Porównują i sprzedają

Działalność multiagencji ubezpieczeniowych opiera się na bogatej ofercie oraz możliwości jej porównania. Partnerzy CUK Ubezpieczenia i Superpolisa.pl mogą dzię temu zaproponować swoim klientom kilkadziesiąt produktów ubezpieczeniowych różnych towarzystw.
- W zaledwie dwie minuty, doradcy CUK bezpłatnie porównują ceny dostępnych polis OC i AC i pomagają wybrać tą najkorzystniejszą. Dostępny na stronie internetowej kalkulator umożliwia klientom samodzielne porównanie i zakup polis - wyjaśnia Monika Grabowska, dyrektor rozwoju sieci zewnętrznej CUK Ubezpieczenia.
Podobną funkcjonalność ma porównywarka Superpolisa.pl. A jest co porównywać. Na rynku działa ok. 80 ubezpieczycieli, a ich sieć agentów notuje spadki sprzedaży, bo klienci wolą wybrać.
- Agencje wyłączne przestają mieć racje bytu, a ich miejsce zajmują placówki multiagencyjne. Superpolisa.pl zadbała o to, by porównanie ofert objęło maksymalnie dużo dostępnych na rynku produktów uebzpieczeniowych, a wystawienie polisy odbywało się w możliwe jak najkrótszym czasie - tłumaczy Dariusz Daraż, dyrektor sieci sprzedaży Superpolisa.pl.
Innym trendem dostrzegalnym w branży jest przenoszenie się klientów do internetu.
- Dzięki dostępnemu online naszemu kalkulatorowi można samodzielnie porównać ceny dostępnych dla jego auta ubezpieczeń. Klienci najpierw sprawdzają oferty w internecie, a potem przychodzą do placówki, by uzyskać dodatkową poradę od niezależnego doradcy i kupić najkorzystniejszą polisę - twierdzi Monika Grabowska.
Jeśli droga od poszukiwania polisy do zawarcia umowy prowadzi przez internet, oznacza to, że franczyzodawcy muszą skupić się na działaniach reklamowych w wirtualnym świecie. Oklejona i dobrze wyeksponowana witryna schodzi w tej sytuacji na dalszy plan, jednak nadal pozostaje najtańszą, poza rekomendacjami, formą reklamy.
- Nasze wsparcie marketingowe jest całkowicie bezpłatne. CUK dba o rozpoznawalność wszystkich placówek, zarówno własnych jak i partnerskich. Partnerzy mogą liczyć na szereg działań internetowych reklamujących i pozycjonujących placówkę partnerską w sieci - dodaje menedżerka CUK.
Taka strategia sprawdza się jednak głównie w dużych miastach. Ponad połowa biur CUK działa w miejscowościach liczących 10-50 tys. mieszkańców. W tych placówkach ciągle najlepszą reklamą jest rekomendacji i lokalizacja jak najbliżej centrum miast lub na dużym osiedlu. Potencjalny franczyzobiorca multiagencji musi także zadbać o miejsca postojowe, na których zaparkują klienci, którzy planują ubezpieczyć swój pojazd.

ZOBACZ W KATALOGU



















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Budujemy biznes oparty o kilka grup produktowych, z których każda generuje przychód dla franczyzobiorcy – mówi Daniel Gehrke z Alior Banku.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
Powódź zniszczyła jego placówkę, ale nie biznes. Mariusz Hajdasz, partner PKO Banku Polskiego, opowiada, jak wygląda franczyza bankowa, gdy przychodzą prawdziwe kryzysy.
Hiszpanie chcą sprzedać udziały w Santander Bank Polska austriackiemu Erste Group. Co to oznacza dla dalszego rozwoju sieci i dla franczyzobiorców?
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.