Przepis na kebab
Prosiak Polski Kebab & Fast Food powstał w Pruszkowie w styczniu 2019 roku.
– Pomysł narodził się z zawiedzionych oczekiwań – uśmiecha się Marcin Ragus, franczyzodawca marki. – Jestem smakoszem kebabów. W Pruszkowie otworzył się wtedy turecki kebab, co do którego miałem spore oczekiwania. Niestety, dania okazały się nijakie i drogie. Doszedłem więc do wniosku, że sam pokażę ludziom jak powinien smakować kebab.
Marcin Ragus postanowił jednak nieco dostosować smak swojego kebaba do kulinarnych upodobań Polaków. A jak wiadomo, ulubionym polskim mięsem jest wieprzowina. Jeśli chodzi o mięso, postawił więc na karkówkę. Tak narodził się Prosiak Polski Kebab & Fast Food.
Przemyślana lokalizacja
Pruszkowski lokal serwuje nie tylko kebaby, ale też inne fast foodowe dania, np. kurczaka z frytkami. Można tu zjeść na miejscu, ale 60-70 proc. zamówień jest w opcji na wynos lub dowóz.
– Na początku źle trafiliśmy z lokalizacją – nie ukrywa Marcin Ragus. – Lokal był trudno dostępny dla klientów. Po roku zmieniliśmy miejsce i teraz jest o wiele lepiej.
Franczyzodawca podkreśla, że wybór odpowiedniej lokalizacji jest kluczem do sukcesu.
– Najlepsze są centra miast, miejsca o dużym ruchu pieszym – mówi Marcin Ragus. – Istotną sprawą jest również możliwość zaparkowania w pobliżu samochodu.
Na razie franczyzodawca Prosiaka chce skupić się na budowaniu sieci w Warszawie i okolicach, ale jest też otwarty na bardziej odległe lokalizacje. W grę wchodzą miasta od kilkunastu tysięcy mieszkańców. Lokale mogą być różne: małe działające tylko w opcji take away, ale też duże, nawet 100-metrowe, z salą konsumpcyjną. Można też prowadzić sprzedaż z food trucka. Koszt inwestycji (zawierający też opłatę wstępną) franczyzodawca szacuje na 35 tys. zł netto – jednak ostateczne wydatki zależą od wielkości lokalu i kosztów jego adaptacji.
Jakość pod kontrolą
Franczyzobiorcy przejdą szkolenia, licencjodawca będzie też z nimi na otwarciu lokalu oraz podczas pierwszego tygodnia działalności. W mięso i sosy do kebabów będą zaopatrywać się w centrali.
– Mamy dopracowane receptury, gwarantujące dobry smak i tę jakość chcemy utrzymać we wszystkich lokalach, działających pod naszą marką – podkreśla Marcin Ragus. – Kupujemy surowe mięso, które marynujemy w przyprawach. Tak przygotowany produkt, razem z sosami, będziemy dostarczać franczyzobiorcom.
Miesięczna opłata wynosi 5 proc. od obrotu netto. Do tego należy doliczyć 2 proc. opłaty marketingowej.
WIZYTÓWKA MARKI PROSIAK POLKI KEBAB
Lokale serwujące kebab oraz dania fast food.
- 1 lokal własny
- przewidywana kwota inwestycji 35 tys. zł netto
- opłaty miesięczne w sumie 7 proc. od obrotu netto

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sobota 16 października to ostatni dzień Targów Franczyza 2021. Skorzystajcie z okazji, przyjdźcie do Pałacu Kultury i Nauki i wybierzcie biznes dla siebie!
15 października to kolejny dzień Targów Franczyza. Ci, którzy szukają pomysłu na biznes mają okazję spotkać w jednym miejscu przedstawicieli wielu znanych marek franczyzowych.
14 października to pierwszy dzień Targów Franczyza. Franczyzodawcy najbardziej prestiżowych marek czekają w PKiN na wszystkich zainteresowanych otwarciem własnego biznesu na licencji.
Lody, pizza, food truck czy restauracja? Jeśli myślisz o franczyzie w gastronomii, na Targach Franczyza spotkasz dawców licencji z różnych segmentów tego rynku.
W dniach 14-16 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, kilka tysięcy gości będzie wybierać pomysły na własny biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

20. edycja targów Franczyza w Pałacu Kultury przyciąga najciekawsze osobowości i najlepsze firmy z rynku licencji.
Czy można przetestować biznes, a później w niego zainwestować?
– Pokutuje przekonanie, że rozpoczęcie działalności w biznesie spedycyjnym oznacza inwestycję we flotę ciężarówek. A to nieprawda – mówi Ewa Kozłowska z Northgate Logistics.
Magazyn Entrepreneur ocenił sieci z amerykańskiego rynku. Wynik? Subway na podium, McDonald’s poza pierwszą dziesiątką.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...
MEET & Fit slow Food
Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...
Bobby Burger
Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...
MEET & Fit slow Food
Tak prawda że tyle lokali się pozamykalo a stawiam że wręcz więcej ponieważ w Poznaniu były dwa lokale i też zniknęły ale to już ostatniego roku
MEET & Fit slow Food
Jeżeli będziecie próbowali otworzyć lokal sieci Meet & Fit Slow Food to bardzo mocno się zastanówcie jeszcze około dwa lata przed pandemią zamknęło się aż 15 lokali...
Franczyza lody wchodzić czy nie ?
Witam Myśle o otwarciu punktu mobilnego z lodami przy współpracy z firma U Lodziarzy , jak myślicie czy da się na tym zarobić ? Czy ktoś może współpracował z nimi ?