednak zawsze jest to mile widziane zarówno wśród właścicieli sklepów, jak i pracowników. Partner 4F powinien czynnie angażować się w zarządzanie salonem: opiekę nad załogą, realizacją procedur oraz stałą współpracę z naszymi działami wsparcia – wylicza Małgorzata Gabryś. - Od kilku lat nie obserwujemy klasycznej sezonowości w sprzedaży, udało nam się ograniczyć to zjawisko poprzez zmianę struktury asortymentowej w sezonach wiosennych i letnich. Każdy sklep ma ustaloną kategorię towarowania według wielkości. Dlatego też na początku rozmów z klientami sugerujemy im większą powierzchnię najmu. Kolejne zatwarowania są automatycznym powieleniem pierwszego zatowarowania, uwzględniając rotację poszczególnych grup asortymentowych - dodaje.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jazda samochodem, może i wygodna, ale coraz bardziej kosztowna. Ceny paliw idą w górę i nie wiadomo, jak bardzo zdrożeją. Alternatywą jest tańszy w utrzymaniu rower. Czy popyt na jednoślady to gwarancja udanego biznesu?
Odzież z metką Bergson znają wielbiciele aktywnej turystyki i sportów outdoorowych. Teraz marka chce sprzedawać ją także w sklepach franczyzowych.
– Z rodziną podobno najlepiej wychodzi się na zdjęciu. A my prowadzimy razem biznes. I dobrze zarabiamy – mówi Maja Włoszczowska, wicemistrzyni olimpijska, która wspólnie z mamą i bratem prowadzi firmę Quest, produkującą profesjonalną odzież sportową.
Lasy i parki pełne biegaczy, ulice miast zamykane na czas maratonów – oto Polska Anno Domini 2017. Podczas gdy jedni ruszyli się zza biurek, by w pocie czoła spalać kalorie, inni postanowili zrobić na tym interes.
Sławomir Naskręt przebiegł już tysiące kilometrów i na butach do biegania zna się jak mało kto. Swoją wiedzę postanowił przekuć w biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Na rynku usług pralniczych działają międzynarodowe sieci, małe rodzinne pralnie i samoobsługowe. Inwestycja w każdym przypadku zaczyna się od 200 tys. zł.
Marka Wendy’s zamierza otworzyć setki restauracji na nowych europejskich rynkach. Chce też wejść do Polski.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
hala sportowa
mega fajny pomysł! no więc tak, jeśli chcesz stworzyć obiekt sportowy, to pewnie warto byłoby skonsultować się z kimś, kto się na tym zna. może poszukaj w okolicy...
Polska biega. Kto na tym zarabia?
Producenci elektroniki też na tym zarabiają tworząc takie, nota bene całkiem fajne, opaski:)
hala sportowa
Poszukaj na forum sportowe fakty. Polecam
hala sportowa
mam pomysł na stworzenie obiektu sportowego u siebie w okolicy, czy znacie jakiś speców którzy pomogli by mi to od zera stworzyć?
Polska biega. Kto na tym zarabia?
Najważniejsze, że dużo osób dzięki aplikacji zaczęło biegać. Myślę, że z czasem chętnych będzie jeszcze więcej.
nice
hello
Mistrzowski Bus- ktoś coś słyszał?
Jest to kolekcja klocków konstrukcyjnych i unikatowych figurek nawiązujących do mistrzostw świata w piłce nożnej Rosja 2018. W kolekcji znajdują się zeszyty, klocki do...
Polska biega. Kto na tym zarabia?
Bardzo ciekawe są różne aplikacje do biegania. Na pewno ułatwiają zadanie i pomagają mierzyć efekty.