Światowa sieć / W Polsce MBE ma 27 placówek franczyzowych. W całej sieci jest ich ponad 2,5 tys.
Niedziala
21.07.2019
O korzyściach ze współpracy z międzynarodową siecią mówi Joanna Procyszyn, dyrektor regionalna MBE Polnad.
 

Na rynku kurierskim jest spora konkurencja. Czym wyróżnia się wasza firma?
Jesteśmy międzynarodową marką, na polskim rynku obecną od 2014 roku. Współpraca z międzynarodową siecią franczyzową to przede wszystkim globalne możliwości, dające lokalne korzyści: wypracowane przez lata standardy i strategie długoterminowego rozwoju. Koncept franczyzowy Mail Boxes Etc. jest prosty, a zarazem innowacyjny. Oferta outsourcingu skierowana do małych i średnich firm jest idealną odpowiedzią na potrzeby polskiego rynku, będącego w fazie profesjonalizacji. Ponadto międzynarodowy charakter sieci ułatwia współpracę z klientami wymagającymi nietypowych rozwiązań. W razie potrzeby możliwa jest kooperacja z zagranicznymi oddziałami w innych krajach. Mail Boxes Etc. to także nowoczesne, zachodnie podejście do franczyzobiorców i przede wszystkim jasne warunki współpracy. Kompleksowe szkolenia obejmują praktyczną stronę prowadzenia biznesu, ale również: zarządzanie operacyjne, zarządzanie ludźmi, sprzedaż i obsługę klienta czy marketing. Franczyzobiorcy w każdej sytuacji mogą korzystać z pomocy ekspertów z centrali

Gdzie szukają Państwo franczyzobiorców?
Nasze obecne punkty zlokalizowane są głównie w większych miastach, gdzie potencjał biznesowy i dostępność sektora małych i średnich przedsiębiorstw są wyraźne. Natomiast nie koncentrujemy się wyłącznie na dużych aglomeracjach. Wbrew pozorom mniejsze, 50-70-tysięczne miasta mają bardzo duży potencjał. Po pierwsze koszty prowadzenia biznesu są sporo niższe, dzięki czemu szybciej można osiągnąć rentowność, a po drugie jest tam dużo lokalnego biznesu, małych i średnich firm, które potrzebują naszych usług.

Jakie są wymagania wobec franczyzobiorców i partnerów?
Od kandydatów oczekujemy otwartości na rozwój i zmianę oraz zmysłu do prowadzenia biznesu. Fajnie, jeśli taka osoba ma doświadczenie w prowadzeniu własnej firmy, jest przedsiębiorcą i chce zdywersyfikować swoją działalność lub pójść w zupełnie nowym kierunku. Mile widziani są kandydaci z doświadczeniem w branży logistycznej, spedycyjnej, kurierskiej, poligraficznej czy szeroko rozumianej sprzedaży.

Jakie są warunki finansowe inwestycji?
Koszty uruchomienia placówki franczyzowej MBE w Polsce są najniższe w całej sieci. Dla porównania: potencjalny franczyzobiorca we Włoszech czy Francji musi zapłacić ok. 60 tys. euro, żeby uruchomić swój oddział. W Polsce koszt inwestycji początkowej zależy oczywiście od kilku czynników tj. wielkości lokalu czy rodzaju sprzętu, na jaki się zdecyduje franczyzobiorca, ale najniższy próg inwestycji zaczyna się już od 20 tys. zł., co sprawia, że „stać na nas” praktycznie każdego.
Oprócz kosztów „na start” franczyzobiorca musi liczyć się z miesięcznymi opłatami franczyzowymi, które naliczane są procentowo. Obecnie jest to 6,5 proc. na rzecz opłat franczyzowych oraz 1,5 proc. tytułem opłaty marketingowej.

Jakie mają Państwo plany na  drugą połowę 2019 roku?
Druga połowa 2019 roku i 2020 rok to przede wszystkim wdrażanie nowych projektów oraz intensywny rozwój sieci poprzez otwarcia nowych oddziałów. Ale rozwój sieci w naszym rozumieniu to nie tylko nowe oddziały, ale również stały rozwój obecnych. Stąd też wiele projektów i szkoleń organizowanych dla naszych obecnych franczyzobiorców, dzięki którym nie tylko zwiększają swoją wiedzę, ale i budują relacje wewnątrz sieci, wymieniają się doświadczeniami, nawiązują współpracę. We wrześniu organizujemy globalną konferencję w Atenach, na której będzie ponad tysiąc franczyzobiorców ze wszystkich krajów. To wyjątkowa okazja nie tylko pod kątem inspiracji, wymiany doświadczeń i zdobycia wiedzy, ale również poczucia bycia częścią międzynarodowej sieci.

Ile mają Państwo punktów własnych, a ile franczyzowych?
W Polsce mamy 27 placówek franczyzowych. W całej sieci mamy ich ponad 2,5 tys., oraz ponad 50 zarządzanych centralnie, zlokalizowanych w Hiszpanii i Włoszech.

Rozmawiała Maryla Pałasz


Joanna Procyszyn: / Współpraca z międzynarodową siecią franczyzową to przede wszystkim globalne możliwości, dające lokalne korzyści.

POPULARNE NA FORUM

Strony Internetowe

Jeżeli ktoś szuka wsparcia IT, strony internetowej w dobrej cenie wraz z pełną jej optymalizacją, zapraszam do kontaktu 531500904

1 wypowiedzi
ostatnia 16.09.2019
Jak pozycjonować stronę internetową?

Samemu ciężko, próbowałem i niestety bez rezultatu. Ktoś polecił mi firmę iconmedia.pl i serio wyniki na samym początku bardzo zadowalające

77 wypowiedzi
ostatnia 16.09.2019
Agencja marketingowa - czy warto?

Warto! ja korzystam z firmy iconmedia.pl i jestem na serio zadowolony, chłopaki odwalają kawał dobrej roboty

3 wypowiedzi
ostatnia 16.09.2019
Sklep internetowy w modelu dropshipping?

Sprawdź firmę https://iconmedia.pl

31 wypowiedzi
ostatnia 16.09.2019
Agencja marketingowa - czy warto?

Moim zdaniem warto. W takich agencjach pracują przeważnie doświadczeni specjaliści, którzy starają się zadbać o klienta oraz zapewnić mu możliwie profesjonalną i...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2019
Księgowość we własnej firmie

Nie wyobrażam sobie samodzielnego prowadzenia księgowości. Prowadząc swoją firmę ma się wystarczająco dużo na głowie! Praktycznie wszyscy moi znajomi przedsiębiorcy ...

34 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2019
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie zawsze należy zlecić osobom, które zajmują się tym na co dzień. Samodzielne działania mogą przynieść odwrotny skutek. Dlatego znacznie lepiej...

77 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2019
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Niby dobry pomysł, ale ta franczyza niczego Tobie nie daje, nie da się zarobić, ponieważ I tak większe firmy mają lepsze ceny, a to jest najważniejsze dla potencjalnego...

2 wypowiedzi
ostatnia 21.02.2019