Franczyzowe dwa w jednym
Lokal Marty Filipczak z Konina to połączenie dwóch konceptów gastronomicznych: restauracji z tortillą i kawiarni. Obydwie marki - Western Tortilla i Coffeeloffee - należą do firmy Wojtex.
– Przede wszystkim zainteresowała mnie sama koncepcja firmy Wojtex. Potem spróbowałam ich produktów i przekonałam się, że to jest to. Jestem młodym franczyzobiorcą, swój punkt prowadzę od maja 2018 roku – opowiada Marta Filipczak.
Western w centrum Konina
Swój lokal franczyzobiorczyni otworzyła w nietypowym miejscu, bo w hali sportowej w Koninie. Z okien rozpościera się widok na basen. Zanim Marta Filipczak obsłużyła pierwszych klientów, franczyzodawcy musieli zaakceptować proponowaną przez nią lokalizację. Pomieszczenie, w którym znalazły się Western Tortilla i Coffeeloffee, ma 50 m2. Franczyzodawcy czuwali nad wystrojem lokalu, ale ostateczna decyzja dotycząca aranżacji wnętrza była po stronie franczyzobiorczyni.
– Wybór wystroju należał do mnie, ale musiałam tematycznie nawiązać i do westernu (bo tego wymaga koncept Western Tortilla), i prowansalskiej kawiarni (wymóg Coffeeloffee) w jednym miejscu. Nadal coś udoskonalam, dodaję lub przenoszę, żeby stworzyć przytulny klimat – opisuje Marta Filipczak.
W razie potrzeby franczyzobiorca może zasięgnąć rady u projektantów, grafików, szkoleniowców, księgowych i kadry menedżerskiej z ramienia firmy. Franczyzodawcy wyposażyli lokal w sprzęt gastronomiczny i byli obecni przy jego otwarciu. Doradzili też licencjobiorczyni, jaki towar będzie potrzebny na starcie. Każdy partner w sieci zamawia towary po cenach hurtowych u franczyzodawców i jest zwolniony z opłat za dostawę. Zanim wystartuje z własnym biznesem, bierze udział w bezpłatnych szkoleniach, które mają przygotować do pracy w branży gastronomicznej.
Franczyza w Wojtex jest pozbawiona opłaty wstępnej. Inwestycja w lokal w Koninie sięgnęła 50 tys. zł. Na koszt złożył się remont pomieszczeń i zakup sprzętu gastronomicznego. Biorca patentu na biznes ponosi stałą, comiesięczną opłatę franczyzową w wysokości 500 zł. Pozostałe wygenerowane obroty zostają w jego portfelu. Musi jednak pamiętać o stałych kosztach miesięcznych. Ich lwią część stanowią wydatki związane z samym lokalem: czynsz i opłaty.
– Prowadzę lokal dopiero od trzech miesięcy. Na zyski nie mogę jednak narzekać – mówi Marta Filipczak.
Licencjobiorczyni zdecydowała się na zatrudnienie jednego pracownika. Podczas imprez zorganizowanych – gali i zawodów, gdy ruch w lokalu się zwiększa, pomaga jej też mąż.
Obecnie Wojtex szuka franczyzobiorców w Warszawie, Łodzi, Radomiu, Częstochowie, Gliwicach, Katowicach oraz Białymstoku. Marta Filipczak nie ukrywa, że sama jest gotowa na kolejne otwarcie.


ZOBACZ W KATALOGU














































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali