Mrożone zyski

W lodziarnio-kawiarniach Dolce Lato można zjeść rzemieślniczej produkcji lody, każdego dnia w 20 smakach. Oprócz tego jednak w menu są m.in. zimne desery, semi-fredo, ciasta, kawy, gofry itd. Do działającego od ubiegłego roku warszawskiego własnego lokalu marki dołączyły w tym sezonie dwa kolejne – franczyzowe. Obydwa zostały otwarte w Jarocinie, przez tego samego franczyzobiorcę.
- Obecnie dostarczamy tam nasze gotowe produkty, ale od przyszłego roku franczyzodawca chce uruchomić samodzielną produkcję. My będziemy dostarczać mu składniki. Bazą do produkcji lodów w całej naszej sieci są składniki włoskiej firmy Alvena, która jest partnerem własciciela sieci, czyli polskiej firmy Frubella – mówi Adam Baczyński, odpowiedzialny za rozwój marki Dolce Lato.
Lokale Dolce Lato można otwierać zarówno jako stacjonarne kawiarnie z miejscem do konsumpcji, jak i w formie wyspy handlowej, okienka podawczego czy nawet food trucka – wszystko zależy od chęci i możliwości franczyzobiorcy.
- Oczywiście stacjonarna kawiarnia ma tę przewagę, że może pracować przez cały rok, tak jak to jest w przypadku naszego lokalu w Warszawie – podkreśla Adam Baczyński.
Według szacunków licencjodawcy, na uruchomienie kawiarnio-lodziarni potrzebne jest ok. 50 tys. euro (przy założeniu, że lokal jest dostosowany do potrzeb gastronomii). Natomiast jeżeli franczyzobiorca chce się też samodzielnie zająć produkcją lodów, to kwota inwestycji będzie dwukrotnie wyższa. Opłata wstępna jest ustalana indywidualnie. Opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu. Licencjodawca pomoże w wyborze lokalizacji, przygotuje projekt lokalu, będzie wspierał franczyzobiorcę podczas adaptacji i otwarcia lodziarni. Zapewni również wszystkie konieczne szkolenia.
- Jeżeli franczyzobiorca chce uruchomić produkcję, również pomożemy mu w projekcie technologicznym, doborze odpowiedniego sprzętu – dodaje Adam Baczyński.
Zdaniem franczyzodawcy atrakcyjnym i wciąż nie do końca wykorzystanym rynkiem dla lodów rzemieślniczych są mniejsze i średnie miasta, liczące od 15 do 50 tys. mieszkańców. Klientów nie zadowala tam już oferta lodów z automatu i szukają nowych smaków i nowej jakości. Ale Dolce Lato myśli też o wyjściu poza granice Polski.
- Prowadzimy rozmowy z potencjalnym partnerem z Białorusi, wkrótce będziemy podpisywać umowę wstępną. To może być nasz masterfranczyzobiorca na ten kraj – mówi Adam Baczyński.
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Justyna Pryszcz zrezygnowała z etatu i w kilka miesięcy uruchomiła szkołę językową La Mancha. Co sprawiło, że się odważyła – i jak wygląda teraz jej życie?
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali