Sphinx zapracowany latem

Sphinx regularnie otwiera nowe punkty. Ale niewykluczone, że w przyszłym roku skokowo powiększy swój stan posiadania. Prowadzi bowiem rozmowy na temat przejęcia pizzerii Da Grasso.
Wtorek
28.07.2015
Lokali typu casual dining przybywa. Sphinx otworzył lokale w Lublinie, Krakowie i Jastarni. Wiele zawdzięcza nowemu modelowi rozwoju.
 

Sphinx ma pracowity sezon urlopowy. Jeszcze w czerwcu koncept powiększył się o lokale w Jastarni i Krakowie. Ten pierwszy otwarty został w bezpośrednim sąsiedztwie molo i jest punktem sezonowym – będzie czynny każdego roku od maja do września. Lokal krakowski mieści się natomiast w samym sercu miasta, przy rynku Starego Miasta. O szczegółach aranżacyjnych nowych restauracji można w artykule Casual dining w trzech odsłonach na portalu Lokalnabiznes.pl.

Najnowsze otwarcie miało miejsce w lipcu w Lublinie. Jest to druga restauracja sieci w tym województwie.
- Wśród lublinian marka i kuchnia Sphinx zyskała już wielu zwolenników. Nasza najnowsza restauracja znajduje się w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Lublina. Mieści się bowiem w otwartej w tym roku galerii handlowej usytuowanej tuż przy Wzgórzu Zamkowym - mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.

Lubelska restauracja, podobnie jak wiele innych punktów w tym roku, została uruchomiona w systemie operatorskim. W tym modelu to franczyzodawca ponosi koszty inwestycji w budowę i wyposażenie lokalu, a operator jest menedżerem, który prowadzi działalność na własny rachunek i jest wynagradzany w oparciu o wysokość wypracowanych obrotów. Klasyczna franczyza w sieci Sphinx wymaga wkładu finansowego na poziomie 300-450 tys. zł, toteż nic dziwnego, że lokali przybywa głównie w formule operatorskiej. Operatorzy rekrutują się głównie z szeregów dotychczasowych pracowników i kierowników w sieci Sphinx.

Sfinks Polska zarządza 110 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 95 restauracje Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami Wook (segment casual dining). Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining i trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Właściciele sieci prowadzą obecnie rozmowy na temat przejęcia pizzerii, co jeszcze umocniłoby pozycję marki na rynku.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa