Rabaty dla klientów, zyski dla franczyzobiorców

Michał Janus, franczyzodawca Rabatem.pl
Kiedy powstały zalążki sieci franczyzowej marki Rabatem.pl?
Mijają właśnie trzy lata od kiedy zaczęliśmy prowadzić stronę Rabatem.pl w Nowym Sączu. Pomysł na portal zakupów rabatowych urodził się w naszych głowach pod koniec 2012 roku. Nikt jeszcze wtedy nie myślał o rozwijaniu portalu z kuponami rabatowymi za pomocą franczyzy. A my chcieliśmy prowadzić własnego „Grupona” na terenie Nowego Sącza, dlatego też powstała strona Rabatnowysacz.pl. Kolejnym etapem było prowadzenie prostej gazetki z perforowanymi kuponami, żeby dotrzeć do starszej grupy odbiorców. Do osób, które niekoniecznie wiedzą, czym są media społecznościowe, nie są fanami smartfonów, tabletów, czy innych nowoczesnych rozwiązań. A cieszą się, gdy w swojej skrzynce pocztowej lub w jakimś urzędzie znajdują gazetkę z 16 atrakcyjnymi kuponami rabatowymi do okolicznych sklepów i restauracji.
Skąd pomysł na taki biznes?
Od 11 lat stale zajmuję się marketingiem, przez 8 lat pracowałem w dużej korporacji i sprzedawałem reklamy do prasy lokalnej, ogólnopolskiej oraz na strony WWW. Pracowałem również w Gruperze, czyli pierwszym portalu zakupów grupowych w Polsce, byłem też dyrektorem w domu mediowym. Mam także bogate doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych, czy działalności agencji reklamowych, moje zawodowe życie to sprzedawanie, kupowanie reklam. Moim celem i pomysłem było wprowadzenie innego nośnika reklamowego na rynek. Nie chciałem kolejnej gazety płatnej lub bezpłatnej, nie chciałem kolejnej radiostacji, stawiania billboardów, opiniotwórczego portalu, etc. To wszystko już było. Szukałem nośnika z niskimi kosztami stałymi w prowadzeniu biznesu, formy reklamy, która jest tania, ale efektywna. Nie jest sztuką sprzedać reklamę pierwszy i ostatni. Sztuką jest sprzedać reklamę, tak, żeby nasz klient miał odzew, żeby pieniądze, które zainwestował w rekamę zwróciły się. To właśnie się nam udało z Rabatem. Przyciągaliśmy nowych klientów „za uszy” do naszych kontrahentów, właściwie w każdej branży. Zyskaliśmy stałych klientów, zaczynamy współpracować z coraz większymi partnerami, którzy nam zaufali.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Największym wyzwaniem jest sprzedaż, dlatego też szukamy doświadczonych sprzedawców – najlepiej związanych ze sprzedażą reklam w prasie, Internecie, agencjach reklamowych, czy przedstawicieli handlowych lub firm farmaceutycznych. Takie osoby bez problemu są w stanie już w pierwszym miesiącu wypracować spore zyski. Z kolei dla osób bez doświadczenia wdrożyliśmy całodniowe szkolenie z trenerem sprzedaży, ułatwiające początki pracy z Rabatem.pl
Nasz franczyzobiorca będzie zajmował się prowadzeniem portalu z kuponami zniżkowymi na usługi i produkty lokalnych firm oraz wydawaniem gazetki reklamowej. Musi posiadać laptop i telefon oraz uiścić niecałe 8 tys. zł netto opłaty licencyjnej, jeśli zdecyduje się działać w mieście zamieszkałym przez maksymalnie 300 tys. mieszkańców. Jeśli w większym, opłata wzrasta, bo można więcej zarobić. W ramach współpracy franczyzobiorca powinien uiszczać opłatę abonamentową w wysokości 249 zł miesięcznie. Musi też mieć pieniądze na druk gazetek. Przykładowo w mieście 60-tysięcznym powinien wydrukować 5 tys. egzemplarzy, co kosztuje 470 zł netto. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszty dystrybucji Gazetki z Rabatem – ok. 150 zł. Jeden kupon sprzedaje za 409 zł, a w gazetce można ich umieścić minimum 16. Łatwo policzyć, że przy sprzedaży zaledwie trzech kuponów już wychodzi się na plus. A przecież w gazetce i na stronie WWW można też publikować standardowe reklamy czy prezentacje.
Rozmawiała Anna Smolińska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
– Bycie lekarzem nauczyło mnie kilku rzeczy. Przede wszystkim życiowej pokory, która powinna nam towarzyszyć również wtedy, gdy realizujemy duże biznesowe projekty – mówi Radosław Wiśniewski, twórca odzieżowej grupy Redan, z wykształcenia lekarz.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...