Koszty na start / Koszt inwestycji franczyzodawca szacuje na 35 tys. zł netto.
Środa
10.11.2021
Kebab w spolszczonej wersji to specjalność marki Prosiak Polski Kebab & Fast Food. Ile kosztuje franczyza tego konceptu?
 

Prosiak Polski Kebab & Fast Food powstał w Pruszkowie w styczniu 2019 roku.

– Pomysł narodził się z zawiedzionych oczekiwań – uśmiecha się Marcin Ragus, franczyzodawca marki. – Jestem smakoszem kebabów. W Pruszkowie otworzył się wtedy turecki kebab, co do którego miałem spore oczekiwania. Niestety, dania okazały się nijakie i drogie. Doszedłem więc do wniosku, że sam pokażę ludziom jak powinien smakować kebab.

Marcin Ragus postanowił jednak nieco dostosować smak swojego kebaba do kulinarnych upodobań Polaków. A jak wiadomo, ulubionym polskim mięsem jest wieprzowina. Jeśli chodzi o mięso, postawił więc na karkówkę. Tak narodził się Prosiak Polski Kebab & Fast Food.

Przemyślana lokalizacja

Pruszkowski lokal serwuje nie tylko kebaby, ale też inne fast foodowe dania, np. kurczaka z frytkami. Można tu zjeść na miejscu, ale 60-70 proc. zamówień jest w opcji na wynos lub dowóz.

– Na początku źle trafiliśmy z lokalizacją – nie ukrywa Marcin Ragus. – Lokal był trudno dostępny dla klientów. Po roku zmieniliśmy miejsce i teraz jest o wiele lepiej.

Franczyzodawca podkreśla, że wybór odpowiedniej lokalizacji jest kluczem do sukcesu.

– Najlepsze są centra miast, miejsca o dużym ruchu pieszym – mówi Marcin Ragus. – Istotną sprawą jest również możliwość zaparkowania w pobliżu samochodu.

Na razie franczyzodawca Prosiaka chce skupić się na budowaniu sieci w Warszawie i okolicach, ale jest też otwarty na bardziej odległe lokalizacje. W grę wchodzą miasta od kilkunastu tysięcy mieszkańców. Lokale mogą być różne: małe działające tylko w opcji take away, ale też duże, nawet 100-metrowe, z salą konsumpcyjną. Można też prowadzić sprzedaż z food trucka. Koszt inwestycji (zawierający też opłatę wstępną) franczyzodawca szacuje na 35 tys. zł netto – jednak ostateczne wydatki zależą od wielkości lokalu i kosztów jego adaptacji.

Jakość pod kontrolą

Franczyzobiorcy przejdą szkolenia, licencjodawca będzie też z nimi na otwarciu lokalu oraz podczas pierwszego tygodnia działalności. W mięso i sosy do kebabów będą zaopatrywać się w centrali.

 – Mamy dopracowane receptury, gwarantujące dobry smak i tę jakość chcemy utrzymać we wszystkich lokalach, działających pod naszą marką – podkreśla Marcin Ragus. – Kupujemy surowe mięso, które marynujemy w przyprawach. Tak przygotowany produkt, razem z sosami, będziemy dostarczać franczyzobiorcom.

Miesięczna opłata wynosi 5 proc. od obrotu netto. Do tego należy doliczyć 2 proc. opłaty marketingowej.

 

WIZYTÓWKA MARKI PROSIAK POLKI KEBAB

Lokale serwujące kebab oraz dania fast food.

  • 1 lokal własny
  • przewidywana kwota inwestycji 35 tys. zł netto
  • opłaty miesięczne w sumie 7 proc. od obrotu netto

Marcin Ragus, franczyzodawca Prosiak Polski Kebab: / "Mamy dopracowane receptury, gwarantujące dobry smak i tę jakość chcemy utrzymać we wszystkich lokalach".