Wersje do wyboru / Koku Sushi można otwierać w dwóch formatach – standardowym i premium.
Środa
11.12.2019
Koku Sushi kończy rok z liczbą sześciu nowych lokali na koncie. Jakie ma plany na przyszłość?
 

Marka Koku Sushi ma dziś 26 restauracji w 23 polskich miastach. 
– Jeszcze rok temu uważaliśmy, że cztery otwarcia rocznie to liczba, która pozwala na spokojny, sukcesywny progres sieci. Ale w tym roku powstało sześć lokali i bez problemu temu podołaliśmy, ponieważ wypracowane latami procedury zadziałały bezbłędnie – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka Koku Sushi.
W najbliższych miesiącach koncept ma w planach otwarcia restauracji w Bydgoszczy, Jastrzębiu Zdroju, Szczawnie, Olsztynie, a także kolejne w Warszawie.

Gdzie na sushi?

Franczyzodawcę najbardziej interesują miasta wielkości od 30 do 200 tys. mieszkańców. Najatrakcyjniejsze to te, w których do tej pory nie funkcjonował żaden sushi bar. 
– Bycie pierwszym zawsze daje profity – podkreśla Urszula Olechno. – Nie znaczy to, że nie otwieramy restauracji w miejscowościach, gdzie sushi jest już znane, ale wtedy starannie wybieramy lokal i staramy się pokonać konkurencję jakością. W dużych miastach rynek często wydaje się już przesycony, choć można w nich oczywiście znaleźć interesujące i perspektywiczne lokalizacje, ponieważ szybko się rozrastają.
Preferowane lokalizacje to centra miast, okolice rynków. Lokal powinien znajdować się na parterze, pożądane są duże witryny. Franczyzobiorca przedstawia licencjodawcy swoje propozycje, które centrala marki analizuje i opiniuje. Koku Sushi można otwierać w dwóch formatach – standardowym i premium. W pierwszym przypadku optymalna powierzchnia to 70-120 m2, w drugim 100-140 m2. Przygotowania lokalu do otwarcia trwają około 3 miesięcy. 
– Jesteśmy dosyć restrykcyjni jeśli chodzi o wyposażenie i wygląd lokalu, ponieważ zależy nam na zachowaniu jednolitości i spójności w sieci, co podnosi jej ogólną rozpoznawalność – podkreśla Urszula Olechno. – Wskazujemy partnerów, z którymi sieć współpracuje: dostawców produktów, sprzętu, naczyń, architektów wnętrz, agencję PR. Nie ma tu dowolności. Wynika to z dbałości o jakość i wizerunek. Wspólny koszyk zakupowy pozwala zaś wynegocjować dobre ceny dla całej sieci.
Na otwarcie standardowego KOKU Sushi trzeba przeznaczyć około 250 tys. zł, w przypadku Sushi Premium kwota wzrasta do 700 tys. zł. Opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł. Comiesięczna opłata franczyzowa to 2,5 tys. zł. Umowa jest zawierana na cztery lata.

Franczyzodawca opracowuje dokładne wytyczne co do wystroju i wyposażenia lokalu, przygotowuje projekty technologiczne. Oferuje wsparcie marketingowe i prowadzenie wspólnych kampanii promocyjnych i reklamowych. 
– Każdy franczyzobiorca otrzymuje zestaw receptur oraz podręcznik operacyjny. Przed otwarciem lokalu przeprowadzamy czterotygodniowe szkolenia: przez trzy pracujemy z kucharzami, tydzień zajmuje przygotowanie personelu obsługującego salę – opisuje Urszula Olechno. – Uczymy przyrządzania sushi i innych dań, standardów obsługi i komunikacji z gościem oraz technik sprzedaży. Realizujemy szkolenia dotyczące obsługi systemu sprzedaży i aplikacji, towaroznawstwa, prowadzenia mediów społecznościowych, podstaw zarządzania i marketingu.
Po otwarciu jeszcze przez tydzień menedżerowie sieci są na miejscu i pomagają w pierwszych dniach, optymalizują procedury, poprawiają niedociągnięcia.


Szkolenia w pakiecie / Franczyzobiorca Koku Sushi uczy się m.in. przyrządzania sushi i innych dań, standardów obsługi i komunikacji z gościem oraz technik sprzedaży.

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022