Magister we franczyzie
Słodycze sprzedawane jako remedium na różne „dolegliwości” to specjalność marki Doctor Candy. Pakowane w szklane słoiczki cukierki czy żelki opatrzone są dowcipnymi etykietami, np. lekarstwo na stres, na kompleksy, czy antidotum na uciążliwego szefa. Franczyzodawca Doctor Candy otwiera wyspy wyłączenie w centrach handlowych. Jeszcze w sierpniu funkcjonowały tylko dwa własne stoiska franczyzodawcy. Teraz koncept rozrósł się o pięć franczyzowych wysp handlowych, które znajdują się w Łodzi, Elblągu, Gdańsku, Katowicach i Zamościu.
Od teorii do praktyki
Stoisko Doctor Candy w Zamościu prowadzi Piotr Ciężak. Do tej pory franczyzę znał w teorii, i raczej od strony franczyzodawcy.
– Pisałem prace magisterską o franczyzie w branży modowej – opowiada. – Pracowałem też przez jakiś czas w firmie, która udzielała licencji franczyzowej. Zajmowałem się kontrolowaniem utrzymywania sieciowych standardów. Mam też doświadczenie jako handlowiec. Nigdy jednak nie prowadziłem własnego biznesu.
Przyszedł jednak taki moment, gdy Piotr Ciężak zdecydował, że pora zacząć pracować na własny rachunek. O wyspach Doctor Candy opowiedziała mu znajoma.
– Nie skusiła mnie miłość do słodyczy – śmieje się franczyzobiorca. – Oczywiście, spodobała mi się estetyka sprzedawanych produktów. Ale duże znaczenie miał przede wszystkim niewysoki koszt inwestycji i rozmowa z franczyzodawcą. Rozmawialiśmy o strategii marki, docelowych klientach, planowanych kosztach i przychodach, zasadach współpracy. Mogłem dowiedzieć się wszystkiego.
Franczyzodawca zaproponował panu Piotrowi lokalizację w centrum handlowym, pomagał też w negocjacjach wysokości czynszu.
Z wyspy i nie tylko
Inwestycja w wyspę Doctor Candy to 25 tys. zł. W tej kwocie zawiera się kompletne stoisko z niezbędnymi atestami, wyposażone w regały i potrzebny sprzęt elektroniczny, jak komputer, drukarka fiskalna czy drukarka do etykiet. Piotr Ciężak część inwestycji sfinansował dzięki pożyczce z funduszy unijnych.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty licencyjnej. Franczyzobiorca płaci miesięcznie 500 zł opłaty franczyzowej (kwotę można negocjować). Licencjodawca wymaga, aby na stoisku stale był towar o wartości przynajmniej 1,5 tys. zł. Ale sprzedaż wyspowa to nie wszystko.
– Nasza oferta obejmuje też wystawianie stoisk na różnego rodzaju eventach, przygotowywanie zamówień specjalnych, jak np. upominki dla gości weselnych czy personalizowane prezenty dla pracowników. Pod tym względem grudzień to dla bardzo dobry miesiąc – mówi Dorota Brzozowiec, właścicielka firmy Make Buisness, która jest licencjodawcą marki Doctor Candy. – Dopingujemy franczyzobiorców, aby budowali własne bazy takich klientów. Oczywiście sami też przekazujemy im nasze kontakty.
Piotr Ciężak na razie dopiero rozkręca biznes.
– Już jednak widzę, że koszty prowadzenia wyspy nie są wysokie, więc na pewno będę na nie zarabiał – dodaje. – Natomiast zwrotu z inwestycji spodziewam się po ośmiu, może dziesięciu miesiącach.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Wszystkie przedsięwzięcia gospodarcze wiążą się z ryzykiem, a franczyza nie jest tu wyjątkiem. Na co zwrócić uwagę?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...