Różne możliwości / Franczyzodawca RCU Ubezpieczenia oferuje kilka możliwości współpracy, skierowanych do osób o różnym poziomie doświadczenia.
Środa
16.06.2021
RCU Ubezpieczenia ma propozycję dla osób nie tylko z doświadczeniem w branży, ale też dla tych, którzy dopiero chcą wejść na ten rynek.
 

RCU Ubezpieczenia obecnie posiada 135 biur w całej Polsce i wciąż aktywnie poszukuje nowych franczyzobiorców.

– Liczba osób zainteresowanych współpracą z nami stale rośnie. Są wśród nich agenci już działający w branży ubezpieczeń, którzy widzą potrzebę rozwoju i chcą współpracować z pewnym i silnym partnerem – mówi Grzegorz Kowalski, dyrektor marketingu i reklamy RCU Ubezpieczenia.

Z doświadczeniem lub bez

Franczyzodawca oferuje kilka możliwości współpracy, skierowanych do osób o różnym poziomie doświadczenia i znajomości rynku. Pierwsza jest dla tych, którzy dopiero myślą o wejściu w branżę ubezpieczeń.

– Dostają od nas bardzo mocne wsparcie merytoryczne. To szkolenia produktowe, szkolenia miękkie dotyczące standardów obsługi klienta oraz szkolenia w zakresie obsługi narzędzi informatycznych dostępnych w RCU Ubezpieczenia. Dodatkowo nasz agent ma możliwość sprzedaży produktów specjalnych RCU, które pozwalają na szybszy rozwój i reklamę biura – podkreśla Aneta Brychcy, dyrektor ds. produktu i szkoleń RCU Ubezpieczenia. – Narzędzia, które zapewniamy pozwalają w prosty sposób przygotować najkorzystniejszą ofertę, wystawić polisę i jednym kliknięciem rozliczyć ją w Centrali RCU. Maksymalnie usprawniliśmy obieg dokumentów.

To nie tylko bardzo ułatwia pracę agenta, ale przede wszystkim oszczędza jego czas.

Licencjobiorca otrzymuje wyposażenie biura, obrandowanie, pomoc dyrektora regionalnego i mocne wsparcie reklamowe na starcie.

Druga propozycja współpracy jest skierowana do agentów z długoletnim doświadczeniem w branży. Z RCU podpisują umowę na wyłączność.

– Zachowują jednak całkowitą niezależność biznesową – podkreśla Aneta Brychcy. – Mają też możliwość pozostawienia na szyldzie swojego nazwiska przy naszym logotypie.

Doświadczeni agenci mogą również otrzymać „premię na start” - określoną kwotę, obliczaną indywidualnie, w zależności od ich wyników i potencjału. Rebranding biura także może zostać sfinansowany przez RCU Ubezpieczenia.

– Wchodząc we współpracę z nami agenci zyskują m.in. marketing, który przygotowujemy centralnie. Nie muszą np. martwić się przygotowaniem kampanii reklamowej ubezpieczeń podróżnych na wakacje – wylicza Grzegorz Kowalski.

Warunki wejścia

Agenci mogą też zdecydować się na bardziej luźną współpracę z RCU. Wtedy nie podpisują umowy na wyłączność i mogą sprzedawać także oferty konkurencji. Ostatnia opcja to tzw. partner polecający.

– To propozycja dla osób prowadzących już innego rodzaju działalność, np. biuro podróży. Mogą swoim klientom po prostu polecać naszą ofertę ubezpieczeń – wyjaśnia Grzegorz Kowalski. – Nie jest to już jednak franczyzowy model współpracy.

Koszt wejścia we franczyzę RCU Ubezpieczenia szacuje na 15 tys. zł. Potrzebne jest biuro o powierzchni min. 25 m2, z wejściem z ulicy. Franczyzodawca szuka agentów w miastach liczących już od 10 tys. mieszkańców.

– Ale niektórzy nasi agenci udowadniają, że nawet w mniejszych miejscowościach można świetnie działać – podkreśla Aneta Brychcy. – Unikamy tworzenia wewnętrznej konkurencji i dbamy o to, aby biura agencyjne otwierały się w odpowiedniej odległości od siebie.

Jak podkreśla franczyzodawca, wielu agentów nie kończy na jednej palcówce, ale otwiera kolejne biura pod szyldem RCU Ubezpieczenia.

 

WIZYTÓWKA RCU UBEZPIECZENIA

Sieć biur ubezpieczeniowych.

  • 135 biur
  • koszt wejścia we franczyzę 15 tys. zł
  • miasta od 10 tys. mieszkańców

Grzegorz Kowalski, dyrektor marketingu i reklamy RCU Ubezpieczenia: / "Wchodząc we współpracę z nami agenci zyskują m.in. marketing, który przygotowujemy centralnie."