Krewetki według przepisu Ślązaków
Właściciele Kreweta Tempura Bar w Gliwicach dają się ponieść trendom w gastronomii. Zaczęli od rozwijania franczyzy Ministerstwa Śledzia i Wódki, potem otworzyli własne burgerownie. Teraz przyszedł czas na owoce morze. – Rynek gastronomiczny jest chłonny. Najpierw była moda na burgery, obecnie widzimy zainteresowanie jedzeniem azjatyckim i menu z krewetkami. Barów krewetkowych nadal jest niewiele, chcemy wykorzystać tę niszę – mówi Jerzy Penderecki z Kreweta Tempura Bar. Pomysłodawcy przyznają, że trudno opanować samemu kilkanaście restauracji w różnych miastach. Z tego względu chcą oddać kontrolę nad restauracjami w innych miastach franczyzobiorcom.
Na pełnych obrotach
W zamian za uiszczenie opłat franczyzowych właściciele zdejmują z barków partnerów część obowiązków. Początkowo wskazują im odpowiednią lokalizację na bar. Potem wspólnie z licencjobiorcami szukają pomieszczenia niedaleko ulicy w centrum miasta powyżej 100 tys. mieszkańców. Powierzchnia lokalu powinna przekraczać 60 m2. Projekt techniczny, aranżacja i obrandowanie wnętrza leży w gestii franczyzodawców. Posiłkują się przy tym ofertą sprawdzonych dostawców mebli. Poza wsparciem w wyposażeniu restauracji, właściciele udzielają biorcom licencji na biznes prawa do marki i know-how. Przekazują również receptury dań i pomagają zaplanować dostawy produktów w konkretnych hurtowniach. – Wiemy, ile danych składników trzeba zamówić do restauracji. Dzielimy się tą wiedzą z franczyzobiorcami. Potem sami składają zamówienia u poleconego przez nas handlowca – mówi Jerzy Penderecki. Na wstępie franczyzobiorca przechodzi szkolenie z obsługi klienta. Oddzielnym treningiem są objęci kucharze, którzy poznają przepisy i sposoby przyrządzania dań w karcie.
Osoba, która chce nawiązać współpracę z właścicielami Kreweta Tempura, nie musi mieć doświadczenia w gastronomii ani biznesie. Koncept restauracji jest na tyle prosty, że licencjobiorca swobodnie może połączyć franczyzę z inną działalnością gospodarczą. Musi dostosować się natomiast do warunków dotyczących zamówień i funkcjonowania samej restauracji. Ważne, by bar był otwarty przez cały tydzień, od godzin porannych do popołudniowych. Każdy z franczyzobiorców powinien wprowadzić promocje dla studentów i cotygodniowe rabaty dla wszystkich klientów.
Krewetka wypływa z Gliwic
W zależności od wielkości lokalu, koszt inwestycji we franczyzę Kreweta Tempura Bar wynosi mniej więcej 55 tys. zł. Kwota pokrywa remont i aranżację lokalu, zakup koniecznych sprzętów, zatowarowanie i opłatę wstępną w wysokości 5 tys. zł netto. Dodatkowo, co miesiąc uiszcza na rzecz franczyzodawcy 1,5 tys. zł netto i 2 proc. od obrotu na rzecz działań marketingowych. Do pozostałych kosztów miesięcznych należy czynsz, opłata za media, zakup składników i wynagrodzenie dla pracowników. W jednym barze powinno pracować od sześciu do ośmiu pracowników. Franczyzodawca szacuje, że zwrot z inwestycji może nastąpić nawet już po pół roku od otwarcia baru..
Kilkadziesiąt tysięcy złotych na biznes / W zależności od wielkości lokalu, koszt inwestycji we franczyzę Kreweta Tempura Bar wynosi mniej więcej 55 tys. zł.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizza z Wielkiej Brytanii wchodzi do Polski
/05.12.2025
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rynek fitness stawia na franczyzę
/19.12.2025
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje się coraz bardziej zróżnicowany i coraz częściej oparty na franczyzie.
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci uruchomiony we współpracy z lokalnym przedsiębiorcą.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali