Inwestycja w sklep odzieżowy
Kacper Steszuk, zanim zdecydował się na własną działalność, przez kilkanaście lat pracował w firmach odzieżowych, rozwijając różne brandy. Cztery lata temu, razem ze wspólnikiem, postanowił wykorzystać zdobytą przez lata wiedzę i zacząć działać na własny rachunek.
Wszystko w jednym miejscu
Ich firma Modna otwiera wyłącznie franczyzowe sklepy różnych marek.
– Wynajmujemy duże lokale, min. 400 m2 i tam umieszczamy sklepy wszystkich marek, z którymi współpracujemy. Na naszym celowniku są głównie małe miasteczka, od 15 tys. mieszkańców. Uważamy, że one też zasługują na markowe sklepy – tłumaczy Kacper Steszuk.
Jego firma przed pandemią miała 15 sklepów, a teraz jest ich w sumie 40.
– Ostatnie dwa lata wykorzystaliśmy na dynamiczny rozwój, ponieważ wierzymy w kierunek rozwoju, który obraliśmy. Pomogło nam też to, że nasze sklepy znajdują się głównie przy ulicach, a nie w galeriach handlowych. Dzięki temu nie miały żadnych przerw w działalności a i wynajmujący lokale stanęli na wysokości zadania, w przeciwieństwie do galerii. Mogliśmy też liczyć na pomoc ze strony franczyzodawców – mówi Kacper Steszuk.
Oczywiście początek pandemii wiązał się z dużym spadkiem obrotów. One pojawiały się w czasie wszystkich kolejnych lockdownów, ale z każdym kolejnym były coraz mniejsze.
– Ostatnie cztery miesiące są bardzo dobre, ale wciąż nie wiadomo, co przed nami – mówi Kacper Steszuk.
Egzamin na piątkę
Marką, z którą współpracę Modna ceni sobie szczególnie, jest Greenpoint. Pod tym szyldem firma prowadzi już siedem placówek, a do końca roku będzie ich 10.
– Zdecydowaliśmy się na Greenpoint, bo ta marka pasowała do naszego konceptu i była przystępna cenowo. Pierwszy sklep otworzyliśmy na przełomie 2018 i 2019 roku. Najwięcej kolejnych pojawiło się już w czasie pandemii – mówi Kacper Steszuk.
Dodaje, że franczyzodawca Greenpointa sprawdził się bardzo dobrze w czasie koronawirusa.
– My jako franczyzobiorcy mogliśmy liczyć na duże wsparcie. Różni franczyzodawcy różnie na ten kryzys zareagowali, ale Greenpoint zdał egzamin celująco. Kwestie finansowe były regulowane na bieżąco i na czas. Nie mieliśmy żadnych problemów – tłumaczy Kacper Steszuk.
Jego zdaniem Greenpoint to bardzo stabilna marka, co ma duże znaczenie w dzisiejszych czasach.
– We współpracy z tą firmą nie ma przypadków – wszystko jest przemyślane i uszyte na miarę – mówi Kacper Steszuk.
Ponadto kolekcja jest doskonale skrojona do wymagań grupy docelowej. Klientki, które odwiedzają Greenpoint wiedzą, że zawsze znajdą tam coś dla siebie.
– W planach mamy kolejne otwarcia z Greenpointem. Tym co nas najbardziej w tym zakresie ogranicza jest znalezienie lokalizacji, w której jeszcze sklepu tej marki nie ma – mówi Kacper Steszuk.
Obecnie Greenpoint ma 95 własnych sklepów oraz 85 franczyzowych. Franczyzobiorcy nie muszą płacić żadnych opłat franczyzowych. Kwota inwestycji zależy od doboru lokalizacji.
Kacper Steszuk, franczyzobiorca Greenpoint / "Ostatnie dwa lata wykorzystaliśmy na dynamiczny rozwój, ponieważ wierzymy w kierunek rozwoju, który obraliśmy".
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak zarobić pierwszy milion we franczyzie
/07.07.2025
Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rynek fitness stawia na franczyzę
/19.12.2025
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje się coraz bardziej zróżnicowany i coraz częściej oparty na franczyzie.
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w pracowniach na zamówienie.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...