Lody w trzech odsłonach

Tomasz Jenner, współwłaściciel konceptu Krakowskie Lody z Lodziarni
Ta prowadzona rodzinnie marka funkcjonuje na rynku od 10 lat.
– To wtedy zacząłem rzemieślniczą produkcję lodów, według receptur, które dostałem od rodziców – mówi Tomasz Jenner, współwłaściciel konceptu Lody z Lodziarni. – Nasze lody są połączeniem tradycji i nowoczesności. Mamy sprawdzone receptury, wysoką jakość, ale też nadążamy za nowymi trendami. Na półce lodów tradycyjnych nasze produkty są ofertą premium.
Marka, oprócz klasycznych lodów robionych na pełnym mleku i śmietanie, ma też lody BIO, wegańskie z mlekiem sojowym oraz sorbetami zawierającymi 50 proc. owoców, słodzone stewią, z owocami sprowadzanymi np. z Brazylii albo wyselekcjonowanymi pistacjami z Włoch.
W Krakowie koncept ma dwie lodziarnie własne. Produkty Krakowskich Lodów z Lodziarni można też kupić w kilkunastu innych kawiarniach,m.in. w Warszawie, Zakopanem i Monachium. Teraz firma chce rozpocząć rozwój we franczyzie. Oferuje kilka modeli współpracy. Pierwszy to sprzedaż lodów wyłącznie na wynos. Potrzebny jest do tego lokal wielkości 15-30 m2, a kwota inwestycji zaczyna się w tym przypadku od 39 tys. zł. Druga opcja to klasyczna lodziarnia z salą konsumpcyjną. Lokal powinien mieć wówczas powierzchnię ok. 70 m2. Wydatek na taką lodziarnię to kwota minimum 100 tys. zł. Trzecim formatem jest wyspa lodowa. Tutaj należy się liczyć z inwestycją zaczynającą się od 80 tys. zł.
Lodziarnie można otwierać zarówno w galeriach handlowych, jak i w ruchliwych miejscach przy ulicach.
– W przypadku lokalizacji przyulicznej lokal musi mieć witrynę o szerokości minimum 2,2 m – podkreśla Tomasz Jenner.
Opłata wstępna wynosi 2,5 tys. zł. Nie ma miesięcznej opłaty franczyzowej.
– Przy realizacji zamówienia do kwoty faktury doliczamy natomiast 2 proc., które potem przeznaczamy na wydatki związane z marketingiem – dodaje Tomasz Jenner. – Lody produkujemy w naszej wytwórni w Krakowie i dostarczamy franczyzobiorcom gotowe i udekorowane. Do menu każdej lodziarni możemy dołączyć też produkty uzupełniające, np. gofry, naleśniki, desery lodowe, napoje.
Marka szuka franczyzobiorców w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców oraz w ośrodkach turystycznych. Według franczyzodawcy, zwrot z inwestycji powinien nastąpić w ciągu roku.
ZOBACZ W KATALOGU










































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali