Franczyza w ochronie środowiska
Skąd pomysł na doradztwo w zakresie ochrony środowiska?
Project Zero Waste Sp. z o.o. to firma rodzinna z wieloletnią tradycją, sięgającą ponad ćwierć wieku. Sam pomysł na doradztwo w ochronie środowiska to konsekwencja rozwoju działalności innej rodzinnej firmy – Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A. – której głównym obszarem działania jest dbanie o recykling odpadów opakowaniowych i edukacja ekologiczna. Zadowoleni z jakości naszych usług klienci niejako „wymusili” rozszerzanie naszej działalności. W ramach firmy Project Zero Waste zajmujemy się doradztwem w zakresie ochrony środowiska. Polega ono na weryfikowaniu wywiązywania się przedsiębiorców na polskim rynku z obowiązków w zakresie korzystania ze środowiska. Wierzymy, że przy okazji prowadzenia biznesu realizujemy ważną misję środowiskową, szczególnie,że świadomość ekologiczna w obecnym świecie jest niska.
W jakim zakresie doradzacie?
Zakres świadczonych przez Project Zero Waste Sp. z o.o. usług nakierowany jest na doradztwo w zakresie szeroko rozumianej ochrony środowiska. Są to m.in. audyty weryfikujące poprawność zarządzania ochroną środowiska w firmach czy przygotowanie dokumentacji i sprawozdań związanych z gospodarką odpadami oraz opłatami za korzystanie ze środowiska. Wraz z rozwojem krajowego ,,prawa środowiskowego’’ oraz zaostrzających się przepisów z tego zakresu, poszerzaliśmy swoją ofertę, odpowiadając dzięki temu na narastające potrzeby przedsiębiorców, niezależnie od branży. Jednym z takich elementów stała się np. usługa zarządzania kontem w Rejestrze BDO. Od początku naszej działalności przyświecała nam potrzeba informowania i pomocy przedsiębiorcom w obszarze ochrony środowiska i przepisów z nią związanych. W początkowym okresie działalności większość firm nie uświadamia sobie ciążących na niej obowiązków, a naszą rolą od początku jest właśnie ich edukowanie i wsparcie w tym zakresie. Dlatego odbiorcą naszych usług jest praktycznie każdy przedsiębiorca, działający w Polsce.
Jakie jest zainteresowanie tego typu usługami?
Każda zmiana przepisów powoduje lawinę zapytań ofertowych i telefonów w sprawie konsultacji. Zmiany te obarczone są bardzo dużymi karami środowiskowymi, stąd bardzo ważne jest zaufanie rynku do doradców w tym zakresie. My to zaufanie mamy – z naszych usług skorzystało już ponad 12 tys. polskich przedsiębiorstw. Jest to więc duży potencjał dla rozwoju zarówno firmy, jak i zapraszanych przez nas do współpracy franczyzobiorców.
Kto może zostać Państwa franczyzobiorcą? Jakie są wymagania i oczekiwania wobec kandydatów?
Idea stworzenia sieci franczyzowej była poprzedzona latami doświadczeń zespołu ekspertów działających w branży. Informatyzacja kontroli realizacji ustawowych obowiązków środowiskowych zrodziła ogromny popyt na usługi, który stale rośnie i wygląda na to (patrząc na nakazy wynikające z dyrektyw unijnych), że tendencja ta zostanie zachowana. Franczyzobiorcą może więc zostać każdy, komu odpowiada taki profil działalności, interesuje się ochroną środowiska i bliskie są mu te zagadnienia oraz ma chęć rozwoju zawodowego i doskonalenia w tym obszarze. W ramach franczyzy udostępniamy partnerom wszystkie narzędzia niezbędne do sprawnego funkcjonowania. Franczyzobiorcy otrzymują od nas fachowe i specjalistyczne przeszkolenia w zakresie zarówno obowiązujących przepisów, jak i standardów obsługi klienta obowiązujących w firmie. Zapewniamy pakiet narzędzi niezbędnych do płynnego i sprawnego funkcjonowania (wzory dokumentów, stosowane procedury, materiały merytoryczne, opiniowanie projektów, analizy rynkowe, newslettery z planowanymi zmianami na rynku). Jednocześnie organizowane będą dla franczyzobiorców szkolenia, dzięki którym możliwa będzie wymiana doświadczeń z różnych regionów Polski, wzajemne wsparcie w ramach świadczonych usług, kontrolowanie aktualnego stanu prawnego świadczonych usług.
Czym konkretnie będzie zajmował się franczyzobiorca? Czy jego praca polega tylko na pozyskiwaniu klientów czy też to właśnie on ma być doradcą dla klienta?
Naszym celem jest stworzenie jak najliczniejszej grupy profesjonalnych audytorów, którzy będą najbliżej klienta i będą mogli np. wziąć udział w stresującej dla niego kontroli z inspekcji ochrony środowiska czy urzędu marszałkowskiego. Oczywiście nie wykluczamy także, że nasz franczyzobiorca, dzięki osadzeniu w lokalnej społeczności, będzie samodzielnie poszukiwał firm, którym w ramach sieci franczyzowej będziemy świadczyli usługi doradcze w zakresu ochrony środowiska.
Jakie są koszty inwestycji?
Współpraca w ramach franczyzy może w stosunkowo szybkim czasie przynieść stabilne źródło dochodu. W celu rozpoczęcia współpracy potencjalny franczyzobiorca powinien dysponować kapitałem początkowym w wysokości minimum 100 tys. zł, lokalem do prowadzenia działalności oraz podstawowym sprzętem biurowym. Zwrot kosztów inwestycji może nastąpić w stosunkowo szybkim czasie. Prowadzenie placówki franczyzowej Project Zero Waste powinno zacząć przynosić zyski już w trzecim miesiącu działalności, a całkowity zwrot z inwestycji powinien nastąpić około 10 miesiąca prowadzenia firmy.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzobiorcy Upadłości Expert mogą liczyć na wyłączność terytorialną. A ile zarobią?
Tax Safe w 2022 roku otworzył trzy nowe placówki, a do końca roku w planach ma jeszcze trzy kolejne.
– Idealni kandydaci na naszych franczyzobiorców, to osoby z 10-letnim doświadczeniem na stanowisku menedżerów wyższego szczebla – mówi Michał Brzemiński z ERA.
Franczyzobiorca Tax Safe albo sam powinien być księgowym, albo zatrudnić specjalistę. Kwota potrzebna na wejście w biznes nie jest wysoka.
O co kłócą się franczyzobiorcy i franczyzodawcy? Czy konfliktów jest mało czy dużo? Czy ustawa nas przed nimi uratuje? Dziś odcinek śledczy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
POPULARNE NA FORUM
Czy ktoś korzystał z Scorector?
Słyszałam wiele opinii o Scorector, że serwis jest odpowiednikiem BIK. Można tam bezpłatnie sprawdzić scoring kredytowy, przejrzeć swój profil finansowy i uzyskać...
Rejestracja firmy pod adresem zamieszkania?
Witam Chciałbym otworzyć firmę z branży e-commerce. Jako, że pracuje to zacząłbym to robić dodatkowo po godzinach. Czy jest możliwość aby zarejestrować firmę w...
Ubezpieczenie biznesu na wypadek upadłości
wypada sie ubezpieczac bo sytuacja z coronawirusem pokazala jak bardzo ZUS ma nas gdzieś
księgowość internetowa
O co chodzi z tymi pakietami w tax care? Rozważam współpracę z nimi, bo nie układa mi się z moją księgową, więc chyba czas na zmianę, jesteś zadowolona?
Księgowość online
Ja korzystam z tax care. To biuro rachunkowe działające całkowicie online. Ja sobie taką współpracę bardzo chwalę, oszczędzam czas i pieniądze.
Program do fakturowania
A jaki jest limit tego darmowego fakturowania?
Program do fakturowania
A słyszałeś może o Chmuerze Faktur? nie jest to program, a narzędzie online, więc dla mnie na plus, bo nie trzeba nigdzie niczego instalować. Dodatkowo, jest bezpłatne :)
Księgowość online
Od jakiegoś czasu biję się z myślami, czy nie zamienić swojego dotychczasowego biura księgowego, na to online. Nie ukrywam, że ważne są dla mnie oszczędności z tym...