opinie
Po jasnej stronie mocy
Nowy Rok nastraja do zmian. Wielu z nas planuje nowe życie bez wszystkowiedzącego kierownika, bez etatu, na swoim.
Mój prestiż ma 100 lat
Jak powszechnie wiadomo celem założenia firmy jest poprawa własnego samopoczucia. Największy prestiż bije zawsze z materiałów marketingowych.
Na złość wspólnikowi odmrożę sobie portfel
To emocje kierują wszystkimi naszymi decyzjami, także biznesowymi. Dlatego łatwo mogą skazać nas na biznesowe zatracenie.
Nie taki fiskus straszny
W życiu nie można uniknąć dwóch rzeczy - podatków i śmierci - mówi amerykańskie przysłowie. Podobno polska skarbówka prześladuje przedsiębiorców. Czy aby na pewno?
Politycy i ornitolodzy
Wbrew temu, co mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, obywatelska przedsiębiorczość nie jest uprawiana przez obywateli, ale przez przedsiębiorstwa.
Kto pokocha Wokulskiego?
Czy w Polsce wypada być bogatym? Nie wypada. Chociaż akceptacja dla przedsiębiorców rośnie, to wciąż daleko im do nauczycielek WF-u i aktorów drugiego planu.
Snajper na medytacjach
Komandosi i ratownicy muszą być ekstremalnie przytomni, by podczas akcji podjąć właściwą decyzję. Dlatego szkolą się z technik medytacji. Te same techniki mogą być użyteczne w biznesie.
Świadczenia dla biznesmena
Mój pomysł równych emerytur dla wszystkich wzbudził wielkie kontrowersje i emocje. Usłyszałem nawet, że to pachnie czystym socjalizmem.
Kapitalizm i co dalej?
Firma, niczym organizm, ma jedno zadanie - przetrwać. Dlatego kluczowym celem dla menedżera działającego na konkurencyjnym rynku jest jej ochrona przed utratą pozycji.
Fortuna tak chciała
Lubimy wierzyć, że wszystko podlega naszej kontroli. Tymczasem większość biznesmenów, którzy odnieśli sukces można porównać do rzucanych na oślep strzałek.
Przedsiębiorca na emeryturze
Jeszcze w latach 60. ekonomiści byli przekonani, że zawsze będzie się więcej ludzi rodziło, niż umierało. Współczesna rzeczywistość pokazała, jak bardzo się mylili.
Świat lepszych i gorszych
Wszyscy bez przerwy ścigamy się w jakichś zawodach — niestety, często według zasady „niech ja stracę, byle on nie zyskał”. Taki schemat można spotkać również w wielu firmach.
Kiedy warto kupić cudzy pomysł na biznes
Argumentów za kupnem franczyzy jest tyle samo co przeciw. O kupnie cudzego pomysłu na biznes powinny decydować okoliczności, w których podejmujemy decyzję.
Pracownik cenny, gdy zaangażowany
Dobry produkt bądź usługa to połowa sukcesu firmy – druga połowa to pracownik, a o tego coraz trudniej. Dlatego żeby utrzymać w firmie oddanego i skutecznego pracownika trzeba o niego dbać.
Mądry po etacie
Jak zrobić biznes? Odpowiedzi na to pytanie jest dokładnie tyle, ilu jest przedsiębiorców. Najkrótsza, która przychodzi mi do głowy, brzmi: najpierw trzeba do tego dojrzeć i zdobyć doświadczenie.
Z konsekwencją jeża
W tradycyjnej bajce greckiej prostolinijny jeż został przeciwstawiony lisowi, który manipuluje, kombinuje, jest powierzchowny i sprytny. Lis wygrywa krótkoterminowo, jeż - na koniec. Podobnie jest w biznesie.
Lubię być bogaty
Wpływ na decyzję o tym, jak będzie wyglądało moje życie, miały dwie osoby: mój ojciec i ojciec kolegi. Pierwszy chciał, bym ambitnie wspinać się po drabinie kariery, drugi pytał po prostu – dlaczego nie zostaniesz właścicielem tej drabiny?
Uroda nie pieniądz
Kupując licencję na biznes franczyzowy wiążemy się umową na dobrych kilka lub kilkanaście lat. Wybierać trzeba więc ostrożnie, tak aby uroda wybranego biznesu nie przesłoniła jego prawdziwego charakteru.
Postęp doskonały
Nie oczekuj perfekcji, oczekuj postępu. To dziwnie brzmiące dla Europejczyka hasło jest naczelną dewizą menedżerów, którzy przyjęli japońską metodę zarządzania – Kaizen.
Nie strzelać do specjalisty
Rozszerzanie linii produktów podkopuje tożsamość marki i zaufanie do produktu. Zyskują firmy, które postawiły na specjalizację.