Inwestycja w salon z wyposażeniem łazienki

Sieć rośnie / Obecnie sieć BLU liczy 55 sklepów. Cztery otwarto w ubiegłym roku.
Czwartek
17.02.2022
Jak skorzystać na boomie budowlano-remontowym? Można np. otworzyć salon z wyposażeniem łazienek.
 

Salony BLU mają pełną ofertę wyposażenia łazienek.

– Oferujemy produkty polskich i zagranicznych producentów: płytki ceramiczne, armaturę, ceramikę sanitarną – wylicza Dariusz Wieczerzak, dyrektor sprzedaży firmy Reflex, właściciela marki BLU. – W salonach klienci znajdą szereg ekspozycji z gotowymi rozwiązaniami oraz mogą liczyć na fachowe doradztwo w zakresie projektowania i wyposażenia łazienki. Zapewniamy dostęp do szerokiej oferty produktów dedykowanych, jak i marek własnych w konkurencyjnych cenach.

Obecnie sieć BLU liczy 55 sklepów. W 2021 roku udało się uruchomić cztery salony franczyzowe, a w tym roku marka planuje podwoić tę liczbę.

Otwieramy sklep

BLU chce się rozwijać w miastach o liczbie mieszkańców powyżej 20 tys. Najlepsza lokalizacja dla sklepu to części miasta znane mieszkańcom z możliwości zakupu wszelkich materiałów do wyposażenia mieszkania i domu, ale franczyzodawca bierze też pod uwagę inne miejsca, jak np. parki handlowe.

– Generalnie jak każdy operator franczyzowy szukamy osób, które myślą o własnym biznesie i są do tego predysponowane. Oczywiście doświadczenie w branży czy w prowadzeniu biznesu u potencjalnego franczyzobiorcy jest zawsze cenne, ale osobie bez doświadczenia również zapewniamy pełne wsparcie – podkreśla Dariusz Wieczerzak.

Całkowita kwota inwestycji jest uzależniona od wielkości lokalu i jego stanu technicznego. Optymalnie salon powinien mieć 450 m2, ale generalnie lokal powinien mieć między 300 a 600 m2. Samo dostosowanie do standardów sieci polega na budowie boksów ekspozycyjnych, organizacji strefy obsługi klienta oraz zakupie niezbędnego wyposażenia i towaru ekspozycyjnego. Wszystko zgodnie z wcześniej ustalonym przez centralę projektem.

– Koszty inwestycji są dzielone pomiędzy franczyzobiorcę, centralę sieci oraz producentów – dodaje Dariusz Wieczerzak. – Zapewniamy franczyzobiorcy szkolenia wdrożeniowe i produktowe, stałą opiekę operacyjną po otwarciu salonu i wspólną promocję placówki.

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł. Opłata miesięczna to 1 tys. zł, niezależnie od osiąganych obrotów. Według szacunków franczyzodawcy, salon staje się rentowny – w zależności od wielkości miasta oraz samej lokalizacji – w ciągu trzech do sześciu miesięcy. Na zwrot z inwestycji trzeba czekać średnio od dwóch do trzech lat.

 

WIZYTÓWKA MARKI BLU

Sieć salonów z wyposażeniem łazienek.

  • miasta od 20 tys. mieszkańców
  • opłata wstępna 20 tys.
  • opłata miesięczna 1 tys. zł

Wyposażenie łazienki / Salony BLU mają pełną ofertę wyposażenia łazienek.