Optymalny lokal na sklep Drzwi.pl powinien mieć 75-150 m2 powierzchni i co najmniej 3 m wysokości, znajdować się w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców, w budynku na parterze. Dobrze, jeśli w jego pobliżu łatwo jest zaparkować.
Piątek
11.12.2015
Franczyzodawca Drzwi.pl twierdzi, że inwestycja w salon sprzedaży marki zwraca się zazwyczaj już po pół roku. Na start potrzeba 50 tys. zł.
 

Drzwi.pl to salony sprzedaży drzwi zewnętrznych i wewnętrznych. Sieć liczy pięć sklepów, jeden własny i jeden partnerski oraz trzy franczyzowe.

Koszt otwarcia sklepu szacujemy na niewiele ponad 50 tys. zł. Na czynsz trzeba przeznaczyć 3 tys. zł, adaptacja lokalu to 6 tys. zł, ścianki ekspozycyjne, drzwi i klamki oraz meble to wydatek 30 tys. zł. Kupno komputerów, drukarki, telefonu i kasy fiskalnej pochłonie kolejne 6 tys. zł. Na oznakowanie salon należy mieć 4 tys. zł i jeszcze w zapasie 1,5 tys. zł na materiały eksploatacyjne. Koszty prowadzenia salonu szacujemy natomiast na mniej niż 10 tys. zł miesięcznie – mówi Dominik Kosik, koordynator ds. rozwoju sieci Drzwi.pl.

Optymalny lokal na sklep Drzwi.pl powinien mieć 75-150 m2 powierzchni i co najmniej 3 m wysokości, znajdować się w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców, w budynku na parterze. Dobrze, jeśli w jego pobliżu łatwo jest zaparkować.

Franczyzodawca szuka franczyzobiorców przede wszystkim wśród osób, które mają doświadczenie w branży budowlanej lub wykończenia wnętrz. Iwona Boroń, franczyzobiorczyni Drzwi.pl z Krakowa chwali sobie współpracę z dawcą licencji.

– Dzięki precyzyjnemu planowi i możliwości korzystania z doświadczeń istniejących już salonów udało mi się szybko rozpocząć działalność. Kontakty z dostawcami w ramach sieci i łatwość pozyskania klientów szybko przyniosły efekty – po sześciu miesiącach funkcjonowania mój biznes jest stabilny i przynosi zyski. Mogę spokojnie zająć się moją córeczką, podczas gdy salon funkcjonuje bez problemu – twierdzi franczyzobiorczyni.

Z "Raportu o franczyzie w Polsce 2015" przygotowanego przez firmę PROFIT system wynika, że w branży artykuły dla domu i ogrodu działa obecnie 55 sieci franczyzowych. Najliczniejszą z nich jest Komandor, który posiada około 350 sklepów zarządzanych przez franczyzobiorców.