Franczyza, która oświetla
Art Neon Lighting działa na rynku oświetlenia od 1999 roku i specjalizuje się w dostarczaniu profesjonalnych źródeł światła LED: opraw oświetleniowych oraz komponentów pod własną marką Bergmen.
Firma niedawno rozpoczęła rozwój poprzez franczyzę. – Głównym powodem stworzenia tego programu były częste pytania od klientów, dotyczące możliwość dystrybucji naszych produktów. Zanim podjęliśmy decyzję o rozwoju marki na rynku franczyzowym, mieliśmy kilkanaście wysp w galeriach handlowych na terenie Małopolski i Śląska oraz cztery showroomy zlokalizowane w Krakowie, Warszawie oraz Zakopanym – mówi Jakub Pasternak, specjalista ds. rozwoju sieci Bergmen.
– Do tej pory otworzyliśmy jeden lokal franczyzowy oraz przygotowujemy się do otwarcia kolejnych lokali na terenie Polski, Austrii oraz Włoch – dodaje Pasternak. Franczyzodawca zaznacza, że najbardziej atrakcyjne miejsce na prowadzenie showroomu to punkty zlokalizowany w dużym mieście, najlepiej w okolicy marketów budowlanych lub sklepów z branży elektrycznej, oświetleniowej czy też wykończeniowej. – Lokale powinny mieścić się przy głównej ulicy i posiadać przeszkloną witrynę oraz mieć możliwość instalacji kasetonu reklamowego. Optymalna wielkość wynosi ok. 100 m2 powierzchni ekspozycyjnej oraz mniej więcej 20 m2 powierzchni magazynowej. Aranżacją części ekspozycyjnej zajmuje się współpracujące z nami biuro projektowe. Choć staramy się zachować spójną stylistykę showroomów, to uwzględniamy także sugestie franczyzobiorców. Realizacja projektu jest po stronie franczyzobiorcy. Jeżeli natomiast jest taka chęć, możemy zlecić realizację projektu sprawdzonym firmom, z którymi współpracujemy. Pozostała część wyposażenia kupowana jest przez franczyzobiorcę według uznania – zaznacza Pasternak.
Franczyzodawca nie oczekuje od franczyzobiorców znajomości branży oświetleniowej. Najważniejsze jest zaangażowanie oraz pomysł na dotarcie do klienta. Kwota inwestycji zależy od powierzchni lokalu oraz jego stanu. Na przykład dla lokalu o wielkości 50 m2, kwota całkowitej inwestycji wynosi mniej więcej 120-150 tys. zł. W sumę tą wliczone jest przygotowanie lokalu do otwarcia oraz sprzęt.
Franczyzodawca proponuje symboliczną opłatę licencyjną, przenosząc jednak wszystkie koszty przygotowania lokalu na franczyzobiorcę. – Opłata bieżąca natomiast wliczona jest w cenę towaru, który franczyzobiorca zobowiązuje się kupować od franczyzodawcy. Podobnie wygląda sytuacja z opłatą marketingową. Jest ona pobierana w zależności od organizowanych kampanii reklamowych, jak również od zapotrzebowania na konkretne materiały marketingowe czy inne akcje związane z lokalną oraz globalną promocją sieci – zapewani Pasternak.
Co oferuje Bergmen w ramach pakietu franczyzowego? Przede wszystkim sprawdzony biznesplan, udział w budowaniu marki Bergmen. Dodatkowo franczyzobiorcy mogą liczyć na szkolenia. – Zapewniamy szkolenia produktowe, sprzedażowe oraz z zakresu wiedzy technicznej. Każdemu franczyzobiorcy zostaje przypisany handlowiec regionalny, który służy wsparciem zarówno w zakresie wiedzy na temat produktu, jak i sprzedaży – mówi Pasternak.

ZOBACZ W KATALOGU

















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Upadłości Expert specjalizuje się w oddłużaniu, ale jej franczyzobiorcy mogą też dodatkowo zarabiać na innej branży.
Extra Services szuka masterfranczyzobiorcy na polskim rynku. Firma działa już w kilkunastu europejskich krajach.
Franczyzobiorca Fundacji Fotowoltaiki już w pierwszym miesiącu działalności zarobił ponad 40 tys. zł. netto. Jak mu idzie dzisiaj?
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
Firma szuka partnerów z branży finansowej, którzy mają umiejętności menedżerskie. Czego od nich oczekuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...