Biznes we włoskim stylu

Salon idealny / Armani Exchange preferuje lokalizacje o powierzchni sprzedaży nie mniejszej niż 100 m kw.
Wtorek
12.11.2019
Armani Exchange od roku rozwija sieć franczyzową w Polsce. Czy trzeba mieć doświadczenie w branży odzieżowej, żeby zostać franczyzobiorcą marki?
 

GPoland to wyłączny agent marek modowych z segmentu premium, denim, fast fashion oraz footwear & accessories, rozwijający ich systemy franczyzowe w Polsce. Działa na rynku już od 25 lat i posiada obecnie w swojej ofercie ponad 70 znanych brandów. Jednym z nich jest marka Armani Exchange, która od września 2018 roku rozwija swoją sieć franczyzową w Polsce. – Możemy dziś śmiało powiedzieć, że moda włoska odniosła spory sukces w Polsce. Zaledwie rok po wprowadzeniu marki, wraz z naszym partnerem, otworzyliśmy pierwszy salon A|X Armani Exchange w warszawskiej Galerii Mokotów. Wybór centrum handlowego był dla nas oczywisty, zwłaszcza w kontekście otoczenia jakie chcieliśmy stworzyć dla tej marki. Po ponad roku od otwarcia, na podstawie zebranego doświadczenia oraz rozmów z klientami jesteśmy w trakcie przygotowania kolejnych lokalizacji w największych miastach w Polsce – mówi Paweł Kalata, senior mrand menedżer w firmie GPoland.

Jak podkreśla od przyszłego franczyzobiorcy nie jest wymagane doświadczenie w prowadzeniu sklepu odzieżowego. – Nie trzeba być wielkim pasjonatem mody, aby odnieść sukces, ale nie ukrywam, że bez podstawowej wiedzy na temat branży i zaangażowania nie wyobrażam sobie przyszłej współpracy. Oczywiście idealną sytuacją jest, gdy franczyzobiorca posiada doświadczenie w prowadzeniu tego typie działalności – tłumaczy Paweł Kalata.

Marka zapewnia wsparcie partnerowi na każdym etapie współpracy, od pomocy w szukaniu odpowiedniej lokalizacji, kontakcie z centrum handlowym aż po wybór kolekcji i pomoc w samej sprzedaży. – Lata doświadczeń dają nam umiejętność oceny potencjału miejsca, wyboru kolekcji, dopasowania idealnej oferty do danego miasta, ale również negocjacji z producentem czy nadzorowania projektu i fizycznego powstawania sklepu – dodaje Paweł Kalata.

Ze względu na dużą liczbę produktów oferowanych w salonach Armani Exchange, marka preferuje lokalizacje o powierzchni sprzedaży nie mniejszej niż 100 m2. Franczyzodawca szuka potencjalnych partnerów głównie w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców, ale również tam gdzie widzi potencjał na rozwój biznesu. Jak zaznacza Paweł Kaleta, jednym z najlepszych miejsc na otwarcie salonu pod marką Armani Exchange są centra handlowe. – Dziś w wielu mniejszych miejscowościach wciąż powstają nowe centra handlowe, które świetnie sobie radzą z budowaniem ciekawej oferty. Staramy się być tam gdzie widzimy zapotrzebowanie. Nie zmienia to jednak faktu, że na wybór odpowiedniej lokalizacji wpływa szereg dodatkowych czynników, które zawsze bierzemy pod uwagę – dodaje Paweł Kalata.

Marka oferuje wsparcie finansowe, ale również działania marketingowe na lokalnym rynku.– Każdy pakiet budowany jest indywidualnie w oparciu o wielkość inwestycji i związane z nią nakłady. Ponadto zapewniamy pełną opiekę visual merchendisera marki, jak i GPoland. Gwarantujemy także szkolenia, opiekę brand menedżera marki, wsparcie podczas zamówień kolekcji oraz możliwość rotacji towaru, a co za tym idzie, dopasowania oferty do potrzeb konsumentów – mówi Paweł Kalata.


Franczyzobiorca poszukiwany / Franczyzodawca zaznacza, że doświadczenie w branży odzieżowej nie jest wymagane.

POPULARNE NA FORUM

Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Czasami pomysły są bliżej niż nam się wydaje. Trzeba szukać inspiracji, przyglądać się jak to robią inni, którym biznesy się zapięły. Szukam ich w zasadzie...

35 wypowiedzi
ostatnia 11.09.2020
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Jeśli czujesz się w tym dobrze, masz sprecyzowany plan i wiesz, jak to zrobić — dlaczego nie! Jeśli natomiast nie do końca wiesz, a z pytań wnioskuję, że chyba tak...

35 wypowiedzi
ostatnia 27.07.2020
Sklep Medicine oraz ich okropne zachowanie względem klienta

Nie spotkałam się nigdy z takim postępowaniem. Co konkretnie było przyczyną odmowy?

4 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2020
Cropp Town w katalogu franczyz i systemów partnerskich

Podbijam pytanie i czy to dobry moment zeby wchodzic w taki biznes czy lepiej w gastronimie na przyklad, bo ludzie czescie jedza niz ciuchy kupują?

3 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Moodo - czy warto inwestować?

Co mysliucie o tym w miescie 65 tyś mieszkancow? Mysle nad tym, bo to w miare proste lub mysle o jakiejs prostej gastronmii. Co polecacie?

88 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Po co jest to forum? Czlowiek zadaje normalne pytanie, a tu Pan Barabasz jakis samozwacznczy szeryf mody luksusowej po jednym wpisie stwierdza "nie masz zielonego pojecia" i w...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Okazja - outlet odzieżowy

Ostatni wpis z 2013, a data z tego roku? oc co tutaj chodzi? Ktos usunal ostatni wpis z: 29.05.2020 WTF?

43 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Moodo- czy warto ?

Czy opłaca się współpraca na zasadzie franczyzy z moodo? Czy ktoś współpracuje i mógł by się podzielić opinią czy warto inwestować?

1 wypowiedzi
ostatnia 06.04.2020