Wybierz pomysł, zrób biznes
Trzecie regionalne targi franczyzy w Katowicach dobiegły końca. Przez dwa dni w Międzynarodowym Centrum Kongresowym odwiedzający mieli okazję, by spotkać franczyzodawców, a także dowiedzieć się więcej o samej franczyzie. Katowickie targi przyciągają odwiedzających nie tylko z lokalnego rynku, ale też spoza Górnego Śląska.
– Od kilku miesięcy rozważam otwarcie własnej firmy na licencji. Pomyślałem sobie, że wizyta na katowickich targach pozwoli mi bliżej zapoznać się z ofertami franczyzodawców. Wybór jest całkiem spory. Jestem już po pierwszych rozmowach i mam nadzieję, że jeszcze w tym roku uda mi się przejść na swoje – mówi Marek Kluska, odwiedzający, który na targi przyjechał z Rybnika.
Dla poszukiwaczy pomysłów na biznes targi są szansą na znalezienie franczyzowych inspiracji, dla franczyzodawców prezentujących swoje koncepty stanowią natomiast możliwość nawiązania kontaktu z franczyzobiorcami. Wystawcy przyznają, że wiele spośród rozmów przeprowadzonych w trakcie imprezy owocuje trwałą współpracą.
– To nasza pierwsza wizyta na targach, ale już widzimy, że nasza obecność tutaj przyniesie korzyści. Około połowa odwiedzających nasze stoisko to osoby z konkretnymi oczekiwaniami, co do swojej przyszłości w biznesie. Myślę, że kolejna połowa z tych kontaktów przełoży się na podpisane umowy franczyzy – szacuje Marek Łabuz, dyrektor ds. rozwoju rynku sieci sklepów monopolowych Al. Capone.
– Od lat jesteśmy obecni na targach franczyzy, zarówno w Warszawie, jak i Katowicach. Dla franczyzodawców jest to miejsce, w którym po prostu trzeba być, jeśli poważnie myśli się o pozyskiwaniu franczyzobiorców – dodaje Leszek Nowak, menedżer ds. franczyzy Telepizzy.
Podobnie jak w ubiegłych latach, targom towarzyszyło forum edukacyjne. Wśród prelegentów byli franczyzodawcy, eksperci firmy doradczej PROFIT system i Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Wykłady poświęcone były m.in. biznesplanowi franczyzowej firmy, aktualnym trendom i modom w licencyjnym biznesie, a także zagadnieniom związanym z poszukiwaniem odpowiedniej lokalizacji dla własnej firmy.
Tradycyjnie jedną z najliczniej reprezentowanych branż na targach była gastronomia (Bafra Kebab, Biesiadowo, Coffeloffee, Crazy Piramid Pizza, Kołacz na Okrągło, Pierogarnia, Telepizza, Western Chicken, Western Tortilla, etc.) w tym marki lodowe (Lody Bonano, Lody Mangatto, Lodolandia, U Lodziarzy). Obecne były również koncepty spożywczo-przemysłowe (m.in. Carrefour, Al.Capone), kosmetyczne (Yasumi), kurierskie (Epaka, Kurier BTL, Ship Center) modowe (Zippedy) i wiele innych.
Honorowy patronat nad targami Pomysł na Firmę objęli: prezydent Katowic i Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach. Organizatorem targów jest PROFIT system, który od 16 lat organizuje Targi Franczyza w Warszawie, obecnie drugą co do wielkości europejską imprezę targową poświęconą franczyzie.
Kolejne targi franczyzy odbędą się 18-20 października 2018 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Z każdym rokiem rośnie liczba pasjonatów podróży na czterech kółkach, a wraz z nimi zapotrzebowanie na wyspecjalizowane usługi serwisowe. Czy prowadzenie serwisu kamperów to strzał w biznesową dziesiątkę?
– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...