Coccodrillo liczy straty
Grupa CDRL jest właścicielem rozwijanej także we franczyzie marki Coccodrillo oraz białoruskiej sieci supermarketów dla dzieci Buslik. Pandemia dała się spółce we znaki. W obu markach w II kwartale tego roku CDRL wygenerował 85,22 mln zł przychodów. To o 21 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Ze sklepu do internetu
Same polskie sklepy stacjonarne Coccodrillo w II kwartale 2020 roku osiągnęły przychody na poziomie 24,4 mln zł, czyli o 37 proc. mniej niż rok wcześniej. Sieć sklepów stacjonarnych Buslik miała 34,3 mln zł przychodów, czyli o 31 proc. mniej.
– Biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą i społeczną, w jakiej przyszło nam prowadzić biznes zarówno w kraju jak i na świecie, jesteśmy umiarkowanie zadowoleni z osiągniętego rezultatu – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL, właścicicela marki Coccodrillo. – Wpływ na wyniki z ostatnich miesięcy miało ograniczenie działalności galerii handlowych – w marcu i kwietniu większość polskich sklepów stacjonarnych nie funkcjonowała, a po ich otwarciu obserwujemy istotnie mniejszy ruch. Na znaczeniu cały czas zyskuje natomiast kanał e-commerce. Przewidujemy, że tendencja wzrostowa sprzedaży w internecie będzie utrzymywać się w kolejnych miesiącach.
Rzeczywiście, przynajmniej częściowo klienci przenieśli się do internetu. W omawianym okresie wpływy ze sprzedaży w polskim sklepie internetowym Coccodrillo wzrosły o 165 proc. rok do roku.
Generalnie od stycznia do końca czerwca Grupa CDRL miała 181,3 mln zł przychodów. To wynik niższy od ubiegłorocznego o 15,8 proc.
Sklep na licencji
Franczyzodawca Coccodrillo chce otwierać swoje sklepy przede wszystkim w miejscowościach liczących powyżej 25 tys. mieszkańców. Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię ok. 60 m2. Koncept dopuszcza zarówno lokalizacje przyuliczne, jak i w galeriach handlowych. Wszystkie salony są utrzymane w jednakowym standardzie. To franczyzodawca przygotowuje projekt aranżacji sklepu i zamawia meble, za które płaci franczyzobiorca. Koszt inwestycji w salon wynosi mniej więcej 60 tys. zł. Ostateczna kwota uzależniona jest od wielkości lokalu oraz jego stanu wyjściowego.
Towar licencjobiorcy otrzymują w depozyt. Muszą wpłacić kaucję zwrotną w wysokości 15 tys. zł. Bieżące zamawianie towaru odbywa się automatycznie, na podstawie analizy sprzedaży i stanów magazynowych.
Od kandydatów na franczyzobiorców koncept oczekuje doświadczenia w handlu i znajomości rynku odzieżowego.
WIZYTÓWKA MARKI COCODRILLO
Sieć salonów z odzieżą dla dzieci.
- ok. 250 sklepów
- preferowane miasta powyżej 25 tys. mieszkańców
- koszt inwestycji min. 60 tys. zł.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Konferencja liderów franczyzy, nowe otwarcie w So Coffee i Carrefour, finansowe podsumowania w CDRL oraz Sfinksie. Przegląd tygodnia 27 maja-3 czerwca.
Wręczenie dyplomów absolwentom studiów Zarządzania Franczyzą, zagraniczne sukcesy, podsumowania i plany franczyzodawców. Przegląd tygodnia 16-22 stycznia.
Lody Bonano świętują 20-lecie na rynku, Grupa PSB modernizuje zarząd, a Coccodrillo podsumowuje sprzedaż. Przegląd tygodnia 14-20 listopada.
Coccodrillo chwali się rosnącymi przychodami, The White Bear Coffee otwiera nowe kawiarnie. Przegląd tygodnia 2-9 lipca.
Planujesz otworzyć własną firmę ale nie masz pomysłu na biznes? Kup lutowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, w który biznes najbardziej opłaca się zainwestować.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...