Włodzimierz Przybylski (z prawej), franczyzobiorca Agencji Reklamowej Xeromatic / "W branży reklamowej jest niezwykle duża konkurencja. Dzięki własnemu doświadczeniu nauczyłem się, jak obsługiwać klientów, żeby zdobywać przewagę nad innymi, jak ich utrzymać i nie tracić nawet wtedy, kiedy zdarzy się sytuacja kryzysowa".
Piątek
06.08.2021
Dzięki franczyzie Xeromatic Włodzimierz Przybylski zamienił rutynę w pracę pełną pasji. Jak sobie radzi?
 

Włodzimierz Przybylski od 2002 roku pracował w sieci dobrewina.pl. W pewnym momencie doszedł do wniosku, że chciałby coś w swoim życiu zmienić.

– W firmie, w której pracowałem prawie 20 lat, robiłem już praktycznie wszystko. Byłem dyrektorem handlowym, dyrektorem franczyzy, członkiem zarządu i nawet sprzedawcą w sklepie. Posmakowałem tego biznesu z każdej strony i każdy mój dzień w pewnym momencie wyglądał tak samo. Dopadła mnie rutyna – opowiada Włodzimierz Przybylski.

Strzał w dziesiątkę

Postanowił poszukać sobie czegoś nowego. Przy tym marzyła mu się praca w firmie, w której każdego dnia mógłby robić coś innego. Brał pod uwagę jedynie biznes w formie franczyzy. W sieci dobrewina.pl zajmował się m.in. tworzeniem systemu franczyzowego, więc wiedział, z czym to się je.

– Nie chciałem wyważać otwartych drzwi. Wolałem skorzystać z doświadczenia innych. Po co popełniać błędy, które już wcześniej zostały popełnione i jest na nie gotowa recepta? – mówi Włodzimierz Przybylski.

W miesięczniku Własny Biznes Franchising  wpadł mu w oko pewien system polegający na prowadzeniu agencji reklamowej. Zaczął interesować się tematem i nawiązał współpracę z tą firmą.

– Ponieważ pracowałem w roli franczyzodawcy, wiedziałem jakie pytania zadać i co zrobić, żeby dowiedzieć się czegoś o danym systemie. Sprawdziłem firmę i doszedłem do wniosku, że to, co ona oferuje, ma niewiele wspólnego z rzeczywistością – mówi Włodzimierz Przybylski.

Nie zraził się jednak, ponieważ temat agencji reklamowej bardzo mu się spodobał. Zaczął szukać dalej. Drugim strzałem był Xeromatic. Szybko zdecydował się na współpracę z tą marką, jednocześnie pracując jeszcze w dobrewina.pl.

– Zacząłem nawiązywać kontakty i prowadzić sprzedaż według nowych rozwiązań. Sprawdzałem swoje siły oraz możliwości. Chciałem mieć pewność, że się odnajdę w nowym miejscu. Mając 50 lat nie podejmuje się już tak łatwo decyzji o całkowitej zmianie – mówi Włodzimierz Przybylski.

Początki jego współpracy z Xeromaticiem zbiegły się w czasie z kryzysem covidowym. To był marzec 2020 r., czyli moment, w którym pojawiły się pierwsze zachorowania i lockdown.

– Nikt nie wiedział, co będzie dalej, ale ja zacząłem działać i odkrywać, że w tej działalności dobrze się czuję i odnajduję to, czego mi brakowało – opowiada Włodzimierz Przybylski.

Ciekawie i kreatywnie

Po roku pracy pod szyldem Xeromatic nie zamieniłby swojego zajęcia na żadne inne.

– Praca jest ciekawa i kreatywna. Odnalazłem w niej to, czego mi brakowało. Codziennie mam inne zadanie do wykonania. Jednego dnia robię okleiny na samochód, kolejnego opracowuję logo, a następnego projektuję opakowanie na woreczki do zbierania psich kup – mówi Włodzimierz Przybylski.

Przy tym cały czas uczy się nowych rzeczy. Za tym idzie wsparcie franczyzodawcy, który na początku działał, a nie wiele mu obiecywał.

– Dał krótkie, treściwe szkolenie. Dowiedziałem się w jego trakcie, co w tej przyszłej pracy będę robił i w jaki sposób. Dostałem panel, a w nim podstawowe informacje, takie jak dostęp do drukarni i różnych rozwiązań. W ramach współpracy był przewidziany jeszcze pakiet sprzętu i wydruków, który dostałem od franczyzodawcy. Do tego nawiązałem nić porozumienia z opiekunem sieci i stworzyliśmy dobrą płaszczyznę wymiany doświadczeń. Cały czas mogę też liczyć na wsparcie od franczyzodawcy i innych członków sieci – opowiada Włodzimierz Przybylski.

Dzięki temu wszystkiemu szybko nauczył się jak działać i zarabiać pieniądze.

– W branży reklamowej jest niezwykle duża konkurencja. Dzięki własnemu doświadczeniu nauczyłem się, jak obsługiwać klientów, żeby zdobywać przewagę nad innymi, jak ich utrzymać i nie tracić nawet wtedy, kiedy zdarzy się sytuacja kryzysowa. Nauczyłem się też dbać o każdego klienta, nawet w sytuacji, która wydaje się nie do opanowania. Wiem, jak wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski i naprawić relację, która nie wyszła  – mówi Włodzimierz Przybylski.

Biznes dla handlowców

Franczyzobiorca Xeromatica zapewnia, że dzisiaj jego biznes dobrze prosperuje.

– Zdobywam klientów i zarabiam. Czuję się spełniony – mówi Włodzimierz Przybylski.

Jego zdaniem kluczowe, żeby odnaleźć się w tym biznesie, są umiejętności handlowe.

– Nawet jeśli ktoś nie ma żadnych umiejętności graficznych, ale jest dobrym handlowcem, to sobie poradzi. Natomiast osoba, która potrafi wspaniale projektować, ale nie umie sprzedawać, nie powinna się za ten biznes zabierać, ponieważ kluczowa w tym wszystkim jest umiejętność sprzedaży. My sprzedajemy klientom usługi, których dostarcza nam sieć. Umiejętności projektowania nabywamy przy okazji – tłumaczy Włodzimierz Przybylski.

Dodaje, że z efektów finansowych swojej pracy też jest zadowolony. 

– Gdybym miał dzisiaj jeszcze raz podjąć decyzję, czy w to wchodzę, zrobiłbym to bez wahania – mówi Włodzimierz Przybylski.


Niewielka inwestycja / Na start franczyzobiorca Xeromatic musi dysponować kwotą 15 tys. zł netto. W ramach tej inwestycji partner może liczyć na wszelkie niezbędne narzędzia do prowadzenia agencji reklamowej.
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020
Księgowość we własnej firmie

U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.

35 wypowiedzi
ostatnia 24.04.2020
Szkolenia sprzedażowe

Dzień dobry, czy wie ktoś z Państwa kto prowadzi szkolenia sprzedażowe czy szkolenia dla handlowców?

1 wypowiedzi
ostatnia 21.11.2019
Agencja marketingowa - czy warto?

Moim zdaniem warto. W takich agencjach pracują przeważnie doświadczeni specjaliści, którzy starają się zadbać o klienta oraz zapewnić mu możliwie profesjonalną i...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2019
Księgowość we własnej firmie

Nie wyobrażam sobie samodzielnego prowadzenia księgowości. Prowadząc swoją firmę ma się wystarczająco dużo na głowie! Praktycznie wszyscy moi znajomi przedsiębiorcy ...

35 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2019
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie zawsze należy zlecić osobom, które zajmują się tym na co dzień. Samodzielne działania mogą przynieść odwrotny skutek. Dlatego znacznie lepiej...

77 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2019
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Niby dobry pomysł, ale ta franczyza niczego Tobie nie daje, nie da się zarobić, ponieważ I tak większe firmy mają lepsze ceny, a to jest najważniejsze dla potencjalnego...

2 wypowiedzi
ostatnia 21.02.2019