Pizza w dowozie
Pizzerie realizujące zamówienia tylko w dowozie to ostatnio popularny format. Jego zaletą jest przede wszystkim niższa niż w przypadku klasycznej pizzerii kwota inwestycji. Poza tym pizza jest idealnym daniem „na dowóz” i duży procent zamówień w tradycyjnych lokalach realizowany jest właśnie w tej formie. Niedawno z budową sieci takich pizzerii wystartowała nowa marka firmy Wojtex, czyli Speedy Romano. Podobnym tropem idzie też poznański koncept Fresh Pizza, który powstał w 2011 roku. Specjalizuje się w sprzedaży pizzy z dowozem do klienta, choć – jak zapewnia franczyzodawca – jest też możliwe uruchomienie lokalu z salą konsumpcyjną.
- Naszym znakiem rozpoznawczym, który jako pierwsi wprowadziliśmy na rynek, jest pizza faszerowana, czyli dwie warstwy ciasta przełożone warstwą dodatków – mówi Krzysztof Mrugała, franczyzodawca Fresh Pizzy.
Koncept ma w tej chwili trzy lokale własne. Franczyzobiorców szuka w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców.
– Docelowo chcemy uruchomić w Polsce około 50 pizzerii – zapowiada Krzysztof Mrugała. – Od kandydatów na franczyzobiorców oczekujemy minimum rocznego doświadczenia w pracy w pizzerii lub w jej prowadzeniu.
Franczyzobiorcy sami powinni znaleźć lokal na pizzerię. Licencjodawca pomoże ocenić, czy miejsce jest odpowiednie.
– Najlepiej sprawdzą się lokalizacje na dużych osiedlach – radzi Krzysztof Mrugała. – Lokal powinien mieć powierzchnię od 50 do 100 m2, dobrze byłoby, gdyby już był przystosowany do potrzeb gastronomii.
Według szacunków franczyzodawcy, całkowite wydatki na inwestycję mieszczą się w widełkach od 50 do 70 tys. zł. W tej kwocie zawiera się przystosowanie lokalu, reklama, zakup auta firmowego.
– Na początek może wystarczyć jedno używane auto, oklejone w barwy i logo marki. To wydatek rzędu 10-20 tys. zł – dodaje franczyzodawca. – Wystarczy też zatrudnić jednego kierowcę oraz drugiego dorywczo na weekendy np. z własnym autem. Franczyzobiorca sam może robić pizzę lub, jeśli tego nie potrafi, zatrudnić pizzermena, a wtedy samemu przyjmować i dowozić zamówienia.
Licencjodawca ocenia, że zwrot z inwestycji w lokal Fresh Pizzy powinien nastapić po ok. 3-4 latach jego prowadzenia.
Przysmak w dowozie / Pizza jest idealnym daniem „na dowóz” i duży procent zamówień nawet w tradycyjnych lokalach realizowany jest właśnie w tej formie. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Dobra decyzja
/18.12.2025
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznesy, które dobrze prosperują
/08.11.2023
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje się coraz bardziej zróżnicowany i coraz częściej oparty na franczyzie.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rynek nieruchomości nie wrócił do starych reguł – klienci oczekują dziś nie tylko pośrednika, ale przewodnika przez cały proces zakupu. Rośnie rola technologii, liczy się jakość obsługi i zaplecze operacyjne. Sprawdziliśmy, jakie możliwości oferują sieci, które zapraszają do współpracy nowych partnerów.
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali