Siła marki
Co jest największym wyzwaniem dla franczyzobiorców z branży gastronomicznej?
Ciężko wskazać jeden szczególny element. Franczyzobiorcy z naszej branży zwykle nie mają żadnego doświadczenia w gastronomii, więc wszystko jest dla nich wyzwaniem. Już samo przygotowanie lokalu, koszty jego uruchomienia to pierwszy próg, o który można się potknąć. Właśnie dlatego do naszych franczyz partnerów przyciąga niski koszt inwestycji. Sami, dysponując taką kwotą, za jaką my gwarantujemy otwarcie restauracji, nigdy nie otworzyliby lokalu. Nasze marki można uruchomić przy niskich nakładach m.in. dlatego, że mamy wynegocjowane atrakcyjne ceny z ekipami wykonawczymi, dostawcami sprzętu. Pracowaliśmy na to wiele lat.
Ale jeśli ktoś ma wystarczający budżet, to nie musi się tym martwić.
Owszem, ale są jeszcze inne kwestie, które mają istotny wpływ na powodzenie restauracji. Na przykład dobre menu i odpowiednie receptury. Nie wystarczy ściągnąć z internetu przepis na pizzę. Albo zatrudnić pierwszego lepszego, kiepskiego pizzermena. To może rozłożyć biznes już na samym początku. My dajemy sprawdzone receptury na produkt, który już się sprawdził i posmakował klientom. Zdarzało się, że otwieraliśmy nasze lokale w miejscach, gdzie chwilę wcześniej splajtowały inne pizzerie. A nasi franczyzobiorcy właściwie od początku w tej samej lokalizacji mieli duży ruch i satysfakcjonujące obroty. Oczywiście wpływa na to także siła marki. Do lokali sieciowych klienci idą właściwie z zamkniętymi oczami. Wiedzą, czego mogą się spodziewać, są pewni, że nie dostaną np. starych pieczarek na pizzy. Sieć ma też większą „siłę rażenia”. Może zapewnić taką promocję i marketing, na jakie nie stać właściciela pojedynczego lokalu. My co miesiąc przeznaczamy na reklamę kilkadziesiąt tysięcy złotych. Właśnie ruszamy z telewizyjną kampanią promocyjną, na którą wydajemy setki tysięcy złotych.
Wiosna to dobry czas dla marek Wojtexu?
Cały czas powstają nowe lokale. W maju w Szczecinie otworzyliśmy kolejny multibrand, łączący restaurację Western Chicken oraz koncept kawiarniany Coffeeloffee. W tym samym mieście z powodzeniem działa też pizzeria Biesiadowo. Wkrótce planujemy również otwarcie kolejnych restauracji Western Chicken, w Makowie Mazowieckim i Lipnie. Lokal w Makowie Mazowieckim będzie pierwszym w naszej sieci z opcją drive-thru. Cały czas rośnie też liczba pizzerii Biesiadowo. Wiosną do sieci dołączyły trzy nowe lokale, w Warszawie, Toruniu i Łodzi.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali