Franczyzodawca pomaga partnerom
Pandemia nie tylko wzmocniła znaczenie lokalnych sklepów, ale też rolę sieci. Marcin Poniatowski, członek zarządu do spraw marketingu w Lewiatan Holding, podkreśla, że dowiodła ona, że tylko duże i dobrze zorganizowane franczyzy są w stanie zapewnić realne wsparcie dla swoich partnerów, zagwarantować bezpieczeństwo ich bieżącego funkcjonowania i stabilność dostaw.
W grupie łatwiej
– Współpraca z silnym partnerem, daje też wiele wymiernych korzyści finansowych. Wynikają one przede wszystkim z kontraktów centralnych i regionalnych oraz wypłat, które przedsiębiorcy otrzymują z tego tytułu. To również liczne rabaty w efekcie wynegocjowanych przez Lewiatana warunków handlowych. Ważnym aspektem są też oszczędności wynikające z umów okołobiznesowych, które negocjowane na poziomie centralnym oznaczają dla pojedynczego przedsiębiorcy zdecydowanie lepsze warunki finansowe, niemożliwie do osiągnięcia w pojedynkę – tłumaczy Marcin Poniatowski.
Dodaje, że w czasie pandemii franczyzobiorcy Lewiatana mogli liczyć też na konkretne wsparcie i solidne rozwiązania pomocowe, pozwalające ochronić ich biznesy. W tym celu powstał specjalny „Fundusz Pomocy Lewiatańczykom”, do którego trafiło 10 mln zł. Utworzył go Lewiatan Holding, spółki regionalne oraz sami franczyzobiorcy.
– Gwarantuje on nieoprocentowaną pomoc finansową dla sklepów, których biznes został zagrożony w obliczu pandemii koronawirusa. Podjęty został również szereg działań edukacyjno-prewencyjnych dla personelu i klientów wszystkich sklepów, takich jak pomoc prawna i organizacyjna czy zabezpieczenie środków dezynfekcyjnych – mówi Marcin Poniatowski.
Warunki współpracy
Polska Sieć Handlowa Lewiatan liczy 3,2 tys. sklepów, które prowadzi ponad 2,1 tys. przedsiębiorców. Wśród placówek Lewiatana jest około 455 supermarketów (powyżej 300 m2), ponad 1895 dużych sklepów, prawie 800 placówek średniej wielkości oraz około 30 małych sklepów. Zatrudnienie przekracza 30 tys. pracowników.
Lewiatan swoją ofertę kieruje do zaangażowanych przedsiębiorców prowadzących spożywcze sklepy samoobsługowe. To muszą być osoby zaradne i aktywne, dla których ważne jest bycie częścią silnej organizacji, a jednocześnie zachowanie autonomii. Najważniejsze warunki nawiązania współpracy to posiadanie własnego punktu handlowego w odpowiedniej lokalizacji, dobra opinia w środowisku kupieckim, stabilna sytuacja finansowa oraz gotowość do realizacji przyjętej strategii działania.
Miesięczna opłata franczyzowa uzależniona jest od wielkości placówki handlowej oraz regionu. Lewiatan nie stosuje żadnych kar ani opłat za wyjście z sieci.
Marcin Poniatowski tłumaczy, że sieć na rynku wyróżnia przyjazny model biznesowy.
– Dzięki specjalnej strukturze oraz sposobowi zarządzania, uwzględniamy potrzeby i możliwości różnych przedsiębiorców. Nasze spółki regionalne zapewniają dostosowanie oferty oraz działań do potrzeb danego regionu i pomagają sklepom we wprowadzeniu potrzebnych rozwiązań. Każdy zaangażowany franczyzobiorca może jak najlepiej dopasować się do potrzeb klientów jego konkretnego sklepu. Do dyspozycji partnerów są też struktury doradcze – zespół handlu, zespół technologii oraz rady franczyzowe, złożone z przedsiębiorców, którzy rozumieją praktyczną stronę zarządzania biznesem. Stawiamy na wymianę wiedzy i doświadczeń między franczyzobiorcami, tak, żeby mogli udoskonalać prowadzenie swoich sklepów – tłumaczy Marcin Poniatowski.
WIZYTÓWKA SIECI LEWIATAN
Sieć sklepów spożywczych.
- liczba placówek – 3,2 tys.
- kwota inwestycji – ustalana indywidualnie
- podstawowe wymagania sieci – posiadanie punktu handlowego w odpowiedniej lokalizacji
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Produkty spożywcze sprzedają się bez względu na sytuację gospodarczą. Jak otworzyć i prowadzić sklep, który je oferuje?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
– Tak ciężko w branży spożywczej jeszcze nie było. Dobija nas ogrom kosztów, wymagań i nowe przepisy – mówi Ireneusz Wróbel, franczyzobiorca PSH Lewiatan.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
W ubiegłym roku otworzyły się 204 sklepy pod szyldem Lewiatana. Jak sobie radzą franczyzobiorcy marki?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów