Ruszają z franczyzą
MeetFit Studio Treningowe startuje z ofertą franczyzy. Firma działa na rynku od czerwca 2019 roku. Jej właścicielem jest Krzysztof Kotwica – z wykształcenia inżynier, a z zamiłowania amator aktywności fizycznej.
– Odkąd pamiętam uprawiam sport i sprawia mi on mnóstwo satysfakcji, dlatego po studiach postanowiłem iść jednak w tę stronę. Znalazłem pracę w studiu treningowym w Krakowie oraz zacząłem intensywne szkolenie się w temacie treningu funkcjonalnego. Po blisko trzech latach pracy jako trener zdobyte doświadczenie postanowiłem przełożyć na własny biznes – opowiada Krzysztof Kotwica.
Krzysztof w MeetFit prowadzi treningi personalne oraz zarządza całym studiem. Jako dalszą ścieżkę rozwoju planuje otwarcie swojego drugiego studia treningowego oraz rozwijanie sieci franczyzowej, oferującej opiekę na najwyższym poziomie w zakresie ruchu i zdrowego stylu życia.
– Na tle konkurencji wyróżnia nas kompleksowe podejście do klienta. W naszym studiu dostanie on nie tylko trening pod okiem specjalisty, lecz także opiekę dietetyka oraz fizjoterapeuty – mówi Krzysztof Kotwica.
Według właściciela MeetFit rynek studiów treningowych rozwija się bardzo dynamicznie, a pandemia nie dotknęła mniejszych miejsc aż tak mocno jak duże kluby fitness. Ponadto klienci zaczęli doceniać treningi w kameralnej atmosferze.
– Ludzie coraz częściej zamieniają duże kluby na kameralne studia. Lepiej się czują w takich miejscach – mówi Krzysztof Kotwica.
Częstotliwość treningów zależy od potrzeb i budżetu klienta. Jeden trening personalny to koszt rzędu 100 zł. Korzystanie z indywidualnej opieki na treningach personalnych można łączyć z treningami grupowymi, aby sumaryczna kwota była przystępna dla mniej zamożnego klienta lub po prostu, jeśli ktoś lubi lekką rywalizację w grupie.
– Założeniem MeetFit jest poprawa sprawności fizycznej podopiecznych oraz nauka świadomego odżywiania – mówi Krzysztof Kotwica.
Inwestycja w lokal
MeetFit szuka franczyzobiorców w całej Polsce. Najchętniej firma otworzy placówki franczyzowe w miastach z liczbą mieszkańców powyżej 150 tys.
– Mniejszych miejscowości też nie wykluczamy, jeśli brakuje w nich podobnych obiektów. Duże miasta to duża konkurencja, dlatego ciężko się w nich przebić – mówi Krzysztof Kotwica.
Obecnie firma prowadzi rozmowy z dwoma potencjalnymi franczyzobiorcami. Pierwszych pięciu franczyzobiorców może liczyć na preferencyjne warunki współpracy – brak opłaty wstępnej oraz niskie miesięczne opłaty, rzędu od 1 tys. do 1,5 tys. zł w zależności od miasta.
Aby otworzyć studio MeetFit, należy mieć lokal (wynajęty lub na własność) oraz odpowiednią ilość gotówki na wykończenie oraz wyposażenie go w sprzęt treningowy. Lokal powinien mieć minimum 100 m2. Właściciel oferuje pomoc w znalezieniu lokalu oraz wytyczne co do jego wykończenia, tak aby spełniał on wymogi sanepidu i był zgodny z koncepcją wizualną MeetFit. Za dodatkową opłatą możliwe jest zlecenie wykończenia studia. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzodawca może zaoszczędzić mnóstwo czasu i nerwów, ponieważ wchodzi do gotowego studia.
– Aby otworzyć studio MeetFit, potrzeba minimum 150 tys. zł – mówi Krzysztof Kotwica.
Czas zwrotu oraz przyszłe dochody z inwestycji franczyzodawca wylicza dla konkretnego przypadku. Zapewnia jednak, że po roku działalności firma jest już na dobrej pozycji i przynosi zadowalające zyski.
Współpracę z MeetFit mogą nawiązać zarówno trenerzy, którzy chcą prowadzić stabilny biznes oraz wystrzec się błędów początkującego przedsiębiorcy, jak i osoby kompletnie nie związane z branżą, które chcą w taki biznes zainwestować pieniądze. W obu przypadkach franczyzodawca daje niezbędne know-how do prowadzenia rentownego studia treningowego.
MeetFit w czasie lockdownów działało bez przerwy. Część klientów na początku zrezygnowała z treningów, ale teraz wrócili.
– Prowadzenie studia treningowego jest stabilnym biznesem, zazwyczaj miesięczne przychody studia wahają się o maksymalnie 10 proc. Przyszły franczyzobiorca musi jednak być gotowy na spadki przychodów dochodzące nawet do 20 proc. w okresie wakacyjnym. Problem ten dotyczy całej branży fitness – mówi Krzysztof Kotwica.
WIZYTÓWKA MEETFIT
Studio treningowe.
- kwota inwestycji – minimum 150 tys. zł
- wielkość lokalu – minimum 100 m2
- lokalizacja – miasta od 150 tys. mieszkańców
Krzysztof Kotwica, właściciel MeetFit / "Aby otworzyć studio MeetFit, potrzeba minimum 150 tys. zł".
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak działa bezobsługowa siłownia fit+
/03.11.2025
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Paula Zielińska zaczynała od etatu w sieciowej siłowni, prowadziła rodzinny klub fitness, a dziś jest właścicielką trzech klubów Xtreme Fitness Gyms.
23-24 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędą się Targi Franczyza. W tym artykule przyglądamy się wystawcom z branży fitness i beauty, takim jak np. Xtreme Fitness Gyms, Fit+, Depilacja.pl, Yasumi, Paradise Studio, F45.
FITURO rozwija franczyzę butikowych studiów treningu spersonalizowanego. Wejście do sieci to koszt co najmniej 300 tys. zł. Franczyzodawca twierdzi, że próg rentowności można osiągnąć już po 3-4 miesiącach działalności.
W ciągu dwóch pierwszych tygodni września zostały otwarte dwie nowe siłownie Fit+, a do końca roku zostaną podpisane jeszcze co najmniej trzy umowy franczyzowe. Wszystkie siłownie działają w małych miejscowościach już od 1 tys. mieszkańców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Poukładany interes
/14.11.2025
Kto buduje lub remontuje, będzie też wykańczał i wyposażał. Przedstawiciele DDD Dobre Dla Domu mówią, że sklep z artykułami wyposażenia wnętrz to perspektywiczny biznes. I stosunkowo niedrogi.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
Relacjonujemy w najnowszym odcinku Franczyza News wszystko, co wydarzyło się na Targach Franczyza. To była doskonała okazja, by z bliska zobaczyć, jak dynamicznie rozwija się rynek franczyzy w Polsce.
Rodzinna piekarnia Oskroba działa w Polsce już ponad 90 lat. Firma rozwija się poprzez franczyzę. Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby móc otworzyć własną piekarnię pod marką Oskroba?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.