Biznes dla agenta
RCU Ubezpieczenia obecnie posiada 135 biur w całej Polsce i wciąż aktywnie poszukuje nowych franczyzobiorców.
– Liczba osób zainteresowanych współpracą z nami stale rośnie. Są wśród nich agenci już działający w branży ubezpieczeń, którzy widzą potrzebę rozwoju i chcą współpracować z pewnym i silnym partnerem – mówi Grzegorz Kowalski, dyrektor marketingu i reklamy RCU Ubezpieczenia.
Z doświadczeniem lub bez
Franczyzodawca oferuje kilka możliwości współpracy, skierowanych do osób o różnym poziomie doświadczenia i znajomości rynku. Pierwsza jest dla tych, którzy dopiero myślą o wejściu w branżę ubezpieczeń.
– Dostają od nas bardzo mocne wsparcie merytoryczne. To szkolenia produktowe, szkolenia miękkie dotyczące standardów obsługi klienta oraz szkolenia w zakresie obsługi narzędzi informatycznych dostępnych w RCU Ubezpieczenia. Dodatkowo nasz agent ma możliwość sprzedaży produktów specjalnych RCU, które pozwalają na szybszy rozwój i reklamę biura – podkreśla Aneta Brychcy, dyrektor ds. produktu i szkoleń RCU Ubezpieczenia. – Narzędzia, które zapewniamy pozwalają w prosty sposób przygotować najkorzystniejszą ofertę, wystawić polisę i jednym kliknięciem rozliczyć ją w Centrali RCU. Maksymalnie usprawniliśmy obieg dokumentów.
To nie tylko bardzo ułatwia pracę agenta, ale przede wszystkim oszczędza jego czas.
Licencjobiorca otrzymuje wyposażenie biura, obrandowanie, pomoc dyrektora regionalnego i mocne wsparcie reklamowe na starcie.
Druga propozycja współpracy jest skierowana do agentów z długoletnim doświadczeniem w branży. Z RCU podpisują umowę na wyłączność.
– Zachowują jednak całkowitą niezależność biznesową – podkreśla Aneta Brychcy. – Mają też możliwość pozostawienia na szyldzie swojego nazwiska przy naszym logotypie.
Doświadczeni agenci mogą również otrzymać „premię na start” - określoną kwotę, obliczaną indywidualnie, w zależności od ich wyników i potencjału. Rebranding biura także może zostać sfinansowany przez RCU Ubezpieczenia.
– Wchodząc we współpracę z nami agenci zyskują m.in. marketing, który przygotowujemy centralnie. Nie muszą np. martwić się przygotowaniem kampanii reklamowej ubezpieczeń podróżnych na wakacje – wylicza Grzegorz Kowalski.
Warunki wejścia
Agenci mogą też zdecydować się na bardziej luźną współpracę z RCU. Wtedy nie podpisują umowy na wyłączność i mogą sprzedawać także oferty konkurencji. Ostatnia opcja to tzw. partner polecający.
– To propozycja dla osób prowadzących już innego rodzaju działalność, np. biuro podróży. Mogą swoim klientom po prostu polecać naszą ofertę ubezpieczeń – wyjaśnia Grzegorz Kowalski. – Nie jest to już jednak franczyzowy model współpracy.
Koszt wejścia we franczyzę RCU Ubezpieczenia szacuje na 15 tys. zł. Potrzebne jest biuro o powierzchni min. 25 m2, z wejściem z ulicy. Franczyzodawca szuka agentów w miastach liczących już od 10 tys. mieszkańców.
– Ale niektórzy nasi agenci udowadniają, że nawet w mniejszych miejscowościach można świetnie działać – podkreśla Aneta Brychcy. – Unikamy tworzenia wewnętrznej konkurencji i dbamy o to, aby biura agencyjne otwierały się w odpowiedniej odległości od siebie.
Jak podkreśla franczyzodawca, wielu agentów nie kończy na jednej palcówce, ale otwiera kolejne biura pod szyldem RCU Ubezpieczenia.
WIZYTÓWKA RCU UBEZPIECZENIA
Sieć biur ubezpieczeniowych.
- 135 biur
- koszt wejścia we franczyzę 15 tys. zł
- miasta od 10 tys. mieszkańców

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Znane marki czy oryginalne pomysły biznesowe? O tym, które koncepty franczyzowe budzą największe zainteresowanie na polskim rynku przeczytasz w majowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
– Średni zarobek agenta RCU Ubezpieczenia przekracza 150 tys. zł rocznie – mówi Grzegorz Kowalski, dyrektor marketingu i reklamy RCU Ubezpieczenia.
Jakich usług i produkt w brakuje na polskim rynku? Czy są jeszcze jakieś nisze do wypełnienia? Sprawdź w lipcowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Regionalnym Centrum Ubezpieczeń współpracuje z multiagencjami oraz na wyłączność.
Franczyzobiorca RCU Ubezpieczeń przed otwarciem własnego biura spędza dwa miesiące na szkoleniach. Kiedy zaczyna zarabiać?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Magazyn Entrepreneur ocenił sieci z amerykańskiego rynku. Wynik? Subway na podium, McDonald’s poza pierwszą dziesiątką.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Pokutuje przekonanie, że rozpoczęcie działalności w biznesie spedycyjnym oznacza inwestycję we flotę ciężarówek. A to nieprawda – mówi Ewa Kozłowska z Northgate Logistics.
Wzory umów
Czy można przetestować biznes, a później w niego zainwestować?
POPULARNE NA FORUM
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.
W co inwestować
Trzeba dywersyfikować inwestycje jak tylko się da w różne biznesy
Nešto Bank - sieć się sypie...
Podobno wiatr wiadomości na rynek przywitał, z sieci występują Partnerzy, którzy nie mają możliwości dalszego rozwoju z NB ( zmiana oferty, zaniżenie scoringu). Zmiana...
Ogłoszenie upadłości konsumenckiej
Niestety ale nie wiedzie mi się w firmie i zastanawiam się nad ogłoszeniem upadlości.... Jak wyglada ogłoszenie upadłości przez przedsiębiorcę?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Witam.Poszukuję kontaktu z osobą współpracującą z BANK PEKAO SA.