Tylko najlepsi dostaną pieniądze
Marcin Ciesielski, właściciel sieci pizzerii Stopiatka i Red Hot Chicken
Czym zachęcacie franczyzobiorców? W jaki sposób firma wspiera kandydatów na franczyzobiorców?
Ostatnio przeznaczyliśmy 1,5 mln zł na wsparcie nowych franczyzobiorców. Jest to rodzaj nieoprocentowanej pożyczki na inwestycję w placówki licencyjne Stopiątki. Pieniądze trafią tylko do tych, którzy pomyślnie przejdą proces rekrutacji i spełnią wszystkie wymogi sieci. Nie finansujemy jednak inwestycji w stu procentach. Partnerzy również muszą dołożyć się do interesu. Ze wsparcia będą mogli skorzystać wyłącznie przedsiębiorcy, którzy dysponują wolnymi środkami w wysokości co najmniej 80 tys. zł. Muszą to być pieniądze własne licencjobiorcy, które może swobodnie przeznaczyć na biznes.
Co według pana zapewnia sukces Stopiątce?
Przede wszystkim Stopiątka jest elastyczna i otwarta na zmiany. Koncept biznesowy jest stale modyfikowany i dopasowywany do potrzeb rynku. Dotyczy to całego modelu, na którym oparta jest sieć – zasad funkcjonowania całości i poszczególnych placówek. Ostatnio wdrożyliśmy system, który usprawnia komunikację franczyzobiorców z centralą. Partnerzy sieci mogą pod jeden adres mailowy wysyłać uwagi dotyczące funkcjonowania ich placówek. System automatycznie rozpoznaje temat sprawy i kieruje ją do odpowiednio wyspecjalizowanego koordynatora sieci. Dzięki temu na bieżąco rozwiązujemy wszystkie kwestie i ciągle udoskonalamy sieć. Uwagi naszych partnerów to dla nas cenna wiedza o Stopiątce i o tym co należy poprawić. Prawdopodobnie sami nie zauważylibyśmy, że coś nie gra. Moglibyśmy coś przeoczyć, co później urosłoby do rangi o wiele poważniejszej. Nad systemem pracowaliśmy trzy lata. Zależało nam by był jak najlepiej dopracowany i spełniał nasze najwyższe oczekiwania. To światowej klasy rozwiązanie, które udało nam się sfinansować ze środków unijnych o wartości 630 tys. zł.
Ostatnio też wzmocniliśmy sprzedaż on line. Zmieniliśmy stronę internetową i wdrożyliśmy własną aplikację mobilną. W ten sposób partnerzy mają dodatkowe źródło obrotów. Jesteśmy pewni swojego konceptu, dlatego tak śmiało inwestujemy w nowych franczyzobiorców.
A jak w liczbach wygląda biznes Stopiątki?
Miesięczne obroty Stopiątki utrzymują się średnio na poziomie ok. 120 tys. zł. Z tego należy odliczyć 35 proc. na food cost, czyli zakup produktów spożywczych potrzebnych do wyprodukowania dań. Drugie 35 proc. obrotów to koszty wynagrodzenia pracowników, czynsz, prąd, woda, internet itd. Reszta pieniędzy, czyli 30 proc. obrotu to zysk przed opodatkowaniem. Sieć nie partycypuje w zyskach partnera. Jest tylko stała miesięczna opłata franczyzowa na poziomie 1,2 tys. zł. Zysk przed opodatkowaniem może wynieść nawet ok. 44 tys. zł. Wszystko zależy jednak od zaangażowania franczyzobiorcy w biznes.
Z kolei Inwestycja w Red Hot Chicken to koszt rzędu od 50 tys. zł. Tyle kosztuje wyposażenie zaplecza gastronomicznego i i sali konsumpcyjnej typu take away. Standardowa powierzchnia Red Hot Chicken to 50 m2.
Oprócz Stopiatki ma pan też drugą sieć Red Hot Chicken? Jak wygląda jej rozwój?
Coraz lepiej. Red Hot Chicken, która jest młodszą marką, bo istnieje dopiero od trzech lat ma już 15 punktów. Naszym celem jest 105 pizzerii pod szyldem Stopiątka. Powoli wkraczymy w szeregi największych graczy na rynku. Obecnie w Polsce funkcjonuje 40 Stopiatek. Staliśmy się prężną marką, która wyraźnie zaznacza swoją obecność i znaczenie. Siła pizzerii i ich stabilna pozycja na rynku pozwoliła mi zacząć rozwijać drugi koncept. Red Hot Chicken to sieć, która serwuje dania z panierowanego kurczaka. Tak jak Stopiątka, myślę, że z czasem urośnie do dużego gracza. Do końca tego roku przybędą jeszcze cztery Stopiątki, a w przyszłym roku w planach jest 15 placówek. Jeśli chodzi o Red Hot Chicken to do końca grudnia zostanie otwartych pięć punktów, a w 2018 roku 20.
Rozmawiała Magdalena Kurda
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Coraz więcej franczyzobiorców Stopiątki po dwóch latach współpracy otwiera kolejną pizzerię. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w lokal marki?
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...