Pizza w dowozie
Pierwszy lokal pod szyldem PizzeriaNocna.pl powstał 10 lat temu w Poznaniu.
– Zauważyliśmy, że w mieście brakuje miejsca, gdzie można zamówić jedzenie późną nocą – opowiada Tomasz Wilczyński, franczyzodawca konceptu PizzeriaNocna.pl. – Otworzyliśmy pierwszy lokal, potem kolejne własne, m.in. w Szczecinie, Wrocławiu, Krakowie. Nie ma drugiej działającej w takim modelu sieci lokali gastronomicznych, co najwyżej pojedyncze placówki.
Lokale Pizzerianocna.pl prowadzą sprzedaż wyłącznie w dowozie lub z odbiorem własnym, bez konsumpcji na miejscu. Są czynne od godz. 17 do 3 lub 4 nad ranem.
Trzy lata temu koncept zdecydował się na wejście we franczyzę. Wszystkie lokale własne zostały przekazane w ręce franczyzobiorców.
– Większość z nich przejęli dotychczasowi menadżerowie lub pracownicy, co tylko potwierdza fakt, że to dobrze prosperujące biznesy – podkreśla Tomasz Wilczyński.
Obecnie działa w sumie siedem pizzerii, wszystkie we franczyzie.
Na wyłączność
PizzeriaNocna.pl chce rozwijać sieć w dużych miastach. W każdym będzie działała tylko jedna placówka. Wyjątkiem ma być Warszawa. Tutaj franczyzodawca widzi miejsce na trzy lokale – albo prowadzone przez jednego franczyzobiorcę, albo przez trzech różnych. Można otwierać pizzerię od podstaw, ale licencjodawca daje także możliwość przyłączenia się do sieci już funkcjonującym lokalom (nie tylko działającym w dowozie, ale też standardowym), które chcą rozszerzyć ofertę i zwiększyć przychody, prowadząc również nocną sprzedaż. Jak szacuje franczyzodawca, w tym ostatnim przypadku na start wystarczy 25 tys. zł. Natomiast jeśli przygotowujemy lokal od podstaw, trzeba się liczyć z wydatkiem przynajmniej 75 tys. zł. W tych kwotach zawiera się już wstępna opłata licencyjna, która wynosi od 15 do 25 tys. zł.
W oczekiwaniu na zyski
Franczyzodawca oferuje pomoc w znalezieniu lokalizacji, uzyskaniu dofinansowania – w razie takiej potrzeby, szkolenia, w tym spotkania z już działającymi licencjobiorcami.
– Zapewniamy pełne wsparcie i doradztwo przez cały czas trwania współpracy, w zakresie m.in. prowadzenia biznesu, optymalizacji kosztów działalności, prowadzenia księgowości – wylicza Tomasz Wilczyński. – Tworzymy grupę zakupową, co pozwala naszym franczyzobiorcą na wygenerowanie dużych oszczędności.
Jak mówi licencjodawca, niektóre pizzerie zaczęły osiągać zyski już po dwóch - trzech miesiącach działalności. Jednak średni czas oczekiwania na rentowność przyjmuje na maksimum pół roku.
– Miesięczne opłaty franczyzowe zależą od kilku czynników, m.in. wielkości miasta, poziomu konkurencji. Na początku, kiedy biznes dopiero się rozkręca, są kilkusetzłotowe. Później kształtują się na poziomie od 2 do 8 tys. zł – dodaje Tomasz Wilczyński.
WIZYTÓWKA MARKI PIZZERIANOCNA.PL
Sieć pizzerii specjalizujących się w dowozie.
- 7 lokali franczyzowych
- opłata licencyjna 15-25 tys. zł
- czas oczekiwania na rentowność maksymalnie 6 miesięcy
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Szybki rozwój z McDonald's
/07.10.2025
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Zainwestuj w formę i urodę – franczyzy beauty i fitness
/22.10.2025
23-24 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędą się Targi Franczyza. W tym artykule przyglądamy się wystawcom z branży fitness i beauty, takim jak np. Xtreme Fitness Gyms, Fit+, Depilacja.pl, Yasumi, Paradise Studio, F45.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
W Pałacu Kultury i Nauki trwają Targi Franczyza. Przyjdź i znajdź pomysł na biznes – dziś ostatnia szansa!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali