W ostatnich latach w Dominium przeprowadzono proces rebrandingu, którego celem było wzmocnienie rozpoznawalności marki. Nastąpiła zmiana wystroju wszystkich restauracji.
Czwartek
09.07.2015
Pizza Dominium odrobiła lekcje przed wakacjami. Jeszcze w czerwcu uruchomiła cztery lokale nad morzem.
 

Franczyzodawcy Pizzy Dominium postanowili wykorzystać letni sezon. Na wakacje sieć powiększyła się o cztery sezonowe lokale: w Jastarni, Jastrzębiej Górze, Władysławowie i Helu. Pod koniec lipca planowane jest otwarcie lokalu franczyzowego w Świnoujściu.

Nowe punkty w nadmorskich kurortach to jednak tylko część ofensywy prowadzonej w ostatnich miesiącach przez polskiego franczyzodawcę. Jeszcze w maju marka Pizza Dominium pojawiła się w Ostrołęce, a w czerwcu uruchomiła swój szósty punkt w Rumunii, w bukaresztyńskiej galerii Mega Mall.

Na początku 2015 roku należąca do Tomasza Plebaniaka marka rozpoczęła rozwój poprzez sprzedaż licencji na biznes. Inwestycja we własną pizzerię pod szyldem Dominium wymaga nakładów minimum 250 tys. zł i zależy od wielkości lokalu oraz stopnia dostosowania go do wymogów gastronomii.
– W centrum naszego zainteresowania znajdują się miasta liczące powyżej 40 tys. mieszkańców, z dobrymi lokalizacjami zarówno w centrach handlowych, jak i innych atrakcyjnych miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych. Franczyzobiorcy zazwyczaj proponują swoją lokalizację, którą oceniamy pod kątem naszych wymagań. Jeśli potencjalny partner jest zainteresowany konkretnym miastem, ale nie dysponuje lokalem, wówczas sugerujemy lokalizację, która byłaby odpowiednia – tłumaczy  Tomasz Czaja, dyrektor działu rozwoju sieci Pizzy Dominium.

Według niego okres, po jakim inwestycja się zwróci jest zależny od wielu czynników, m.in. lokalizacji czy zaangażowania franczyzobiorcy. Ale na pokrycie bieżących kosztów restauracja powinna zarobić dość szybko.
– Restauracje Dominium Pizza są rentowne już w pierwszym miesiącu od otwarcia, więc franczyzobiorcy nie muszą posiadać żadnej rezerwy finansowej – zapewnia. – Lokale naszej sieci obniżają koszty produkcji dzięki korzyści skali, która umożliwia atrakcyjne warunki współpracy z dostawcami. Jednocześnie obowiązuje centralny system dostaw, co zwiększa efektywność logistyki.

W sieci Dominium działa obecnie ponad 70 lokali w całej Polsce, a także sześć w Rumunii. Docelowo koncept chce zaistnieć we wszystkich większych miastach Polski.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022