Mrożone zyski
W lodziarnio-kawiarniach Dolce Lato można zjeść rzemieślniczej produkcji lody, każdego dnia w 20 smakach. Oprócz tego jednak w menu są m.in. zimne desery, semi-fredo, ciasta, kawy, gofry itd. Do działającego od ubiegłego roku warszawskiego własnego lokalu marki dołączyły w tym sezonie dwa kolejne – franczyzowe. Obydwa zostały otwarte w Jarocinie, przez tego samego franczyzobiorcę.
- Obecnie dostarczamy tam nasze gotowe produkty, ale od przyszłego roku franczyzodawca chce uruchomić samodzielną produkcję. My będziemy dostarczać mu składniki. Bazą do produkcji lodów w całej naszej sieci są składniki włoskiej firmy Alvena, która jest partnerem własciciela sieci, czyli polskiej firmy Frubella – mówi Adam Baczyński, odpowiedzialny za rozwój marki Dolce Lato.
Lokale Dolce Lato można otwierać zarówno jako stacjonarne kawiarnie z miejscem do konsumpcji, jak i w formie wyspy handlowej, okienka podawczego czy nawet food trucka – wszystko zależy od chęci i możliwości franczyzobiorcy.
- Oczywiście stacjonarna kawiarnia ma tę przewagę, że może pracować przez cały rok, tak jak to jest w przypadku naszego lokalu w Warszawie – podkreśla Adam Baczyński.
Według szacunków licencjodawcy, na uruchomienie kawiarnio-lodziarni potrzebne jest ok. 50 tys. euro (przy założeniu, że lokal jest dostosowany do potrzeb gastronomii). Natomiast jeżeli franczyzobiorca chce się też samodzielnie zająć produkcją lodów, to kwota inwestycji będzie dwukrotnie wyższa. Opłata wstępna jest ustalana indywidualnie. Opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu. Licencjodawca pomoże w wyborze lokalizacji, przygotuje projekt lokalu, będzie wspierał franczyzobiorcę podczas adaptacji i otwarcia lodziarni. Zapewni również wszystkie konieczne szkolenia.
- Jeżeli franczyzobiorca chce uruchomić produkcję, również pomożemy mu w projekcie technologicznym, doborze odpowiedniego sprzętu – dodaje Adam Baczyński.
Zdaniem franczyzodawcy atrakcyjnym i wciąż nie do końca wykorzystanym rynkiem dla lodów rzemieślniczych są mniejsze i średnie miasta, liczące od 15 do 50 tys. mieszkańców. Klientów nie zadowala tam już oferta lodów z automatu i szukają nowych smaków i nowej jakości. Ale Dolce Lato myśli też o wyjściu poza granice Polski.
- Prowadzimy rozmowy z potencjalnym partnerem z Białorusi, wkrótce będziemy podpisywać umowę wstępną. To może być nasz masterfranczyzobiorca na ten kraj – mówi Adam Baczyński.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Opodatkowanie bitcoina a zmiana rezydencji podatkowej
/08.12.2025
Opodatkowanie bitcoina a zmiana rezydencji podatkowej – czy starania o drugi paszport mogą uchronić kryptowaluty przed zapłatą podatku? Takie działania podjął Roger Ver, mający w swoim portfelu ponad 130 tys. bitcoinów.
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali