A.Blikle wychodzi poza stolicę
Spośród istniejących obecnie 27 kawiarni, cukierni i delikatesów z logo A. Blikle tylko dwie działają we franczyzie. Na dodatek zdecydowana większość placówek jest zlokalizowana w Warszawie. W najbliższej przyszłości ma się to zmienić. Firma chce po pierwsze rozpocząć ekspansję poza stolicą, a po drugie mocniej postawić na rozbudowę sieci franczyzowej.
– Chcemy wzmocnić naszą obecność w Warszawie, a jednocześnie budować dystrybucję na terenie całego kraju. W pierwszej kolejności interesuje nas Polska południowa i zachodnia – informuje Paweł Misiek, dyrektor ds. sprzedaży. – Szersza dystrybucja oznacza dla nas wzmocnienie siły i zasięgu działania marki A.Blikle, co przełoży się na wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych. Dzięki mniejszym wydatkom inwestycyjnym będziemy mogli przeznaczyć więcej nakładów na budowanie i wzmacnianie wizerunku samej marki, na czym skorzysta i firma, i franczyzobiorcy.
Dopracowują szczegóły
A. Blikle poszukuje partnerów w dużych miastach. Marka stawia na lokalizacje w największych i najlepszych galeriach handlowych oraz w centrach miast czy też dużych osiedlach mieszkaniowych. Oferuje też wsparcie w zakresie poszukiwania lokalizacji. Kilka tygodni temu A.Blikle rozpoczął współpracę z firmą Cushman&Wakefield, świadczącą usługi na rynku nieruchomości. Celem współpracy jest właśnie poszukiwanie nowych lokalizacji i doradztwo w zakresie ekspansji.
Powierzchnia lokalu, potrzebnego na otwarcie cukierni, powinna wynosić od 50 do 80 m2.
– Chcemy, aby wszystkie nasze lokale były do siebie podobnie, co jednak nie oznacza identyczne – tłumaczy Paweł Misiek. – W związku z tym trwają prace nad nowym standardem wizualizacji. W przypadku uruchamiania nowej cukierni, franczyzobiorca nabywa podstawowe wyposażenie bezpośrednio od zatwierdzonych dostawców A.Blikle.
Orientacyjna kwota inwestycji potrzeba do otwarcia cukierni to 400-500 tys. zł. Obejmuje całkowity koszt uruchomienia lokalu, łącznie z początkowym zatowarowaniem i opłatą licencyjną. Jeśli chodzi o miesięczne opłaty franczyzowe czy marketingowe, licencjodawca nie chce na razie ujawniać szczegółów, tłumacząc, że dopracowuje ofertę. Przedstawia jednak swoje wymagania względem franczyzobiorców.
– A. Blikle to wyjątkowa marka i w związku z tym nawiążemy współpracę tylko z odpowiednimi kandydatami – podkreśla Paweł Misiek. – Najlepiej, gdy kandydat ma już doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej, natomiast doświadczenie w gastronomii i cukiernictwie jest mile widziane, ale nie jest to warunek konieczny. Franczyzobiorca powinien być jednocześnie dobrym menedżerem oraz zaangażowanym ambasadorem marki, stale obecnym w prowadzonym przez siebie lokalu.
Według szacunków franczyzodawcy, w przypadku dobrze zlokalizowanej i zarządzanej cukierni, inwestycja zwraca się po 2-3 lata.
– Lokalizacja jest czynnikiem kluczowym. Podobnie jak dobór odpowiedniego personelu, któremu zapewniamy szkolenia – dodaje Paweł Misiek.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali