Preferowane miejsce / Franczyzodawca Coccodrillo chce otwierać swoje sklepy przede wszystkim w miejscowościach liczących powyżej 25 tys. mieszkańców.
Czwartek
23.07.2020
Właściciel marki Coccodrillo w II kwartale br. miał przychody o 21 proc. mniejsze niż rok wcześniej.
 

Grupa CDRL jest właścicielem rozwijanej także we franczyzie marki Coccodrillo oraz białoruskiej sieci supermarketów dla dzieci Buslik. Pandemia dała się spółce we znaki. W obu markach w II kwartale tego roku CDRL wygenerował 85,22 mln zł przychodów. To o 21 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Ze sklepu do internetu

Same polskie sklepy stacjonarne Coccodrillo w II kwartale 2020 roku osiągnęły przychody na poziomie 24,4 mln zł, czyli o 37 proc. mniej niż rok wcześniej. Sieć sklepów stacjonarnych Buslik miała 34,3 mln zł przychodów, czyli o 31 proc. mniej.

– Biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą i społeczną, w jakiej przyszło nam prowadzić biznes zarówno w kraju jak i na świecie, jesteśmy umiarkowanie zadowoleni z osiągniętego rezultatu – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL, właścicicela marki Coccodrillo. – Wpływ na wyniki z ostatnich miesięcy miało ograniczenie działalności galerii handlowych – w marcu i kwietniu większość polskich sklepów stacjonarnych nie funkcjonowała, a po ich otwarciu obserwujemy istotnie mniejszy ruch. Na znaczeniu cały czas zyskuje natomiast kanał e-commerce. Przewidujemy, że tendencja wzrostowa sprzedaży w internecie będzie utrzymywać się w kolejnych miesiącach.

Rzeczywiście, przynajmniej częściowo klienci przenieśli się do internetu. W omawianym okresie wpływy ze sprzedaży w polskim sklepie internetowym Coccodrillo wzrosły o 165 proc. rok do roku.

Generalnie od stycznia do końca czerwca Grupa CDRL miała 181,3 mln zł przychodów. To wynik niższy od ubiegłorocznego o 15,8 proc.

Sklep na licencji

Franczyzodawca Coccodrillo chce otwierać swoje sklepy przede wszystkim w miejscowościach liczących powyżej 25 tys. mieszkańców. Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię ok. 60 m2. Koncept dopuszcza zarówno lokalizacje przyuliczne, jak i w galeriach handlowych. Wszystkie salony są utrzymane w jednakowym standardzie. To franczyzodawca przygotowuje projekt aranżacji sklepu i zamawia meble, za które płaci franczyzobiorca. Koszt inwestycji w salon wynosi mniej więcej 60 tys. zł. Ostateczna kwota uzależniona jest od wielkości lokalu oraz jego stanu wyjściowego.

Towar licencjobiorcy otrzymują w depozyt. Muszą wpłacić kaucję zwrotną w wysokości 15 tys. zł. Bieżące zamawianie towaru odbywa się automatycznie, na podstawie analizy sprzedaży i stanów magazynowych.

Od kandydatów na franczyzobiorców koncept oczekuje doświadczenia w handlu i znajomości rynku odzieżowego.

 

WIZYTÓWKA MARKI COCODRILLO

Sieć salonów z odzieżą dla dzieci.

  • ok. 250 sklepów
  • preferowane miasta powyżej 25 tys. mieszkańców
  • koszt inwestycji min. 60 tys. zł.

Marka dla dzieci / Grupa CDRL jest właścicielem rozwijanej także we franczyzie marki Coccodrillo oraz białoruskiej sieci supermarketów dla dzieci Buslik.