Ekspansja burgera
Zanim marka Grill Way Bar zdecydowała się na rozwój we franczyzie, przez dwa lata testowała swój pomysł na dwóch lokalach własnych.
- W czerwcu tego roku zakończyliśmy prace nad konceptem franczyzowym – mówi Jacek Święch, właściciel sieci. - Zdecydowaliśmy się na franczyzę, ponieważ według nas jest to najlepsze rozwiązanie dla firmy, która zamierza w szybkim tempie rozwinąć się globalnie. Na początku będziemy kładli duży nacisk na stworzenie rozpoznawalnej marki w Polsce. Planujemy otworzyć po jednym lokalu w każdym większym mieście. Pierwszy lokal, prowadzony przez franczyzobiorcę, ruszył właśnie w Gdyni. Po osiągnięciu pierwszego celu, firma rozpocznie poszukiwania masterfranczyzobiorców do budowy placówek zagranicznych.
Lokale Grill Way Bar to burgerownie (serwują 19 rodzajów burgerów), które hołdują filozofii slow food i przygotowują posiłki na bazie dobrych jakościowo produktów.
- Chcemy dawać spokój i pewnego rodzaju odskocznię od zgiełku dnia codziennego. Zamierzamy tworzyć lokale, w których ludzie będą mogli zjeść z dala od hałasu reklam, głośnych promocji, jazgotu telewizorów i natrętnych kelnerów. Miejsca offowe – wyjaśnia Jacek Święch.
Dlatego franczyzodawca nie chce zawieszać swojego szyldu np. w galeriach handlowych czy na dworcach, by nie kojarzyć się z lokalem serwującymi jedzenie w pośpiechu. Preferuje lokalizacje przyuliczne, w średnich i dużych miastach, od 100 tys. mieszkańców.
Kwota potrzebna na inwestycję to 120 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 10 tys. zł. Opłaty miesięczne to w sumie 8 proc. od obrotu: 5 proc. z przeznaczeniem na opłatę franczyzową i 3 proc. na marketingową.
- Franczyzobiorca otrzymuje od nas wszelkie wytyczne co do charakteru lokalu, jego wyglądu i warunków jakie musi spełniać. W czasie poszukiwania lokalu do prowadzenia restauracji franczyzobiorca może liczyć na pomoc przy podejmowaniu decyzji – wylicza Jacek Święch. - Pomagamy w rekrutacji pracowników. Szkolimy personel i kadrę zarządzającą. Szkolenia odbywają się nie tylko na początku, ale też w trakcie trwania współpracy. Uczymy przedsiębiorców prowadzenia restauracji zgodnie z etyką biznesu i normami HACCP.
Franczyzobiorcy otrzymują też od licencjodawcy listę produktów, z których powinni korzystać, wraz z listą ich dystrybutorów i dostawców. To ma zapewnić jednakową jakość menu we wszystkich lokalach. Według szacunków franczyzodawcy, inwestycja w Grill Way Bar powinna się zwrócić w dwa lata.
- W segmencie street food brakowało dobrych burgerowni. Dlatego zaczęły powstawać takie lokale, serwujące burgery w lepszej jakości od proponowanych przez duże sieci globalne. Wiele z nich zaczęło dobrze prosperować i się rozwijać, nawet otworzyło własne sieci. I jak to w życiu bywa, wiele zapomniało o podstawowej idei służenia, gościnności i karmienia ludzi – ocenia Jacek Święch. - Grill Way Bar swoją filozofię biznesu opiera na myśleniu projakościowym. Cały nasz wysiłek będziemy wkładać w utrzymanie najwyższych standardów, związanych z wysoką jakością produktów, fachową obsługą i dostępnością. Ludzie wciąż pragną pożywnej kanapki za niską cenę, ale w dobrej jakości. To, co obserwujemy dzisiaj na rynku, nie jest wcale chwilową modą na burgery, ale rynkową niszą, którą my wypełniamy.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...