Biznes na lato

Smaki Natury pojawiły się na polskim rynku już 17 lat temu, ale dopiero w ubiegłym roku rozpoczęły rozwój we franczyzie.
– Najpierw chcieliśmy zbudować solidny biznes, sprawdzony na własnej skórze, a dopiero później zaproponować go franczyzobiorcom – mówi Wojciech Cendrowicz, właściciel marki. – W tej chwili istnieje 15 punktów własnych i dwa franczyzowe. Na ten rok planujemy podpisanie 10 nowych umów.
Nowe lub używane
Lody Smaków Natury sprzedawane są z przyczep gastronomicznych, wielkości 3,5 na 2,2 m. Po odkręceniu kół przyczepa zamienia się po prostu w stojący pawilon. Franczyzodawca może kupić nową lub używaną przyczepę. Koszt nowej to 40 tys. zł netto, używaną można mieć np. za 18 tys. zł netto. Podobnie jest z maszynami do lodów-świderków – można zainwestować w nową (33 tys. zł netto) lub używaną (20 tys. zł netto).
– Zarówno używane przyczepy, jak i maszyny są w pełni sprawne, serwisowane, gotowe do pracy – podkreśla Wojciech Cendrowicz. – Można też skorzystać z leasingu, co obniża kwotę inwestycji. Oczywiście w takim przypadku dłużej trzeba będzie czekać na zwrot z inwestycji, bo należy płacić comiesięczne raty.
Franczyzodawca ma podpisane umowy o współpracy z sieciami Kaufland, Tesco, Leclerc i Carrefour. Dzięki temu franczyzobiorcy będą mogli postawić swoje pawilony przy tych hipermarketach. Ale możliwe są też lokalizacje w innych miejscach. Ważne, by był tam odpowiednio duży ruch. Franczyzodawca opiniuje i analizuje każdą propozycję.
– Wiele osób rezygnuje, gdy przedstawiamy im wstępną analizę dochodowości proponowanej przez nich lokalizacji – nie ukrywa Wojciech Cendrowicz.
Opłaty tylko w sezonie
Franczyzodawca oferuje szerokie wsparcie dla partnerów. Gotowa do pracy przyczepa przyjeżdża w wyznaczone miejsce. Pracownicy przechodzą szkolenia m.in. z obsługi maszyn, sprzedaży.
– Jeżeli franczyzobiorca nie radzi sobie np. z zatrudnieniem odpowiednich pracowników, to pomagamy w rekrutacji – wylicza właściciel marki. – Jeżeli nie ma czasu na pilnowanie punktu, robimy to za niego, monitorując pawilon za pomocą kamer i gromadząc nagrania. Jeśli to jego dodatkowy biznes i nie daje rady sam dopilnowywać dostaw, my to zrobimy, kontrolując na bieżąco stany magazynowe, telefonując do dostawców. Jesteśmy też przygotowani na sytuację, gdy franczyzobiorca dojdzie do wniosku, że jednak nie sprawdza się w tym biznesie. Odkupimy wówczas od niego pawilon i sprzęt.
W pawilonach Smaków Natury można kupić lody świderki, ale też gałkowe, marki Zielona Budka. Dla chętnych jest też możliwość wprowadzenia sprzedaży gofrów.
Nie ma opłat za przystąpienie do sieci. Opłata franczyzowa wynosi 500 zł miesięcznie, jest pobierana tylko w sezonie, czyli od kwietnia do końca września. Licencjodawca zapewnia, że realny jest zwrot inwestycji w ciągu jednego sezonu.
– W naszych punktach widzimy tendencje do stale zwiększających się obrotów – zapewnia Wojciech Cendrowicz.
Ci, którzy chcieliby poprowadzić taki biznes, powinni się już decydować, bo wbrew pozorom do rozpoczęcia sezonu nie zostało dużo czasu. W tej chwili na polskim rynku funkcjonuje sporo sieci, działających w branży „lodowej”. Oprócz Smaków Natury franczyzobiorcy (i klienci) mogą wybierać np. między Lodami Bonano, Lodostrefą, Lodami Marsjano, Lodami Przygoda. Warto pamiętać, że to biznes, który zarabia tylko przez kilka miesięcy i jest w dużej mierze uzależniony od pogody. Można go więc potraktować jako dodatkowe źródło dochodów, albo zainwestować np. w kilka punktów, zwiększając tym samym szanse na zyski.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali