Na głęboką wodę

Martyna Błaszczyk lubiła swoją pracę. Była etatową kosmetyczką w krakowskim salonie DepilConcept. Jak wspomina miała dobre relacje z klientami, innymi pracownikami i właścicielem salonu. Mówi też, że od początku podobał jej się ten biznes i po cichu marzyła o własnym gabinecie DepilConcept.
– Przyszedł taki moment, w którym zdecydowałam się urzeczywistnić marzenia – wspomina. – Zrezygnowałam z pracy i wraz z partnerem wyjechałam za granicę, żeby zarobić na rozruch własnej firmy.
Jeszcze w czasie pobytu za granicą (w Niemczech i Holandii) Martyna Błaszczyk zaczęła zgłębiać wiedzę o koncepcie i branży kosmetycznej. W sierpniu 2017 roku nawiązała też kontakt z franczyzodawcą DepilConcept i rozpoczęła rozmowy o uruchomieniu własnego gabinetu.
– Dowiedziałam się, że sieć planuje rozwój między innymi w Szczecinie, w którym kończyłam studia – dodaje. – Wtedy pomyślałam, że to jest ten moment i że czas wracać, choć jeszcze nie zgromadziłam całego kapitału na otwarcie biznesu.
Zaraz po powrocie do Polski w grudniu 2017 roku Martyna Błaszczyk podpisała umowę franczyzową i rozpoczęła poszukiwania lokalu, który spełniałby wymogi DepilConcept. Szukała więc lokali przy ruchliwych ulicach w pobliżu centrum miasta i w pasażach handlowych zlokalizowanych na dużych osiedlach. W poszukiwaniach wspierała ją centrala, która pomagałą w analizie każdej lokalizacji wskazując ich wady i zalety. W grudniu przyszła franczyzobiorczyni podpisała umowę franczyzową, wynajęła lokal i rozpoczęła remont, zaś DepilConcept przystąpiło do prac projektowych nad nowym gabinetem.
– Dziś prace remontowe są już na ukończeniu – cieszy się franczyzobiorczyni. – W lokalu jest nowa instalacja elektryczna i hydrauliczna, stawiamy ścianki i montujemy panele. Potem jeszcze malowanie i możemy meblować i przygotowywać gabinet do otwarcia. Cały czas trwa również proces rekrutacji pracowników – dodaje.
Otwarcie swojego gabinetu Martyna Błaszczyk przewiduje na koniec lutego. Mówi, że to dobry czas na rozruch biznesu z jej branży. – Już za chwilę wiosna, okres, w którym klienci bardziej dbają o ciało. Liczę więc na udany start – dodaje.
Martyna Błaszczyk bardzo pozytywnie ocenia zaangażowanie franczyzodawcy w proces otwarcia jej gabinetu. – Z niczym nie zostaję sama, centrala pomogła mi nawet w uzyskaniu finansowania, mimo niewystarczającej historii kredytowej – mówi.
Otwarcie biznesu pod marką DepilConcept kosztuje mniej więcej 120 tys. zł. To kwota potrzebna na zakup licencji z gotowym know-how, urządzenie i wyposażenie czterdziestometrowego lokalu oraz pakiet szkoleń dla franczyzobiorcy i jego pracowników na temat samej usługi, ale także metod efektywnej sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Franczyzobiorczyni potwierdza te wartości.
– Liczyłam po cichu, że zmieszczę się w stu tysiącach, ale chyba będzie trudno. Szacuję, że będzie to bliżej zakładanych 120 tys. zł – mówi Martyna Błaszczyk. – Biznes musi kosztować. Mam nadzieję, że szybko zacznę zarabiać – dodaje.
Według informacji firmy najlepsze gabinety osiągają rentowność w ciągu dwóch tygodni od otwarcia. Czy tak będzie w przypadku Martyny Błaszczyk? Czas pokaże, a my to sprawdzimy.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Wśród franczyzowych konceptów urodowych znajdziemy m.in. salony depilacji, masażu oraz oferujące różnego rodzaju usługi pielęgnacyjne, kosmetyczne i SPA. Ile trzeba zainwestować?
Majowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Prezentujemy w nim m.in. sprawdzone pomysły na biznes w finansach oraz podpowiadamy, jaką firmę otworzyć po urlopie macierzyńskim.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Który biznes zarobi w nowym roku? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Subway chce przyspieszyć rozwój sieci w Polsce. Kto może zostać franczyzobiorcą tej międzynarodowej marki?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Franczyzobiorcy Banku Pekao SA mają różne możliwości rozwijania swojej działalności. Jak otworzyć własną placówkę bankową?
Najpierw zainwestuj w roczną prenumeratę miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź jaki biznes się opłaca!
POPULARNE NA FORUM
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.
Zamiast etatu, własny salon urody
Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.
Opinie o współpracy z Yasumi
Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.
Manicure "pod ręką"
bez przesady