Z supermarketu na lody

Prognozy pogody są najlepszą prognozą finansową dla lodowego biznesu. Pod logo Lodostrefy działa już kilkanaście lodziarni. Do centrali należą punkty w Jeleniej Górze, Legnicy, Polkowicach, Bolesławcu, Wałbrzychu, Dzierżoniowie i Karpaczu. Z kolei franczyzobiorcy zarządzają lodziarniami m.in. w Łodzi, Częstochowie, Chełmie i Szklarskiej Porębie. Koncept firmy polega na sprzedaży lodów włoskich, świderków, gofrów i mrożonego napoju, tzw. granity z profesjonalnie przygotowanych do tego celu pawilonów.
– Gdy jest chłodniej, dobrze mieć w zanadrzu alternatywę dla tradycyjnego loda. Im bogatsza oferta, tym mniejsze ryzyko. Poza tym w dzisiejszych czasach klient ceni sobie możliwość wyboru. W kilkuosobowej rodzinie można się spodziewać różnych gustów – wyjaśnia Joanna Misiakowska, odpowiedzialna za pozyskiwanie franczyzobiorców.
Firma zabiega o lokalizacje przy centrach handlowych, dużych marketach, blisko osiedli mieszkaniowych czy szkół. Franczyzodawca podpisał umowy z kilkoma sieciami handlowymi, w tym z Kauflandem i Tesco. Właśnie w okolicy tych marketów Lodostrefa proponuje miejsca do prowadzenia biznesu swoim franczyzobiorcom.
– Strategia jest prosta, staramy się lokować pawilony tam, gdzie jest duży przepływ klientów. Pomagamy partnerom w zdobyciu pozwoleń oraz spełnieniu technicznych i formalnych wymagań. To jest ten obszar, który stanowi największe wyzwanie dla początkujących. Dlatego sami załatwiamy odbiór obiektu przez lokalny Sanepid, do czego wymagane jest badanie wody oraz zatwierdzenie projektu przez rzeczoznawcę. Dbamy także o przyłącza do prądu, bieżącej wody i kanalizacji. Zwracamy ogromną uwagę na higienę pracy – twierdzi Joanna Misiakowska.
W ofercie franczyzowej firmy znajduje się kilka wariantów pawilonu z różnym wyposażeniem. Kompletnie wyposażony pawilon z jedną maszyną do lodów włoskich kosztuje 60,5 tys. zł natomiast z maszyną do lodów świderków 71,6 tys. zł. Jednak największym zainteresowaniem wśród franczyzobiorców cieszą się pawilony z maszynami do świderków i do lodów włoskich oraz granitą. Do tego przedsiębiorca otrzymuje propozycję przejęcia konkretnej lokalizacji pod marketem. Taka umowa wiąże się z inwestycją w wysokości 98 tys. zł. Zakup można sfinansować z funduszu leasingowego, który cieszy się dużym zainteresowaniem inwestorów.
– Wśród naszych franczyzobiorców są zarówno osoby, dla których lodowy biznes jest jedynym źródłem dochodów, jak również takie, dla których prowadzenie pawilonu jest dodatkowym przedsięwzięciem. Nie utrudniamy przyszłym partnerom przystąpienia do sieci stawiając surowe warunki. Zwracamy uwagę na osobiste zaangażowanie. Doświadczenie franczyzobiorcy nie ma większego znaczenia. Najczęściej zgłaszają się osoby, które stawiają swe pierwsze kroki w lodowym biznesie. Dlatego oferujemy kompleksową pomoc w uruchomieniu lodziarni w lokalizacji franczyzobiorcy. Nie szkolimy online ani w centrali. Wszystko odbywa się na miejscu, w pawilonie nowego partnera. Ponadto wspieramy franczyzobiorcę w dniu otwarcia punktu. Z doświadczenia wiemy jak bardzo jest to stresujące – tłumaczy współwłaścicielka firmy.

ZOBACZ W KATALOGU


















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza Synevo jest dla każdego, kto szuka pomysłu na biznes z szybkim zwrotem, który w dodatku realnie pomaga ludziom – mówi Grzegorz Morawski, kierownik ds. franczyzy Synevo.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali