Zjeść ciastko i… mieć biznes
Jak przekuwa się pasję w biznes?
Powstanie Fit Cake to efekt połączenia mojego sportowego trybu życia z zamiłowaniem do słodyczy. Przez wiele lat startowałam w zawodach fitness, a to wymaga rygorów nie tylko treningowych, ale i żywieniowych. Moja dieta była oparta na niskoprzetworzonych produktach, była pozbawiona cukru i wszelkiej chemii. W moim jadłospisie nie było miejsca na puste kalorie. Problem w tym, że uwielbiam słodycze.
Co robi sportowiec, który lubi słodycze?
Zazwyczaj trochę „łasuchuje”, ale ja zaczęłam eksperymentować. Zawsze lubiłam piec. Mówią o mnie „daj mi miskę i łyżkę, a zrobię z tego ciasto”. Moim celem było stworzenie czegoś smacznego z prostych składników i oczywiście bez cukru. Naturalnie ważna była też kontrola kalorii. Tak powstały pierwsze ciasta i batony, które bardzo umiliły mi życie, zwłaszcza w okresie przygotowań do zawodów.
Kiedy pojawiła się perspektywa zarabiania na hobby?
Jakieś pięć lat temu. Z czasem moje produkty zaczęły zyskiwać popularność wśród rodziny i znajomych. Pojawiły się pierwsze zamówienia i moje hobby zaczęło przynosić pierwsze pieniądze. Pocztą pantoflową rozeszło się po Białymstoku, że można u mnie zamówić tort bez cukru. Miałam kontakty w siłowniach, więc zapytałam o możliwość dostarczania batonów. Chwyciło. Z czasem ludzie zaczęli pytać o lokal, co było mi bardzo na rękę, bo zawsze marzyłam o własnej „zdrowej cukierni”. Dlatego wspólnie z partnerem postanowiliśmy otworzyć pierwszego Fit Cake’ka. Ja zajęłam się ofertą, zaś Rafał biznesową stroną naszego przedsięwzięcia.
Skąd wiedzieliście, że wasza grupa docelowa jest wystarczająco duża, żeby biznes był rentowny?
Liczyliśmy na to. Mieliśmy też obserwacje z grona rodziny i znajomych. Po pierwsze coraz więcej ludzi boryka się z alergiami, chorobami i nietolerancjami pokarmowymi. Dla wielu z nich ciasto bez cukru czy glutenu to prawdziwy rarytas. Wiedzieliśmy też, że naszą ofertę skierujemy do ludzi aktywnych sportowo, dbających o sylwetkę i skład posiłków. Ich zainteresowanie takimi produktami nie było dla nas niespodzianką. Wreszcie trzecia z naszych grup docelowych, to świadomi rodzicie, którzy nasz produkt kupują z myślą o zdrowiu dzieci.
Jeśli Fit Cake to styl życia, to czy franczyzobiorca również musi być fit?
Nie oczekujemy, że każdy franczyzobiorca będzie sportowcem. Tak naprawdę to biznes dla każdego. Mamy wśród franczyzobiorców ludzi z korporacji, księgową czy przedsiębiorców, którzy mają też inne biznesy. Z drugiej strony obserwujemy, że niektórzy z naszych franczyzobiorców zmieniają swój sposób odżywiania pod wpływem Fit Cake. Fakt, że na co dzień sprzedają zdrowe jedzenie, a ich klientami są ludzie, którzy o siebie dbają, powoduje, że sami zaczynają zwracać uwagę, na to co jedzą.
Rozmawiał Marcin Kaleta

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Jagoda i Robert Wojtkowscy nie mogli znaleźć nikogo, kto zrobi im tort weselny bez cukru i laktozy. Teraz sami robią zdrowe przysmaki, jako franczyzobiorcy Fit Cake.
Co piąty franczyzobiorca Fit Cake decyduje się na otwarcie kolejnego lokalu.
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali