Ładnie i funkcjonalnie / Inwestycja w lokal w Koninie sięgnęła 50 tys. zł. Na koszt złożył się remont pomieszczeń i zakup sprzętu gastronomicznego.
Poniedziałek
03.09.2018
Marta Filipczak otworzyła lokal, łączący dwa koncepty franczyzowe: Western Tortilla i Coffeeloffee. Jak się sprawdza taka mieszanka?
 

Lokal Marty Filipczak z Konina to połączenie dwóch konceptów gastronomicznych: restauracji z tortillą i kawiarni. Obydwie marki - Western Tortilla i Coffeeloffee - należą do firmy Wojtex.
– Przede wszystkim zainteresowała mnie sama koncepcja firmy Wojtex. Potem spróbowałam ich produktów i przekonałam się, że to jest to. Jestem młodym franczyzobiorcą, swój punkt prowadzę od maja 2018 roku – opowiada Marta Filipczak.

Western w centrum Konina

Swój lokal franczyzobiorczyni otworzyła w nietypowym miejscu, bo w hali sportowej w Koninie. Z okien rozpościera się widok na basen. Zanim Marta Filipczak obsłużyła pierwszych klientów, franczyzodawcy musieli zaakceptować proponowaną przez nią lokalizację. Pomieszczenie, w którym znalazły się Western Tortilla i Coffeeloffee, ma 50 m2. Franczyzodawcy czuwali nad wystrojem lokalu, ale ostateczna decyzja dotycząca aranżacji wnętrza była po stronie franczyzobiorczyni.
– Wybór wystroju należał do mnie, ale musiałam tematycznie nawiązać i do westernu (bo tego wymaga koncept Western Tortilla), i prowansalskiej kawiarni (wymóg Coffeeloffee) w jednym miejscu. Nadal coś udoskonalam, dodaję lub przenoszę, żeby stworzyć przytulny klimat – opisuje Marta Filipczak.
W razie potrzeby franczyzobiorca może zasięgnąć rady u projektantów, grafików, szkoleniowców, księgowych i kadry menedżerskiej z ramienia firmy. Franczyzodawcy wyposażyli lokal w sprzęt gastronomiczny i byli obecni przy jego otwarciu. Doradzili też licencjobiorczyni, jaki towar będzie potrzebny na starcie. Każdy partner w sieci zamawia towary po cenach hurtowych u franczyzodawców i jest zwolniony z opłat za dostawę. Zanim wystartuje z własnym biznesem, bierze udział w bezpłatnych szkoleniach, które mają przygotować do pracy w branży gastronomicznej.
Franczyza w Wojtex jest pozbawiona opłaty wstępnej. Inwestycja w lokal w Koninie sięgnęła 50 tys. zł. Na koszt złożył się remont pomieszczeń i zakup sprzętu gastronomicznego. Biorca patentu na biznes ponosi stałą, comiesięczną opłatę franczyzową w wysokości 500 zł. Pozostałe wygenerowane obroty zostają w jego portfelu. Musi jednak pamiętać o stałych kosztach miesięcznych. Ich lwią część stanowią wydatki związane z samym lokalem: czynsz i opłaty.
– Prowadzę lokal dopiero od trzech miesięcy. Na zyski nie mogę jednak narzekać – mówi Marta Filipczak.
Licencjobiorczyni zdecydowała się na zatrudnienie jednego pracownika. Podczas imprez zorganizowanych – gali i zawodów, gdy ruch w lokalu się zwiększa, pomaga jej też mąż.

Obecnie Wojtex szuka franczyzobiorców w Warszawie, Łodzi, Radomiu, Częstochowie, Gliwicach, Katowicach oraz Białymstoku. Marta Filipczak nie ukrywa, że sama jest gotowa na kolejne otwarcie.


Bogate menu / Lokal Marty Filipczak z Konina to połączenie dwóch konceptów gastronomicznych: restauracji z tortillą i kawiarni.
Hanna Górczyńska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022