Dr Konopny ma licencję na biznes
Kiedy ciocia Brayana Żuwalskiego zachorowała na nowotwór, cała rodzina szukała sposobów, aby jej pomóc.
– Próbowaliśmy różnych rzeczy, aż trafiliśmy na olejek CBD, który okazał się skuteczny. To właśnie zainspirowało mnie do stworzenia marki Dr Konpony – opowiada Brayan Żuwalski. – Chcę uświadamiać ludziom, jak wiele właściwości prozdrowotnych mają produkty z zawartością CBD.
Na różnych rynkach
Pierwszy sklep pod szyldem Dr Konopny powstał dwa lata temu w Koszalinie. Teraz działa ich w sumie 10, w tym jeden sezonowy i 8 franczyzowych.
– Pierwszym franczyzobiorcą został nasz klient, który przyszedł na zakupy do sezonowego punktu w Mielnie – mówi Brayan Żuwalski. – Spodobała mu się koncepcja prowadzenia tego biznesu i z naszą pomocą postanowił otworzyć własny sklep.
W ofercie sklepów Dr Konopny są m.in. susze, żywność konopna, kawy herbaty, kosmetyki, waporyzatory, akcesoria do palenia, fajki wodne i oczywiście duży wybór olejków CBD.
– Jako nieliczni mamy tak szeroki wybór olejków, m.in. dla sportowców, dla zwierząt oraz olejki smakowe – podkreśla franczyzodawca. – Certyfikowany towar sprowadzamy ze sprawdzonych hurtowni z całego świata, m.in. z Francji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych. Mamy atrakcyjne rabaty, z których korzystają także nasi franczyzobiorcy.
Marka nie stawia ograniczeń, jeśli chodzi o wielkość miast w których mogą powstawać sklepy.
– Wszystko zależy od potencjału konkretnego rynku – wyjaśnia Brayan Żuwalski. – Mniejsze miasta wbrew pozorom też mogą być atrakcyjne, ponieważ jest tam mniejsza konkurencja.
Jeśli chodzi o lokalizację, to możliwe jest otwarcie zarówno w galerii handlowej (np. jako wyspa handlowa), jak i w lokalizacji przyulicznej. W tym drugim przypadku najlepiej znaleźć lokal w centrum miasta, dobrze widoczny, w miejscu, gdzie jest duży ruch pieszy. Lokal na sklep nie musi być duży – wystarczy 20-30 m2.
Dzielić się wiedzą
Koszty inwestycji zależą m.in. od tego, czy wybieramy format wyspy czy sklepu stacjonarnego, od wielkości lokalu.
– Używaną wyspę handlowa możemy kupić za ok.15 tys. zł. Do tego należy doliczyć ok. 50 tys. zł na zatowarowanie – dodaje Brayan Żuwalski.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych. Franczyzobiorcy zatowarowują się w centrali marki.
– Zapewniamy franczyzobiorcom pełne szkolenia, zarówno z wiedzy o produktach, jak i z obsługi klienta, systemu kasowego – mówi Brayan Żuwalski. – Gwarantujemy wszelkie niezbędne certyfikaty, dokumentację HACCP, zapewniamy projekt lokalu, bieżące wsparcie, spersonalizowany marketing.
Franczyzodawca Dr Konopnego zauważa, że popularność produktów na bazie CBD coraz bardziej rośnie.
– Świadomość Polaków w tym zakresie jest coraz większa. Coraz chętniej też sięgają po produktu naturalne – podkreśla Brayan Żuwalski. – W naszych sklepach staramy się również edukować klientów, dlatego naszym franczyzobiorcom i sprzedawcom zapewniamy odpowiedni poziom wiedzy.
WIZYTÓWKA MARKI DR KONOPNY
Sieć sklepów z produktami CBD.
- 10 sklepów
- koszt pierwszego zatowarowania ok. 50 tys. zł
- brak opłaty wstępnej
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Daniel Piotrowski niedawno otworzył stoisko pod szyldem Dr Konopny. Jak mu idzie biznes?
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Jakub Andruszkiewicz prowadzi trzy punkty pod szyldem Dr Konopny. Jak idzie mu biznes?
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów