Sphinx w wersji XXL

Prężenie muskułów – tak chyba można określić ostatnie otwarcie popularnej sieci casual dining. Nowa aranżacja i ponad 530 m2 powierzchni, a przy tym prestiżowa lokalizacja przy Placu Bankowym w budynku Błękitnego Wieżowca. Właściciele konceptu przyznają, że placówka ma być wizytówką marki.
– Jesteśmy zadowoleni z efektów prac i ciekawych rozwiązań aranżacyjnych zastosowanych po raz pierwszy w tym miejscu. Nowoczesne wnętrza, wygodne kanapy, duże atrakcyjne przestrzenie, jak również doskonała lokalizacja to bez wątpienia atuty tej restauracji, które docenią również nasi klienci. W lokalu można z powodzeniem przeprowadzać spotkania biznesowe, spotkać się z przyjaciółmi i rodziną czy też pozwolić sobie na chwilę odpoczynku i przyjemności podczas smacznego śniadania, lunchu lub kolacji – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.
To 15 restauracja pod szyldem Sphinksa w Warszawie i 93 w ogóle. W lokalu przewidziano 230 miejsc dla gości, a kolejnych 60 czeka w ogródku. W menu po raz pierwszy zagości piwo niepasteryzowane z tanków. Wśród nowości aranżacyjnych znalazły się m.in. wieloosobowe kanapy i dwuosobowe loże. Więcej o wystroju restauracji można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl w artykule Sphinx w nowym wydaniu.
Nowa restauracja będzie zarządzana w modelu operatorskim, który przypomina nieco system agencyjny znany z rynku handlowego i sieci takich, jak Żabka. W odróżnieniu od modelu franczyzowego, operator nie inwestuje własnego kapitału w uruchomienie restauracji, natomiast zarządza nią jako niezależny przedsiębiorca. Jego wynagrodzenie zależy do wyników finansowych osiąganych w lokalu. Całość kosztów związanych z uruchomieniem placówki pozostaje po stronie właściciela konceptu.
To właśnie w modelu operatorskim działa znaczna większość restauracji Sphinksa. W nim również planowane są kolejne otwarcia.
– Już w tej chwili mamy podpisane umowy najmu lokali w Kołobrzegu, Malborku, Wrocławiu, Krakowie i Lublinie. Ale w planach jest znacznie więcej otwarć. Liczymy, że w 2015 roku podpiszemy łącznie 18 umów – zapowiadał w lutym Sylwester Cacek, prezes Sfinksa.
Oprócz sieci Sphinx, spółka Sfinks Polska zarządza jeszcze dziewięcioma restauracjami Chłopskie Jadło oraz pięcioma marki Wook. Franczyzodawca jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Segment casual dining, czyli przystępnej cenowo kuchni serwowanej przez obsługę kelnerską, przeżywa w ostatnich latach czas rozkwitu. Jak wynika z badania Makro Cash & Carry Polska na talerzu 2015. Ponad połowa Polaków przeznacza na posiłek poza domem średnio od 10 do 25 zł. A właśnie w ten przedział cenowy celują restauracje casual dining.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali