Second hand we franczyzie
Marka VIVE Profit należy do spółki VIVE Textile Recycling, która od prawie 30 lat działa w branży recyclingu tekstyliów. Oprócz rozwijania sieci sklepów typu second hand firma m.in. produkuje też paliwo alternatywne, czyściwo przemysłowe czy kompozyt, z którego powstają np. ekologiczne ławki – wszystko z tekstyliów.
– Firma stawia sobie za cel stuprocentowe wykorzystanie odzieży używanej, segregowanej każdego dnia w ilości setek ton, przy użyciu unikatowych rozwiązań produkcyjnych i zaawansowanych technologii – podkreśla Jarosław Urban, CCO VIVE Textile Recycling, odpowiedzialny również za rozwój sieci franczyzowej VIVE Profit.
Licencja na biznes
Brand VIVE Profit powstał w 1995 roku. Dziś sieć liczy 46 sklepów.
– Większość działa w dużych miastach, często po kilka w jednym – mówi Jarosław Urban. – Mieliśmy jednak wiele zapytań od potencjalnych franczyzobiorców z terenu całej Polski i ostatecznie zdecydowaliśmy, na bazie naszych wieloletnich doświadczeń, uruchomić projekt franczyzowy dedykowany nie tylko dla dużych aglomeracji. W naszym kraju jest ponad 300 miast liczących od 10 do 100 tys. mieszkańców, dlatego znaleźliśmy ciekawe rozwiązanie, które aktywnie wspiera przedsiębiorców w niewielkich ośrodkach miejskich.
Większość sklepów VIVE Profit ma ponad 1 tys. m2 powierzchni, ale marka dysponuje również mniejszymi formatami. Do takich należy np. sklep VIVE Profit Premium w warszawskim Wola Parku, który zajmuje 130 m2 powierzchni.
Nową propozycją VIVE Textile Recycling jest możliwość prowadzenia sklepu VIVE Profit w modelu franczyzowym. Do prowadzenia takiego punktu zalecane są lokale o powierzchni od 200 m2. Powinny być dobrze widoczne i mieć dostęp do parkingu, najlepiej bezpłatnego.
– Klienci spędzają w naszych sklepach po kilka godzin – wyjaśnia Jarosław Urban. – Dbamy o to, aby na zakupach czuli się komfortowo. Nasze sklepy przypominają w aranżacji typowe sklepy odzieżowe.
Franczyzodawca przygotowuje projekt wnętrza dla konkretnej lokalizacji. Według szacunków centrali inwestycja w lokal wielkości do 300 m2 to wydatek rzędu 50 tys. zł, a do 500 m2 – 90 tys. zł.
– Doradzamy franczyzobiorcy, jak wyposażyć lokal, aby maksymalnie wykorzystać powierzchnię sprzedażową oraz jaki system informatyczny wdrożyć, aby zakupy były szybkie i bezpieczne – zapewnia Jarosław Urban.
Jednorazowa opłata wstępna także zależy od powierzchni sklepu i waha się między 10 a 40 tys. zł.
Przemyślany asortyment
Towar franczyzobiorcy otrzymują w komis. Asortyment składa się z czterech grup produktowych: odzież wieszakowa, tzw. mix domowy (czyli np. koce, pledy, poduszki plus akcesoria typu torebki i paski), buty oraz produkty komplementarne (np. chemia gospodarcza, typu płyny i proszki do prania.
– W zależności od wielkości lokalu z niektórych kategorii produktowych można zrezygnować. Jednak, co oczywiste, asortyment wieszakowy, buty czy akcesoria pozostają niezmiennie stałą ofertą każdego sklepu – dodaje Jarosław Urban.
Ubrania przyjeżdżają do jego sklepu z podziałem na odpowiednie grupy asortymentowe i płeć. Odzież wieszakowa, jak również buty jest już wyceniona – każda rzecz posiada indywidualną metkę wraz z kodem kreskowym. Dostawy kompletuje i realizuje centrala.
– Wiemy jakie kategorie odzieży sprzedają się w danym sezonie, ale też uwzględniamy lokalne uwarunkowania, dopasowując ofertę do potrzeb i możliwości konkretnego rynku, w tym profilu klienta czy siły nabywczej i koszyka zakupowego – podkreśla Jarosław Urban.
Całkowita wymiana towaru odbywa się raz w tygodniu. Franczyzobiorca otrzymuje prowizję od obrotu realizowanego na odzieży, która wynosi w zależności od wielkości lokalu (a więc od poniesionych nakładów inwestycyjnych), od 33 do 39 proc.
– Odzież ze wszystkich sklepów stacjonarnych jest dostępna również w naszym sklepie internetowym. Dzięki temu franczyzobiorcy zarabiają także na sprzedaży w kanale on-line – dodaje Jarosław Urban.
Do końca stycznia VIVE Profit zamierza uruchomić 6-7 sklepów franczyzowych. Natomiast plan na cały 2022 rok zakłada otwarcie 60-70 placówek.
– Second handy wpisują się w modę na slow fashion. Po pierwsze można tam znaleźć unikatowe rzeczy. Po drugie klienci coraz częściej myślą o ekologii i wolą kupić ubrania używane dobrej jakości, aby w ten sposób pomóc środowisku – mówi Jarosław Urban.
WIZYTÓWKA VIVE PROFIT
Sieć sklepów typu second hand.
- 46 sklepów
- kwota inwestycji od 50 tys. zł
- prowizja od obrotu 33-39 proc.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
POPULARNE NA FORUM
T'E'L'E'G'R'A'M @dreyfussbillyoriginal Ostke Ozempic Internetist Euroopas
Wh@tsApp: +12094323659$/Telegram:t.me/dreyfussbillyoriginal dreyfusbilly@gmail.com Mis on Ozempic? Nii Ozempic kui ka Wegovy on Semaglutide kaubamärgid. See on pikatoimeline...
Whats@pp +12094323659$ Acheter Ozempic/Mounjaro pour perdre du poids
Wh@tsApp: +12094323659$/Telegram:t.me/dreyfussbillyoriginal dreyfusbilly@gmail.com Qu'est-ce qu'Ozempic ? Ozempic et Wegovy sont tous deux des noms de marque de Semaglutide....
T'E'L'E'G'R'A'M @dreyfussbillyoriginal Acheter Ozempic en ligne Europe
Wh@tsApp: +12094323659$/Telegram:t.me/dreyfussbillyoriginal dreyfusbilly@gmail.com Qu'est-ce qu'Ozempic ? Ozempic et Wegovy sont tous deux des noms de marque de Semaglutide....
Whats@pp +12094323659$ Αγοράστε Ozempic/Mounjaro για απώλεια βάρους
Wh@tsApp: +12094323659$/Telegram:t.me/dreyfussbillyoriginal dreyfusbilly@gmail.com Τι είναι το Ozempic; Τόσο το Ozempic όσο και το Wegovy είναι...
T'E'L'E'G'R'A'M @dreyfussbillyoriginal Αγοράστε Ozempic online Ευρώπη
Wh@tsApp: +12094323659$/Telegram:t.me/dreyfussbillyoriginal dreyfusbilly@gmail.com Τι είναι το Ozempic; Τόσο το Ozempic όσο και το Wegovy είναι...
WHATSAPP 🛕{{+12094323659}}🌍 OZEMPIC Deutschland KAUFEN
Wh@tsApp: +12094323659$/Telegram:t.me/dreyfussbillyoriginal dreyfusbilly@gmail.com Was ist Ozempic? Ozempic und Wegovy sind beide Markennamen von Semaglutid. Dies ist ein lang...
T'E'L'E'G'R'A'M @dreyfussbillyoriginal Wo kann man Ozempic online in Deutschland kaufen?
Wh@tsApp: +12094323659$/Telegram:t.me/dreyfussbillyoriginal dreyfusbilly@gmail.com Was ist Ozempic? Ozempic und Wegovy sind beide Markennamen von Semaglutid. Dies ist ein lang...
T'E'L'E'G'R'A'M @Noteorders Gefälschte Euro online in Deutschland kaufen
T'E'L'E'G'R'A'M @Noteorders Gefälschte Euro online in Deutschland kaufen