Z etatu do własnej firmy
Po 16 latach pracy na etacie księgowej w korporacji można czuć zmęczenie.
– Ja je czułam – mówi Małgorzata Tymińska. Twierdzi, że potrzebowała radykalnej zmiany w życiu, podświadomie chciała wywrócić je do góry nogami – zmienić branżę, a etat zamienić na własną firmę. I tak zrobiła.
Najpierw zaczęła myśleć o firmie szkoleniowej, rozważała też założenie sklepu (wcześniej pracowała w branży handlowej) lub studia odchudzania. W końcu przypadkiem trafiła na ogłoszenie DepilConcept. Zaczęła przyglądać się branży oraz marce i czytać historie innych franczyzobiorczyń. Wreszcie skontaktowała się z firmą. Wspólnie z przedstawicielami DepilConcept zgodzili się, że jej podwarszawskie Ząbki to bardzo perspektywiczna lokalizacja biznesu.
– Według nieoficjalnych szacunków, Ząbki liczą nawet ponad 60 tys. mieszkańców – mówi Małgorzata Tymińska. – Na tym terenie nie było ani jednego gabinetu fotodepilacji, a potencjalne klientki i klienci jeździli na zabiegi do Warszawy. Czułam, że to będzie dobry rynek.
Szybki start
W październiku 2019 roku Małgorzata Tymińska podpisała umowę z DepilConcept i natychmiast rozpoczęła poszukiwania lokalu do 60 m2. Jak wspomina, na początku szukała przy głównej trasie, ale większość dostępnych lokali miała mniejszą lub dużo większą powierzchnię. – Zdecydowałam się przenieść poszukiwania w stronę osiedli. Tam jest taka sypialnia Warszawy – wyjaśnia franczyzobiorczyni. – I znalazłam.
Lokal był w stanie deweloperskim, co w praktyce oznaczało wykańczanie od zera. Centrala DepilConcept przygotowała projekt, według którego już w połowie listopada franczyzobiorczyni rozpoczęła prace remontowe. Tak szybko jak to było możliwe, na witrynie lokalu pojawiła się wyklejka z wizualizacją, aby klientki zaczęły przyzwyczajać się do nowej marki. Do połowy stycznia ekipy Małgorzaty Tymińskiej postawiły ścianki działowe, położyły instalację elektryczną, hydrauliczną, zamontowały sufity i wentylację oraz wykończyły łazienkę. Na podłogach gabinetu zamontowano panele. – Wszystkie prace wykończeniowe kosztowały mnie ponad 60 tys. zł – szacuje franczyzobiorczyni. – To nieco więcej niż wynikało z założeń centrali, ale to dlatego, że mój lokal był w stanie deweloperskim.
W drugiej połowie stycznia w wykończonym lokalu zaczęły pojawiać się
elementy wystroju i wyposażenia gabinetu. Franczyzobiorczyni otrzymała z centrali szczegółowy spis wraz z listą dostawców, z którymi współpracuje firma. Małgorzata Tymińska wspomina, że przez cały czas nad przebiegiem prac remontowych oraz wyposażania lokalu czuwał dział operacyjny DepilConcept.
Życie po nowemu
Gabinet Małgorzaty Tymińskiej w Ząbkach ruszył w pierwszym tygodniu lutego. Franczyzobiorczyni twierdzi, że już pierwszego dnia miała klientki, które zapisały się na zabieg jeszcze przed otwarciem. Franczyzobiorczyni zatrudnia obecnie dwie kosmetyczki. Mówi, że sama zajmuje się bardziej stroną menedżerską biznesu, ale nie wyobraża sobie sytuacji, w której nie potrafiłaby wykonać któregokolwiek z zabiegów. Dlatego na kilka tygodni przed otwarciem gabinetu przeszła specjalistyczne szkolenia. Zapisała się również na kilka kursów kosmetycznych.
Małgorzata Tymińska bardzo pozytywnie ocenia pierwsze miesiące działalności. – Nie spodziewałam się, że start w zupełnie nowej branży tak dobrze mi pójdzie. Mój biznes był rentowny już po pierwszym miesiącu – mówi franczyzobiorczyni.
DepilConcept to jedyny franczyzodawca wyspecjalizowany w usługach depilacji i fotodepilacji. Pierwszy gabinet w Polsce powstał w marcu 2011 roku. W ciągu dziewięciu lat firma zbudowała sieć ponad 50 placówek prowadzonych przez franczyzobiorców. DepilConcept otwiera swoje gabinety w miastach powyżej 40 tysięcy mieszkańców. Najlepiej sprawdzają się lokale przy ruchliwych ulicach w pobliżu centrum miasta lub w pasażach handlowych na dużych osiedlach. Minimalna kwota inwestycji w gabinet kosmetyczny pod marką DepilConcept wynosi ok. 59,7 tys. zł netto. W tym wariancie franczyzobiorca leasinguje sprzęt do depilacji. Niespełna 100 tys. zł potrzeba na gabinet z opcją zakupu takiego urządzenia i prawie 130 tys. zł przy dwóch urządzeniach SHR.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Chcesz zarabiać w branży budowlanej? A może bliższy Ci jest rynek beauty i fitnessu? W czerwcowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, jaką firmę założyć, w którą franczyzę zainwestować, aby dobrze zarobić.
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z Atelier Herosima franczyzobiorcy mogą otworzyć lokale w kilku różnych formatach. A jakie wsparcie otrzymają od franczyzodawcy?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.