Kebab po polsku
Kebab to jedno z ulubionych dań Polaków. Marka Prosiak Polski Kebab&Fast Food postanowiła wykorzystać ten trend – ale w nieco zmodyfikowanej wersji.
– W naszych kebabach używamy wieprzowiny, a konkretnie karkówki. Mamy też wersję drobiową – wyjaśnia Marcin Ragus, franczyzodawca Prosiak Polski Kebab.
Z większym doświadczeniem
Prosiak Polski Kebab pojawił się na rynku w 2019 roku. To kolejne już podejście marki do franczyzy.
– Dwa lata temu, kiedy pierwszy raz ruszyliśmy z poszukiwaniem franczyzobiorców, odzew był całkiem spory. Ale mieliśmy wówczas tylko jeden własny lokal i stwierdziliśmy, że chcemy jeszcze rozbudować nasz know how i poszerzyć rynkowe doświadczenie – mówi Marcin Ragus. – Teraz mamy lokale w różnych lokalizacjach, w jednym nawet jest oferta łączona: kebab i pizzeria.
Dziś marka ma trzy lokale własne: dwa w Pruszkowie i jeden w warszawskiej dzielnicy Ursus. Dwa są w lokalizacji przyulicznej, jeden mieści się w galerii handlowej. Teraz Prosiak Polski Kebab szuka franczyzobiorców, którzy otworzyliby kolejne lokalizacje.
Prosiak Polski Kebab proponuje da formaty działalności – albo lokal stacjonarny, albo przyczepę gastronomiczną. Jeśli chodzi o przyczepę, franczyzobiorca kupuje ją we własnym zakresie, a franczyzodawca doradza, jak powinna zostać wyposażona, przekazuje kontakty do dostawców sprzętu.
– Nie trzeba jednak kupować wcale nowego sprzętu, można pracować na używanym – podkreśla Marcin Ragus. – Sam zaczynałem z używanym sprzętem. I wiem, że czasami nowe urządzenia psują się szybciej, niż używane porządnej produkcji. Można też sprzęt wziąć w leasing.
Minimalna inwestycja w przyczepę gastronomiczną to ok. 50 tys. zł. Natomiast – według szacunków franczyzodawcy – na otwarcie lokalu stacjonarnego trzeba przeznaczyć przynajmniej 30 tys. zł.
Szkolenie i wsparcie
Na początek koncept najchętniej otworzyłby punkty franczyzowe w Warszawie i okolicy. Franczyzobiorcy przejdą szkolenie w punktach własnych marki. Przedstawiciel franczyzodawcy przyjedzie też do nich na otwarcie i zostanie przez tydzień.
– Czuwamy nad pracownikami, pomagamy przy sprzedaży i obsłudze klientów, reagujemy, jeśli pojawią się jakieś problemy – zapewnia Marcin Ragus. – Wiem, że pierwsze dni po otwarciu wiążą się ze sporym stresem, dlatego chcemy wesprzeć franczyzobiorców zwłaszcza w tym okresie.
Do wszystkich punktów będą dostarczane z centrali sosy i mięso.
– To podstawa zapewnienia dobrej jakości naszych produktów – dodaje franczyzodawca.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Prosiak Polski Kebab&Fast Food wynosi 10 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu. A ile można zarobić?
– W naszym punkcie na warszawskim Ursusie obroty sięgają nawet do 60 tys. zł. A jest czynny tylko od poniedziałku do piątku, po 9 godzin dziennie – informuje Marcin Ragus.
WIZYTÓWKA PROSIAK POLSKI KEBAB&FAST FOOD
Polska sieć kebabowni. Marka istnieje od 2019 roku. Serwuje kebaby z mięsem wieprzowym oraz drobiowym.
- 3 lokale własne
- jednorazowa opłata wstępna 10 tys. zł netto
- franczyzowa opłata miesięczna 5 proc. od obrotu

ZOBACZ W KATALOGU




















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali