Flota z południa / W przypadku licencji typu Complete, czeska centrala przekaże polskiej sieci 24 samochody służbowe.
Piątek
04.05.2018
Czeska marka Extra Usługi szuka masterfranczyzobiorcy na polskim rynku. Partnera czeka spore wyzwanie, ale profil usług wydaje się obiecujący.
 

Przeprowadzki, sprzątanie, drobne naprawy i w zasadzie wszystko, czego wymaga sprawne funkcjonowanie budynków komercyjnych i prywatnych – tak przedstawia się oferta czeskiej marki Extra Usługi. Na macierzystym rynku współpracuje z nią 41 franczyzobiorców, a właściciel uznał, że to dobry moment, by rozpocząć ekspansję międzynarodową.
- System Extra Usługi ciągle się rozwija i powiększa swój zasięg. Jednym z naszych największych sukcesów jest fakt, że zostaliśmy uwzględnieni w programie startupowym jednej z największych instytucji bankowych w Czechach. W ramach tej współpracy bank finansuje zakup licencji franczyzowej przedsiębiorcom, którzy chcą przystąpić do naszej sieci i w ten sposób wspiera jej rozwój. To również znaczącą przełożyło się na popularność marki. Cały czas jednak trzymamy się polityki, w ramach której starannie wybieramy kandydatów na franczyzobiorców – podkreśla Radek Straka, dyrektor ds. franczyzy w sieci Extra Usługi.

Firma zdecydowała się na rozwój zagraniczny poprzez masterfranczyzę. Partnerów do tej roli szuka na rynkach niemieckim, austriackim, słowackim, węgierskim oraz polskim. Właściciel konceptu chce nawiązać  współpracę z osobą rzetelną i doświadczoną.
- Masterfranczyzobiorca musi mieć doświadczenie w biznesie, w szczególności w zakresie zarządzania dużymi zespołami. Powinien również posiadać osobowość lidera. No i oczywiście musi dysponować wystarczającym zasobami finansowymi, by pozyskać naszą licencję. Z drugiej strony jednak kapitał nie jest najważniejszym kryterium, priorytet stanowią rzetelność i doświadczenie. Nie chcemy wykonywać pochopnych ruchów. Wolimy poczekać i znaleźć właściwą osobę, niż sprzedać naszą licencję komuś nieodpowiedniemu – przekonuje Radek Straka.

Masterfranczyzobiorca otrzyma licencję na rozwój sieci w Polsce na okres 20 lat. Jak podkreśla franczyzodawca, ma ona nielimitowany charakter, to znaczy nie jest ograniczona przez wartość osiągniętej sprzedaży czy liczbę uruchomionych jednostek (zarówno przez siebie, jak i franczyzobiorców). Cena licencji zależy od tego, jaki pakiet startowy wybierze partner. Pakiet Basic kosztuje 999, 4 tys. euro, natomiast pakiet Complete – 1,5 mln euro. Różnica między nimi polega na flocie samochodów, które przekazuje czeska centrala dla pierwszych 24 uruchomionych placówek.
 - Od każdej nowo uruchomionej jednostki franczyzowej, ponad pakiet startowy 24 punktów, masterfranczyzobiorca odprowadza do czeskiej centrali 10 proc. ceny licencji, jaką ponosi franczyzobiorca. Poza tym nie ma żadnych miesięcznych opłat – tłumaczy Radek Straka. – W ramach licencji przekazujemy masterfranczyzobiorcy, oprócz wyposażenia dla 24 jednostek, kompletne know-how, bazy danych oraz system IT potrzebny do zarządzania siecią Extra Usługi w danym kraju.
Przychody masterfranczyzobiorcy pochodzić będą natomiast z opłat przekazywanych przez franczyzobiorców. Każdy z nich ma odprowadzać do polskiego operatora sieci 3 proc. uzyskiwanych przychodów.
Właściciel Extra Usługi nie konkretyzuje planów rozwoju dotyczących polskiego rynku. Uznaje jednak Polskę za interesujący i duży rynek.
- Poza tym czujemy się emocjonalnie związani z Polakami, dlatego szczególnie zależy nam na doborze odpowiedniego partnera – podkreśla franczyzodawca.


Partner na lata / Masterfranczyzobiorca otrzyma licencję na rozwój sieci w Polsce na okres 20 lat.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Własna firma dzięki rozwodowi /12.11.2018

– Przyszła właścicielka naszej placówki powinna być przedsiębiorcza, komunikatywna oraz posiadać wiedzę na tematy rozwodowe – mówi Krystyna Rek, właścicielka Kobieta i Rozwód.

Biznes na dodatek /03.11.2018

InPost wprowadził zmiany, na których skorzystają franczyzobiorcy. Na czym one polegają?

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Satysfakcja z biznesu /05.12.2018

Agnieszka Wojewoda znalazła pomysł na własny biznes na Targach Franczyzy. Od roku prowadzi biuro Kobieta i Rozwód w Warszawie. Dlaczego zainwestowała akurat w tę franczyzę?

Dobry czas dla kuriera /21.11.2018

Firm kurierskich na polskim rynku nie brakuje, a mimo to zapotrzebowanie na ich usługi wciąż rośnie. Jakie warunki należy spełnić, by zostać franczyzobiorcą Kurier BTL?