Dobry pomysł jest najważniejszy
Marcin Ciesielski, franczyzodawca Stopiątki i Red Hot Chicken
Niedawno wystartował pan z nową siecią gastronomiczną Red Hot Chicken. Jak udał się debiut?
Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni reakcją klientów. Już pierwszego dnia sprzedaż była nieoczekiwanie wysoka. Lokal w Busko Zdroju funkcjonuje już trzy tygodnie i wciąż utrzymuje się tendencja wzrostowa. Przy takim tempie szacujemy, że zwrot z inwestycji nastąpi już po roku działalności. Co więcej, wśród klientów znalazły się osoby chętne do otwarcia kolejnych lokali pod szyldem Red Hot Chicken. Prowadzimy rozmowy i mamy nadzieję, że już niedługo pojawią się nowe placówki RHC.
Ile wynosi kwota inwestycji w placówkę Red Hot Chicken?
70 tys. zł. Nad konceptem pracowałem dwa lata. Chciałem, żeby nie był drogi i szybko się zwracał. Zresztą jak pokazują pierwsze tygodnie placówki Red Hot Chicken w Busko Zdroju chyba mi się to udało. Nie chcę zapeszać, ale mam nadzieję, że inne punkty będą generować podobną sprzedaż.
Co oferują lokale Red Hot Chicken?
Serwujemy dania z kurczaka panierowanego w stylu amerykańskim. Wszystko przygotowujemy ze świeżych produktów. Mamy codziennie dostawy surowego i świeżego mięsa. Nic nie jest mrożone. Zależy nam na wysokiej jakości oferty. To jest klucz do biznesu i serca klientów, którzy odwdzięczają się lojalnością.
Red Hot Chicken ma podobno również mniejszy format? Czym się charakteryzuje?
Tak. Placówki Red Hot Chicken otwieramy również w formie wysp w centrach handlowych. Placówki mają wewnętrzny system wentylacji, który pozwala na samodzielne funkcjonowanie i smażenie w głębokim tłuszczu. Nie ma potrzeby podłączania się do centralnych przewodów galerii handlowych. Stoiska wyposażone są w specjalne filtry, które zapobiegają jakimkolwiek zapachom. Dzięki temu Red Hot Chicken może funkcjonować poza strefą food court. Produkcja dań oparta jest na technologii, którą stosują amerykańskie sieci. Spełnia wszelkie normy bezpieczeństwa i higieny wymagane w Polsce. Została sprawdzona i otrzymała zgodę na rozwój od inspekcji sanitarnych. Koszt inwestycji w wyspę wynosi 30 tys. zł.
Ile wysp aktualnie funkcjonuje pod szyldem Red Hot Chicken?
Obecnie działają dwie wyspy Red Hot Chicken na Śląsku. Wkrótce chcemy otworzyć kolejne placówki. Interesują nas mniejsze centra handlowe w mniejszych i większych miastach.
Jest pan również właścicielem drugiego konceptu z branży gastronomicznej – sieci pizzerii Stopiątka. Jak przebiega rozwój tej sieci?
Obecnie pod szyldem Stopiątki funkcjonuje 22 punktów. Kolejne dwa punkty pojawią się do końca wakacji. Rok chcemy zakończyć z liczbą 30 Stopiątek. Koszt inwestycji w pizzerię wynosi mniej więcej 140 tys. zł. Jesteśmy również w stanie wesprzeć franczyzobiorców w inwestycji w ten koncept. Placówki Stopiątka powstają w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Rozmawiała Magdalena Kurda
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Coraz więcej franczyzobiorców Stopiątki po dwóch latach współpracy otwiera kolejną pizzerię. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w lokal marki?
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...