opinie

opinie | 30.12.2011

Po jasnej stronie mocy

Nowy Rok nastraja do zmian. Wielu z nas planuje nowe życie bez wszystkowiedzącego kierownika, bez etatu, na swoim.

opinie | 26.12.2011

Mój prestiż ma 100 lat

Jak powszechnie wiadomo celem założenia firmy jest poprawa własnego samopoczucia. Największy prestiż bije zawsze z materiałów marketingowych.

opinie | 19.12.2011

Na złość wspólnikowi odmrożę sobie portfel

To emocje kierują wszystkimi naszymi decyzjami, także biznesowymi. Dlatego łatwo mogą skazać nas na biznesowe zatracenie.

opinie | 09.12.2011

Nie taki fiskus straszny

W życiu nie można uniknąć dwóch rzeczy - podatków i śmierci - mówi amerykańskie przysłowie. Podobno polska skarbówka prześladuje przedsiębiorców. Czy aby na pewno?

opinie | 05.12.2011

Politycy i ornitolodzy

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, obywatelska przedsiębiorczość nie jest uprawiana przez obywateli, ale przez przedsiębiorstwa.

opinie | 28.11.2011

Kto pokocha Wokulskiego?

Czy w Polsce wypada być bogatym? Nie wypada. Chociaż akceptacja dla przedsiębiorców rośnie, to wciąż daleko im do nauczycielek WF-u i aktorów drugiego planu.

opinie | 21.11.2011

Snajper na medytacjach

Komandosi i ratownicy muszą być ekstremalnie przytomni, by podczas akcji podjąć właściwą decyzję. Dlatego szkolą się z technik medytacji. Te same techniki mogą być użyteczne w biznesie.

opinie | 14.11.2011

Świadczenia dla biznesmena

Mój pomysł równych emerytur dla wszystkich wzbudził wielkie kontrowersje i emocje. Usłyszałem nawet, że to pachnie czystym socjalizmem.

opinie | 06.11.2011

Kapitalizm i co dalej?

Firma, niczym organizm, ma jedno zadanie - przetrwać. Dlatego kluczowym celem dla menedżera działającego na konkurencyjnym rynku jest jej ochrona przed utratą pozycji.

opinie | 31.10.2011

Fortuna tak chciała

Lubimy wierzyć, że wszystko podlega naszej kontroli. Tymczasem większość biznesmenów, którzy odnieśli sukces można porównać do rzucanych na oślep strzałek.

opinie | 24.10.2011

Przedsiębiorca na emeryturze

Jeszcze w latach 60. ekonomiści byli przekonani, że zawsze będzie się więcej ludzi rodziło, niż umierało. Współczesna rzeczywistość pokazała, jak bardzo się mylili.

opinie | 14.10.2011

Świat lepszych i gorszych

Wszyscy bez przerwy ścigamy się w jakichś zawodach — niestety, często według zasady „niech ja stracę, byle on nie zyskał”. Taki schemat można spotkać również w wielu firmach.

opinie | 10.10.2011

Kiedy warto kupić cudzy pomysł na biznes

Argumentów za kupnem franczyzy jest tyle samo co przeciw. O kupnie cudzego pomysłu na biznes powinny decydować okoliczności, w których podejmujemy decyzję.

opinie | 03.10.2011

Pracownik cenny, gdy zaangażowany

Dobry produkt bądź usługa to połowa sukcesu firmy – druga połowa to pracownik, a o tego coraz trudniej. Dlatego żeby utrzymać w firmie oddanego i skutecznego pracownika trzeba o niego dbać.

opinie | 26.09.2011

Mądry po etacie

Jak zrobić biznes? Odpowiedzi na to pytanie jest dokładnie tyle, ilu jest przedsiębiorców. Najkrótsza, która przychodzi mi do głowy, brzmi: najpierw trzeba do tego dojrzeć i zdobyć doświadczenie.

opinie | 20.09.2011

Z konsekwencją jeża

W tradycyjnej bajce greckiej prostolinijny jeż został przeciwstawiony lisowi, który manipuluje, kombinuje, jest powierzchowny i sprytny. Lis wygrywa krótkoterminowo, jeż - na koniec. Podobnie jest w biznesie.

opinie | 20.09.2011

Lubię być bogaty

Wpływ na decyzję o tym, jak będzie wyglądało moje życie, miały dwie osoby: mój ojciec i ojciec kolegi. Pierwszy chciał, bym ambitnie wspinać się po drabinie kariery, drugi pytał po prostu – dlaczego nie zostaniesz właścicielem tej drabiny?

opinie | 20.09.2011

Uroda nie pieniądz

Kupując licencję na biznes franczyzowy wiążemy się umową na dobrych kilka lub kilkanaście lat. Wybierać trzeba więc ostrożnie, tak aby uroda wybranego biznesu nie przesłoniła jego prawdziwego charakteru.

opinie | 10.09.2011

Postęp doskonały

Nie oczekuj perfekcji, oczekuj postępu. To dziwnie brzmiące dla Europejczyka hasło jest naczelną dewizą menedżerów, którzy przyjęli japońską metodę zarządzania – Kaizen.

opinie | 10.09.2011

Nie strzelać do specjalisty

Rozszerzanie linii produktów podkopuje tożsamość marki i zaufanie do produktu. Zyskują firmy, które postawiły na specjalizację.

  pierwsza
  poprzednia
2
3
4
5