Słodycze na zdrowie
Ewelina Choińska jest zawodniczką fitness i zdrowe odżywianie ma wpisane w swój styl życia. Oprócz tego jednak od lat zawodowo zajmowała się cukiernictwem, prowadząc mobilną cukiernię i przygotowując torty na zamówienia.
– Sama też lubię zjeść coś słodkiego, ale jednocześnie zdrowego, nietuczącego – opowiada franczyzodawczyni Fit Cake. – I chodzi tu nie tylko o kalorie, ale o odpowiedni bilans białek, węglowodanów, tłuszczów, czyli dobrze obliczone tzw. makro. Niestety w całym Białymstoku, gdzie mieszkam, ani na całym Podlasiu nie mogłam znaleźć nic takiego.
Postanowiła więc sama zająć się wypiekiem zdrowych słodkości. Zwłaszcza, ze jej klienci coraz częściej pytali o torty a to bez cukru, a to dla alergików. I tak w 2016 roku powstała w Białymstoku Fit Cake – kawiarnia połączona z zakładem produkcyjnym, gdzie na miejscu wypieka się wszystkie ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania i inne gotowe dania. Do każdego produktu dołączana jest informacja o składzie, kaloryczności oraz rozkład zawartych makroskładników. Obecnie koncept liczy 16 lokali (kilka z nich jest w trakcie przygotowań do otwarcia, ruszą do końca roku). Nie tylko w Polsce – marka ma też franczyzobiorczynię w Danii, która właśnie uruchamia pierwsza placówkę, a w przyszłym roku otworzy dwie kolejne.
Fit Cake chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Lokalizacji na kawiarnię najlepiej szukać w ruchliwych miejscach np. centrach miast, okolicach dworców, szkół, siłowni. Wskazany jest darmowy parking w pobliżu, by klienci mogli podjechać i szybko odebrać zamówienie na wynos. Potrzebne jest przynajmniej 25 m2 na zakład produkcyjny i minimum 35 m2 na kawiarnię.
– Istnieje możliwość zrobienia wstępnej koncepcji technologii wybranego lokalu przed podpisaniem umowy franczyzowej. Pozwoli to franczyzobiorcy wraz z firmą remontową oszacować koszty adaptacji – dodaje Ewelina Choińska. – Koszt wstępnej koncepcji technologii to 299 zł netto.
Według szacunków licencjodawcy inwestycja w przygotowanie placówki to ok. 25 tys. zł. Kwota pokrywa remont i adaptację lokalu, wyposażenie sali konsumpcyjnej, zakup sprzętu kuchennego i akcesoriów. Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł. W ramach tej kwoty franczyzodawca dostarcza przepisy, podręcznik operacyjny i wizualizację kawiarni.
– W trakcie adaptacji lokalu jesteśmy dostępni dla partnerów przez 24 godziny na dobę – podkreśla franczyzodawczyni Fit Cake. – Już wtedy prowadzimy też kampanię informacyjną w mediach społecznościowych, zapowiadającą uruchomienie nowego lokalu. Oczywiście uczestniczymy także w otwarciu.
Licencjodawca zapewnia również szkolenia. Minimalna liczba personelu to dwie osoby: jedna do wyrobu słodyczy i druga zajmująca się obsługą klientów w kawiarni. Cukiernicy przechodzą dodatkowy warsztat w kierunku pieczenia i ozdabiania ciast.
– Udostępniamy oczywiście naszym licencjobiorcom wszystkie receptury oraz listę wykorzystywanych przez nas produktów – mówi Ewelina Choińska. – Natomiast mogą modyfikować menu, w zależności od upodobań lokalnych klientów i w uzgodnieniu z nami. Czyli np. codziennie w menu musi być dziewięć rodzajów ciast. Ale franczyzobiorca może zdecydować, które ciasta z naszej oferty wybierze.
Główna grupa docelowa Fit Cake to osoby w wieku 17-35 lat. Zdrowe słodycze można zjeść na miejscu, w kawiarni, można wziąć je na wynos, lokale realizują też zamówienia w dostawie.
– Zaopatrujemy też szkoły, siłownie, sale zabaw – wylicza Ewelina Choińska. – Podpowiadamy naszym franczyzobiorcom, do których placówek warto udać się z propozycją współpracy.
Z przedstawionych przez franczyzodawcę zestawień wynika, że lokal Fit Cake generuje obroty w wysokości 30-60 tys. zł. miesięcznie i w takim samym czasie ponosi koszty działalności od 9 do 15 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to albo 2 proc. od obrotu netto, albo stała kwota w wysokości 300 zł.
– Nasi franczyzobiorcy to generalnie ludzie spoza branży cukierniczej, czy nawet w ogóle gastronomicznej. Często lokale prowadzone są przez małżeństwa – opowiada Ewelina Choińska. – Zazwyczaj na początku nie mają pojęcia o zdrowym stylu życia, ale z czasem przekonują się do niego. Ale też zawsze mówimy im, że sami powinni być wizytówką swojego biznesu.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Fit Cake otworzył 10 lokali w ciągu miesiąca. Wchodzi też na nowe, zagraniczne rynki.
Fit Cake otworzył placówkę w Rumunii, Bricomarché kontynuuje ekspansję w Polsce, a 7 Street wprowadził do menu burgera i pizzę z owadami. Przegląd tygodnia 20-25 marca.
Fit Cake inwestuje w nowoczesne technologie, które mają pomóc franczyzobiorcom znaleźć najlepszą lokalizację dla biznesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...