Siła marki

Co jest największym wyzwaniem dla franczyzobiorców z branży gastronomicznej?
Ciężko wskazać jeden szczególny element. Franczyzobiorcy z naszej branży zwykle nie mają żadnego doświadczenia w gastronomii, więc wszystko jest dla nich wyzwaniem. Już samo przygotowanie lokalu, koszty jego uruchomienia to pierwszy próg, o który można się potknąć. Właśnie dlatego do naszych franczyz partnerów przyciąga niski koszt inwestycji. Sami, dysponując taką kwotą, za jaką my gwarantujemy otwarcie restauracji, nigdy nie otworzyliby lokalu. Nasze marki można uruchomić przy niskich nakładach m.in. dlatego, że mamy wynegocjowane atrakcyjne ceny z ekipami wykonawczymi, dostawcami sprzętu. Pracowaliśmy na to wiele lat.
Ale jeśli ktoś ma wystarczający budżet, to nie musi się tym martwić.
Owszem, ale są jeszcze inne kwestie, które mają istotny wpływ na powodzenie restauracji. Na przykład dobre menu i odpowiednie receptury. Nie wystarczy ściągnąć z internetu przepis na pizzę. Albo zatrudnić pierwszego lepszego, kiepskiego pizzermena. To może rozłożyć biznes już na samym początku. My dajemy sprawdzone receptury na produkt, który już się sprawdził i posmakował klientom. Zdarzało się, że otwieraliśmy nasze lokale w miejscach, gdzie chwilę wcześniej splajtowały inne pizzerie. A nasi franczyzobiorcy właściwie od początku w tej samej lokalizacji mieli duży ruch i satysfakcjonujące obroty. Oczywiście wpływa na to także siła marki. Do lokali sieciowych klienci idą właściwie z zamkniętymi oczami. Wiedzą, czego mogą się spodziewać, są pewni, że nie dostaną np. starych pieczarek na pizzy. Sieć ma też większą „siłę rażenia”. Może zapewnić taką promocję i marketing, na jakie nie stać właściciela pojedynczego lokalu. My co miesiąc przeznaczamy na reklamę kilkadziesiąt tysięcy złotych. Właśnie ruszamy z telewizyjną kampanią promocyjną, na którą wydajemy setki tysięcy złotych.
Wiosna to dobry czas dla marek Wojtexu?
Cały czas powstają nowe lokale. W maju w Szczecinie otworzyliśmy kolejny multibrand, łączący restaurację Western Chicken oraz koncept kawiarniany Coffeeloffee. W tym samym mieście z powodzeniem działa też pizzeria Biesiadowo. Wkrótce planujemy również otwarcie kolejnych restauracji Western Chicken, w Makowie Mazowieckim i Lipnie. Lokal w Makowie Mazowieckim będzie pierwszym w naszej sieci z opcją drive-thru. Cały czas rośnie też liczba pizzerii Biesiadowo. Wiosną do sieci dołączyły trzy nowe lokale, w Warszawie, Toruniu i Łodzi.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Kupujący zwlekają, sprzedających przybywa. W obliczu zmiennego rynku nieruchomości rośnie rola pośrednika. O trendach i sile franczyzy mówi Marek Szubzda, współwłaściciel Express House.
– Nie wystarczy usiąść, zamieścić jakieś tam bukiety w internecie i czekać na klienta. Trzeba jak najbardziej poszerzać zakres działalności – mówi Jacek Dybowski, właściciel kwiaciarni Kffiaty.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali