Pizza w roli głównej
2 kwietnia została uruchomiona nowa franczyzowa restauracja Gusto Dominium we Wrocławiu, przy ul. Bajana. Lokal umiejscowiony jest na antresoli w Hali Targowej „Tęcza” i ma powierzchnię 190 m2. Jest tu ok. 50 miejsc siedzących, a w sezonie letnim goście mogą korzystać z ogródka na tarasie, o powierzchni 200 m2.
– Aranżacja lokalu nawiązuje do przyjętej przez sieć strategii, której głównym założeniem jest budowanie unikalnej atmosfery włoskiego domu – mówi Małgorzata Ptasińska, kierownik ds. franczyzy w Gusto Dominium. – W menu goście znajdą potrawy charakterystyczne dla Włoch, takie jak pizze, pizze bianche, makarony w wielu odsłonach czy tradycje pierogi calzone.
Pod koniec marca ruszyła też w zmienionej lokalizacji restauracja Gusto Dominium w Pruszkowie. Lokal o powierzchni 170 m2 zajmuje wolno stojący pawilon. Ma 60 miejsc siedzących, do tego dwa letnie ogródki.
W kwietniu tego roku planowane jest otwarcie kolejnych dwóch restauracji własnych sieci w Warszawie.
Obecnie pod szyldem Gusto Dominium działa ponad 70 lokali w Polsce oraz siedem w Rumunii. Zdecydowana większość to restauracje własne, ale licencjodawca aktywnie szuka franczyzobiorców, w miastach liczących conajmniej 40 tys. mieszkańców. Inwestycja w pizzerię to wydatek minimum 250 tys. zł.
– Jeżeli lokal jest już przystosowany do wymogów gastronomii, ta kwota może być niższa – zastrzega Małgorzata Ptasińska.
Opłata licencyjna to koszt 15 tys. zł, franczyzobiorca płaci też franczyzodawcy opłatę miesięczną w wysokości 8 proc. od obrotów restauracji. Licencjodawca zapewnia wsparcie w poszukiwaniu najlepszej lokalizacji. Lokal powinien mieć wielkość od 100 do 200 m2 oraz witrynę. Wskazane jest też miejsce na letni ogródek, choć nie jest to wymóg konieczny.
– Oferujemy pomoc w uruchomieniu i prowadzeniu działalności na wszystkich etapach trwania współpracy. Franczyzobiorca uzyskuje opiekę szkoleniową i organizacyjną, a także korzysta z działań marketingowych sieci prowadzonych na szeroką skalę – dodaje Małgorzata Ptasińska.
Franczyzodawca zapewnia, że lokale są rentowne już w pierwszym miesiącu działalności.
Polacy bardzo lubią dania kuchni włoskiej. Z raportu Talerz Polaka 2015, przygotowanego przez Pizzaportal.pl wynika, że cieszy się największą popularnością wśród rodaków, zamawiających jedzenie przez internet. To 54 proc. wszystkich zamówień, a w miastach takich jak Szczecin, Bydgoszcz, Rzeszów czy Poznań nawet ponad 90 proc. Spośród wszystkich dań Polacy najczęściej wybierają pizzę.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali