VIP ma firmę
Hardkorowy Koksu wyciska zyski z siłowni
– Polacy chcieliby wyłożyć jak najmniej pieniędzy, ale zarobić dużo i szybko. A biznes trzeba planować na długo, żeby mieć z niego zyski i za 10, i za 20 lat – mówi HardKorowy Koksu, czyli Robert Burneika, kulturysta i właściciel siłowni Burneika Sports Gym.
Julia Kamińska: Aktorka zarabia na czesaniu
Czy kobieta, która skorzysta z usług salonu fryzjersko-kosmetycznego Bonjour Madame przemieni się z brzyduli w piękność? Tego przynajmniej chciałyby jego właścicielki, aktorka Julia Kamińska oraz jej wspólniczka Paulina Kałużyńska.
Michał Łotoszyński: Biznes wymaga działań
Chyba nie ma branż, w których nie ma dziś okazji inwestycyjnych. Są trudniejsze i takie o większych barierach wejścia. Ale we wszystkich można odnieść sukces – przekonuje Michał Łotoszyński, prezes wypożyczalni samochodów 99rent.
Agnieszka Kaczorowska rozkręca szkołę tańca
– Szkół tańca jest dużo, wchodzić na rynek z taką samą ofertą byłoby biznesową głupotą. Ale znalazłam sposób, żeby się wyróżnić – mówi Agnieszka Kaczorowska, tancerka, właścicielka szkoły tańca Danceworld.
Karol Bielecki: Interes z rodziną
Otworzyłem restaurację wraz z dwiema siostrami, to było moje marzenie – mówi Karol Bielecki, piłkarz ręczny Vive Targi Kielce, właściciel restauracji Solna 12.
Pascal Brodnicki rozkręca biznes na YouTubie
Myślę, że da się zarabiać na YouTubie tyle, żeby z tych pieniędzy żyć na przyzwoitym poziomie – mówi Pascal Brodnicki, kucharz, pomysłodawca kanału kulinarnego Tuba Smaku.
Marek Kamiński: Biznesmen na biegunie
Nie miałbym nic przeciwko temu, by dzisiaj zaczynać jako przedsiębiorca. I wcale nie musiałoby to być w Polsce. Biznes nie ma granic – mówi Marek Kamiński, polarnik i właściciel firmy z branży sanitarno-grzewczej.
Grzegorz Łapanowski: Gotuj, ale licz
Jeśli mogę coś doradzić komuś, kto chce otworzyć własny biznes, to niech weźmie kalkulator i na chłodno wszystko przeliczy. A później koszty, które wyjdą, przemnoży razy dwa, bo jest duże ryzko, że one znacznie wzrosną – podkreśla Grzegorz Łapanowski, kucharz, juror i prowadzący program „Top Chef”.
Muzyczne alkohole Romualda Lipki
Zdaję sobie sprawę, że dzisiaj próbuję swoich sił na mocno obsadzonym rynku. Mam jednak nadzieję, że się na nim zmieszczę – mówi Romuald Lipko, lider Budki Suflera i właściciel firmy Muzyczne Alkohole.
Dorota Cacek: We franczyzie nic za darmo
– Jeśli ktoś traktuje firmę jak bankomat i uważa, że biznes się sam kręci i nie trzeba go doglądać, to się bardzo myli – mówi Dorota Cacek, wiceprezes i współwłaścicielka Sfinks Polska.
Piotr Polk: Aktor, który robi meble
Zawsze uważałem, że sukces niczego człowieka nie uczy. A porażka owszem – mówi Piotr Polk, aktor, który rozwija meblarską markę by Polk.
Adam Sobczak: Jak założyć start-up i nie zbankrutować
Początkujący przedsiębiorca ma raptem 5-10 minut, żeby zainteresować anioła biznesu swoim pomysłem na firmę. Przekonać go, że to właśnie w jego start-up powinien zainwestować – mówi Adam Sobczak, biznesmen, współtwórca spółki Cenatorium i portalu Siepomaga.
Marcin Hakiel: Firma z pasji
Gdy otwieraliśmy akademię, było tylu chętnych, że nie byliśmy w stanie przyjąć wszystkich, mimo że zajęcia prowadziliśmy codziennie w kilku salach. Czasy się zmieniły, dziś nie ma już takiej mody na taniec – mówi Marcin Hakiel, właściciel sieci szkół tańca „Hakiel Akademia Tańca”.
Anna Dereszowska: Biznes wymyślony na macierzyńskim
Otworzyłam własny biznes, bo chciałabym się uniezależnić od mojego chimerycznego zawodu. Nigdy nie wiadomo przecież, które ze zleceń aktorskich będzie ostatnie – mówi Anna Dereszowska, aktorka i właścicielka marki Ubranko-Otulanko.
Robert Korzeniowski: W biznesie jak w sporcie
Zarządzanie karierą sportową przypomina zarządzanie małą firmą – mówi Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski w chodzie sportowym, właściciel klubu sportowego i organizator szkoleń.
Krzysztof Klicki: Pierwszego miliona nie zauważyłem
– Klucz do sukcesu ma w sobie każdy z nas. Potrzeba konsekwencji i odwagi w działaniu, zdrowego uporu, ciężkiej pracy i odrobiny pokory, aby po niego sięgnąć – radzi Krzysztof Klicki, twórca i prezes spółki Kolporter.
Omenaa Mensah zarabia na projektowaniu mebli
– Polska jest jednym z większych producentów mebli w całej Europie. Ale gros tych mebli jest sygnowanych markami różnych zagranicznych firm. A ja zawsze chciałam, by rozwijał się nasz rodzimy przemysł – mówi Omenaa Mensah, dziennikarka, właścicielka marki meblowej Ammadora.
Radosław Wiśniewski: Interesy nie lubią pośpiechu
– Bycie lekarzem nauczyło mnie kilku rzeczy. Przede wszystkim życiowej pokory, która powinna nam towarzyszyć również wtedy, gdy realizujemy duże biznesowe projekty – mówi Radosław Wiśniewski, twórca odzieżowej grupy Redan, z wykształcenia lekarz.
Robert Moskwa: Trudna sztuka szkolenia
– Aktorstwo to tylko moje hobby. Pieniądze na życie zarabiam gdzie indziej – mówi Robert Moskwa, aktor, trener biznesu, specjalista ds. odszkodowań.
Otylia Jędrzejczak: Pływanie pod prąd
– Porażki w sporcie też są potrzebne, żeby nas zmotywować, żeby nam pokazać, w którym miejscu jesteśmy, a czasami też nauczyć pokory. Uważam, że w biznesie jest podobnie – mówi Otylia Jędrzejczak, mistrzyni olimpijska w pływaniu.