Kurczak na wyłączność

Lokale Felix Chicken powstają zarówno w lokalizacjach przyulicznych, jak i w strefach food court w galeriach handlowych.
Poniedziałek
07.11.2016
Koncept Felix Chicken ma już pierwsze lokale za granicą, ale nadal jego głównym rynkiem jest Polska.
 

Felix Chicken serwuje panierowane kurczaki od 2001 roku. Od ponad dwóch lat sprzedaje licencje na biznes franczyzobiorcom. W tej chwili marka ma jeden lokal własny oraz 13 franczyzowych – z czego jeden na Litwie i jeden (otwarty zaledwie przed tygodniem) w Wielkiej Brytanii.
– Na zagranicznych rynkach udzielamy masterfranczyzy, czyli umożliwiamy otwieranie kolejnych lokali jednemu franczyzobiorcy w danym regionie. Rozważamy powstanie naszych lokali w kolejnych krajach tłumaczy Łukasz Pyszczak, właściciel konceptu Felix Chicken. Jednak przede wszystkim chcemy rozwijać się w Polsce i w związku z tym, planujemy w przyszłym roku otworzy tu około 10 nowych punktów. Mamy już podpisane umowy wstępne.
W tej chwili Felix Chicken nastawia się głównie na rozwój w dużych i średnich miastach – minimum to 50 tys. mieszkańców. Franczyzobiorcy dostają wyłączność na prowadzenie działalności na wybranym terenie.
W przypadku mniejszych miejscowości wyłączność może obejmować całe miasto, natomiast duże miasta, jak np. Kraków, są dzielone na sektory wyjaśnia Łukasz Pyszczak.
Wyłączność jest przyznawana na okreslony czas. Franczyzobiorca zobowiązuje się, że np. w półtora roku otworzy pięć lokali na „swoim” terenie.
– Jeżeli po tym czasie okaże się, że na rynku popyt przewyższa podaż, franczyzobiorca może otwierać kolejne punkty lub – w porozumieniu z Felix Chicken – udzielić licencji kolejnym franczyzobiorcom – dodaje właściciel konceptu.

Restauracje marki powstają zarówno w lokalizacjach przyulicznych, jak i w strefach food court w galeriach handlowych. W pierwszym przypadku lokal powinien mieć wielkość minimum 60 m2, natomiast w drugim potrzeba przynajmniej 45 m2. Koszt wyposażenia w sprzęt i niezbędne urządzenia to co najmniej 45 tys. zł netto. Do tego należy doliczyć wydatki na ewentualny remont i adaptację. Zależą one od stanu wyjściowego lokalu.
Opłata wstępna wynosi 3,5 tys. zł. Miesięcznie franczyzobiorca płaci 800 zł opłaty franczyzowej. Według zapewnień franczyzodawcy, lokal powinien być rentowny od pierwszego miesiąca działalności, natomiast zwrot z inwestycji następić najpóźniej po roku.


POPULARNE NA FORUM

Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022
Dolci Sapori - Mniami

Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.

2 wypowiedzi
ostatnia 27.11.2022
Dolci Sapori - Mniami

OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....

2 wypowiedzi
ostatnia 27.11.2022
McDonalds opinie o franczyzie

Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...

2 wypowiedzi
ostatnia 04.06.2022
MEET & Fit slow Food

No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...

6 wypowiedzi
ostatnia 02.04.2022
MEET & Fit slow Food

Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy

6 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2022
MEET & Fit slow Food

Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...

6 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2022
MEET & Fit slow Food

Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...

6 wypowiedzi
ostatnia 28.03.2022