Zarabiamy na jedzeniu na wagę
Koncept Tavolo należy do grupy AMB, rozwijającej też inne marki gastronomiczne, np. Pyszna Zupka czy Klooski.
– Tavolo to z języka włoskiego „stół smaków” – wyjaśnia Anna Karbowa, zajmująca się rozwojem marki Tavolo. – W menu naszych lokali są dania polskie oraz kuchni europejskiej, w tym śródziemnomorskiej.
Gdzie otworzyć biznes?
W Tavolo klienci sami nakładają sobie potrawy. Jedzenie jest sprzedawane na wagę. To koncept przeznaczony przede wszystkim dla galerii handlowych, ale nie tylko.
– Sprawdzi się też np. w parkach rozrywki – uważa Anna Karbowa. – Dobrą lokalizacją mogą też być centra miast i gęsto zabudowane osiedla mieszkaniowe. Generalnie muszą to być miejsca z dużym traffikiem.
Czy centra handlowe to dziś dobre lokalizacje dla biznesu? Ostatnie lockdowny mocno dały się we znaki lokalom prowadzonym w galeriach.
– Sądzę, że nie będzie już kolejnych całkowitych zamknięć galerii handlowych – uważa Anna Karbowa. – Możliwe są oczywiście różnego rodzaju obostrzenia, ale z nimi umiemy już żyć. Rozmawiamy przede wszystkim z tymi centrami handlowymi, które dostosowały warunki współpracy oraz parametry finansowe do nowych okoliczności rynkowych.
Powierzchni lokali bywa różna. Są takie 60-70-metrowe, ale też 300-metrowe, jak w warszawskim Wola Parku. Mogą mieć strefę stolikową we wspólnym food courcie lub indywidualną. W każdym lokalu musi być kuchnia, bo posiłki przygotowywane są na miejscu.
Wydatki na inwestycję
Franczyzodawca preferuje miasta powyżej 70 tys. mieszkańców. Przewidywany koszt inwestycji w lokal to min. 5,5 tys. zł za 1 m2, plus wyposażenie. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 19,9 tys. zł. Opłaty miesięczne to 666 zł przeznaczone na marketing oraz 5 proc. od obrotu opłaty franczyzowej.
Menu lokali w 60 proc. jest jednakowe, natomiast 40 proc. jest indywidualnie dostosowywane do preferencji konkretnego rynku.
– Mamy również pozycje dedykowane specjalnie dzieciom, np. naleśniki z dodatkami. W lokalach zadbaliśmy też o kąciki zabaw, aby były to miejsca atrakcyjne dla rodzin – dodaje Anna Karbowa. – Wkrótce planujemy uruchomienie usługi dowozu posiłków, pod brandem Tavolo Gusto. Będą to dania hermetycznie pakowane, możliwe do odgrzania w mikrofalówce lub na patelni.
WIZYTÓWKA MARKI TAVOLO
Sieć lokali z jedzeniem na wagę.
- 11 lokali własnych, 3 franczyzowe
- opłata wstępna 19,9 tys. zł
- minimalna inwestycja 5,5 tys. zł za 1 m2
Jedzenie w galerii / Tavolo to format przeznaczony przede wszystkim do galerii handlowych. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
AI przed sądem
/30.11.2025
Czy prawo autorskie jest gotowe na epokę generatywnej sztucznej inteligencji? Marcowy wyrok sądu w Dystrykcie Kolumbii w sprawie dr. Stephena Thalera pokazuje, że obecny system nie nadąża za technologią, a pytanie o autorstwo AI staje się coraz bardziej palące.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali