Rabaty dla klientów, zyski dla franczyzobiorców

Nasz franczyzobiorca będzie zajmował się prowadzeniem portalu z kuponami zniżkowymi na usługi i produkty lokalnych firm oraz wydawaniem gazetki reklamowej.
Michał Janus, franczyzodawca Rabatem.pl
Niedziala
28.08.2016
Już w pierwszym miesiącu współpracy z nami można wypracować spore zyski – mówi Michał Janus, franczyzodawca Rabatem.pl.
 

Kiedy powstały zalążki sieci franczyzowej marki Rabatem.pl?
Mijają właśnie trzy lata od kiedy zaczęliśmy prowadzić stronę Rabatem.pl w Nowym Sączu. Pomysł na portal zakupów rabatowych urodził się w naszych głowach pod koniec 2012 roku. Nikt jeszcze wtedy nie myślał o rozwijaniu portalu z kuponami rabatowymi za pomocą franczyzy. A my chcieliśmy prowadzić  własnego „Grupona” na terenie Nowego Sącza, dlatego też powstała strona Rabatnowysacz.pl. Kolejnym etapem było prowadzenie prostej gazetki z perforowanymi kuponami, żeby dotrzeć do starszej grupy odbiorców. Do osób, które niekoniecznie wiedzą, czym są media społecznościowe, nie są fanami smartfonów, tabletów, czy innych nowoczesnych rozwiązań. A cieszą się, gdy w swojej skrzynce pocztowej lub w jakimś urzędzie znajdują gazetkę z 16 atrakcyjnymi kuponami rabatowymi do okolicznych sklepów i restauracji.

Skąd pomysł na taki biznes?
Od 11 lat stale zajmuję się marketingiem, przez 8 lat pracowałem w dużej korporacji i sprzedawałem reklamy do prasy lokalnej, ogólnopolskiej oraz na strony WWW. Pracowałem również w Gruperze, czyli pierwszym portalu zakupów grupowych w Polsce, byłem też dyrektorem w domu mediowym. Mam także bogate doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych, czy działalności agencji reklamowych, moje zawodowe życie to sprzedawanie, kupowanie reklam. Moim celem i pomysłem było wprowadzenie innego nośnika reklamowego na rynek. Nie chciałem kolejnej gazety płatnej lub bezpłatnej, nie chciałem kolejnej radiostacji, stawiania billboardów, opiniotwórczego portalu, etc. To wszystko już było. Szukałem nośnika z niskimi kosztami stałymi w prowadzeniu biznesu, formy reklamy, która jest tania, ale efektywna. Nie jest sztuką sprzedać reklamę pierwszy i ostatni. Sztuką jest sprzedać reklamę, tak, żeby nasz klient miał odzew, żeby pieniądze, które zainwestował w rekamę zwróciły się. To właśnie się nam udało z Rabatem. Przyciągaliśmy nowych klientów „za uszy” do naszych kontrahentów, właściwie w każdej branży. Zyskaliśmy stałych klientów, zaczynamy współpracować z coraz większymi partnerami, którzy nam zaufali.

Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Największym wyzwaniem jest sprzedaż, dlatego też szukamy doświadczonych sprzedawców – najlepiej związanych ze sprzedażą reklam w prasie, Internecie, agencjach reklamowych, czy przedstawicieli handlowych lub firm farmaceutycznych. Takie osoby bez problemu są w stanie już w pierwszym miesiącu wypracować spore zyski. Z kolei dla osób bez doświadczenia wdrożyliśmy całodniowe szkolenie z trenerem sprzedaży, ułatwiające początki pracy z Rabatem.pl

Nasz franczyzobiorca będzie zajmował się prowadzeniem portalu z kuponami zniżkowymi na usługi i produkty lokalnych firm oraz wydawaniem  gazetki reklamowej. Musi posiadać laptop i telefon oraz uiścić niecałe 8 tys. zł netto opłaty licencyjnej, jeśli zdecyduje się działać w mieście zamieszkałym przez maksymalnie 300 tys. mieszkańców. Jeśli w większym, opłata wzrasta, bo można więcej zarobić. W ramach współpracy franczyzobiorca powinien uiszczać opłatę abonamentową w wysokości 249 zł miesięcznie. Musi też mieć pieniądze na druk gazetek. Przykładowo w mieście 60-tysięcznym powinien wydrukować 5 tys. egzemplarzy, co kosztuje 470  zł netto. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszty dystrybucji Gazetki z Rabatem – ok. 150 zł. Jeden kupon sprzedaje za 409 zł, a w gazetce można ich umieścić minimum 16. Łatwo policzyć, że przy sprzedaży zaledwie trzech kuponów już wychodzi się na plus. A przecież w gazetce i na stronie WWW można też publikować standardowe reklamy czy prezentacje.

Rozmawiała Anna Smolińska


POPULARNE NA FORUM

Agencja marketingowa - czy warto?

Moim zdaniem warto. W takich agencjach pracują przeważnie doświadczeni specjaliści, którzy starają się zadbać o klienta oraz zapewnić mu możliwie profesjonalną i...

2 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2019
Księgowość we własnej firmie

Nie wyobrażam sobie samodzielnego prowadzenia księgowości. Prowadząc swoją firmę ma się wystarczająco dużo na głowie! Praktycznie wszyscy moi znajomi przedsiębiorcy ...

34 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2019
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie zawsze należy zlecić osobom, które zajmują się tym na co dzień. Samodzielne działania mogą przynieść odwrotny skutek. Dlatego znacznie lepiej...

76 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2019
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Niby dobry pomysł, ale ta franczyza niczego Tobie nie daje, nie da się zarobić, ponieważ I tak większe firmy mają lepsze ceny, a to jest najważniejsze dla potencjalnego...

2 wypowiedzi
ostatnia 21.02.2019
Gadżety reklamowe - co zamówić?

U mnie super sprawdziły się brendowane soki owocowe i woda dla klientów. Prowadzę biznes dla klientów premium, więc butelki z własnym logiem robiły zawsze dobre...

92 wypowiedzi
ostatnia 14.02.2019
Szkolenia menedżerskie

Szkolenia to szczególny element w pracy np. handlowca, dobrze jest przyłożyć się do organizacji takiego wydarzenia. Nasza firma organizowała ostatnio szkolenie dla...

28 wypowiedzi
ostatnia 06.02.2019
Szkolenia dla handlowców - co polecacie?

Myślę, że nie ma tu uniwersalnego rozwiązania. Szkolenie dla handlowców powinno być dostosowane pod produkt, jak i również pod politykę firmy. Co więcej myślę, że...

43 wypowiedzi
ostatnia 06.02.2019
Drukarnia w Warszawie

a daj znać na czym chcesz drukować ten baner to będzie łatwiej doradzić :)

4 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2018