Pizza w sieci / Sieć Da Grasso liczy obecnie 182 placówki (12 z nich otwarto w tym roku) i jest najliczniejszą franczyzową siecią pizzerii w Polsce.
Sobota
08.12.2018
W tym roku sieć Da Grasso otworzyła 12 nowych lokali. Mniej niż miała w planach. Dlaczego?
 

Koncept Da Grasso planował zakończyć rok 2018 liczbą 190 lokali. Trochę zabrakło do realizacji zamierzeń, bo sieć liczy obecnie 182 placówki (12 z nich otwarto w tym roku), ale nadal jest najliczniejszą franczyzową siecią pizzerii w Polsce.
– Wierzymy, że w Polsce jest jeszcze bardzo dużo miejsca na nowe lokale Da Grasso. Niewątpliwie planujemy dalszy rozwój, jednakże nie stawiamy na konkretne liczby – mówi Hubert Kołodziejski, specjalista ds. obsługi placówek franczyzowych Da Grasso.

Pizzerie Da Grasso są otwierane przede wszystkim jako restauracje. Koszt inwestycji zależy od wyjściowego stanu technicznego lokalu. Inwestycja franczyzobiorcy to przede wszystkim zakup sprzętu gastronomicznego, odpowiednie przystosowanie zaplecza, a także wystrój sali konsumpcyjnej.
– Przed zawarciem umowy franczyzy kalkulujemy koszty przyszłej inwestycji, tak aby każdy inwestor miał pełną świadomość skali planowanych wydatków – podkreśla Hubert Kołodziejski. – Minimalna kwota inwestycji, przy założeniu, że przystosowywany lokal funkcjonował wcześniej jako placówka gastronomiczna, wynosi 150 tys. zł.
Franczyzobiorcy poszukują lokali na pizzerię samodzielnie. Jedno z kryteriów, jakim powinni się kierować, to wielkość. Sieć stara się otwierać lokale powyżej 100 m2. Licencjodawca weryfikuje propozycje franczyzobiorców, a te, które wydają się najbardziej obiecujące, sprawdza osobiście.
– Naszym zdaniem nic nie zastąpi bezpośrednich oględzin pod okiem profesjonalnego architekta – uważa Hubert Kołodziejski. – Wtedy też najczęściej szacujemy wstępne koszty aranżacji oraz wyposażenia, potrzebnego do uruchomienia pizzerii. Istnieją ogólne wytyczne dla aranżacji lokalu, jednak dla każdego z nich przygotowujemy indywidualny projekt.

Pomoc w wyborze lokalizacji i biznesplan inwestycji to nie jedyne wsparcie, jakiego może oczekiwać licencjobiorca.
– Udzielamy wsparcia prawnego przy zawieraniu długoterminowych umów najmu lokalu. Nasi franczyzobiorcy mogą liczyć także na pomoc w organizacji zaplecza kuchennego. Negocjujemy dla nich atrakcyjne ceny zakupu surowców potrzebnych do prowadzenia pizzerii. Dostarczamy, wszelkie niezbędne rozwiązania IT – wylicza Hubert Kołodziejski. – Kluczową rolę w trakcie prowadzenia działalności naszej sieci odgrywają opiekunowie franczyzowi, udzielający wsparcia w niemalże każdej sytuacji, w jakiej może znaleźć się nasz franczyzobiorca. Ponadto organizujemy akcje promocyjne i reklamy, w skali zarówno ogólnopolskiej jak i lokalnie.

Opłata licencyjna to 12 tys. zł. Opłaty miesięczne zależą od wybranego pakietu sprzedażowego. Podstawowy, w którym menu obejmuje pizzę, startery, sałatki wiąże się z miesięczną opłatą franczyzową w wysokości 1464 zł netto. Menu można poszerzyć m.in.: o makarony, zupy, dania mięsne. Franczyzobiorca pokrywa jeszcze koszty marketingowe, które oscylują w granicach 300 zł miesięcznie.

 


Odpowiedni lokal / Franczyzobiorcy poszukują lokali na pizzerię samodzielnie. Jedno z kryteriów, jakim powinni się kierować, to wielkość. Da Grasso stara się otwierać lokale powyżej 100 m kw.