Jak zostać spedytorem?
Northgate Logistics zajmuje się spedycją międzynarodową i krajową. Firma działa na rynku prawie dziesięć lat i ma kilka placówek własnych. Główna siedziba znajduje się w Pruszczu Gdańskim, a oddziały w Warszawie, na północy Polski (Gdynia) oraz na południu (Wrocław, Ząbkowice Śląskie, Świdnica). Z franczyzą firma ruszyła w 2020 roku. Tym samym oferuje, pierwszy na rynku i jedyny w Europie system partnerski w branży spedycyjnej. Do tej pory dołączyło do jej sieci trzech partnerów. Działają w Oławie, Kielcach i Bydgoszczy.
Z etatu na swoje
Patryk Jakubowicz zatrudnił się w Northgate Logistics po ukończeniu studiów w zakresie logistyki. Przez trzy lata był pracownikiem tej firmy, po czym zdecydował, że zamiast pracować na etacie, chciałby pójść na swoje. – Sprawdziłem się w logistyce i zacząłem się utożsamiać z firmą. Ale zależało mi na tym, żeby mieć większą decyzyjność, tym bardziej że wyniki mojej pracy dowiodły, że jestem w stanie prowadzić własny oddział i przynosić firmie zyski tym sposobem – opowiada Patryk Jakubowicz.
Decyzję o zostaniu partnerem Northgate Logistics podjął w tamtym roku. Natomiast w maju bieżącego roku rozpoczął działalność w Oławie. – Przede mną na pewno jeszcze dużo błędów do popełnienia, ale jestem pełen optymizmu. Najważniejsze wyzwanie obecnie to po prostu odpowiednie zarządzanie pracownikami. To będzie kluczowe, jeśli chodzi o odniesienie przeze mnie sukcesu – mówi Patryk Jakubowicz.
Obecnie zatrudnia trzy osoby i dalej pracuje jako logistyk. – Robię to, co wcześniej, ale ponadto mam nowe obowiązki administracyjne i kieruję zespołem. Spoczywa na mnie dużo większa odpowiedzialność, ale przekłada się to również na finanse – mówi Patryk Jakubowicz.
Ma on duże zaufanie do rozwiązań stosowanych w Northgate Logistics i może liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Docelowo chciałby stworzyć silny zespół pracowników, tak, żeby sam mógł jedynie biznes nadzorować i zająć się innymi rzeczami. – Moim głównym celem jest niezależność finansowa i dochód pasywny. Stopniowo będę się wycofywał z obsługi klienta – mówi Patryk Jakubowicz. Jego zdaniem, w logistyce kluczowa jest sumienność i budowanie relacji z klientami.
O współpracy Łukasza Lisińskiego z Northgate Logistics w dużej mierze zdecydował przypadek. – Podczas pewnej podróży na lotnisku kupiłem miesięcznik „Własny Biznes Franchising". W samolocie przeczytałem artykuł o Northgate Logistics. Byłem zainteresowany branżą logistyczną, więc już następnego dnia zadzwoniłem do właścicieli, żeby omówić szczegóły – opowiada Łukasz Lisiński.
Po kilku rozmowach i spotkaniu zdecydował się na otwarcie własnego oddziału w Bydgoszczy. Szkolenie odbył w lutym tego roku, a od kwietnia jego placówka ruszyła. Z jej wyników jest bardzo zadowolony. – Są one lepsze, niż zakładałem, i to już od pierwszego miesiąca działalności. Jestem pewien, że to branża z dużym potencjałem, rozwojowa i pewna. Szczególnie to było widać w czasie pandemii, kiedy okazało się, że transport jest stabilny. Logistyka działała cały czas, bez przerwy – mówi Łukasz Lisiński.
Wcześniej działał on w branży gastronomicznej. Ma też własną firmę budowlaną. Jego praca w Northgate Logistics obecnie polega na szkoleniu pracowników i pozyskiwaniu klientów. – Skupiamy się na rozwoju i budowaniu portfela klientów. To jak na razie głównie praca z ludźmi. Codziennie negocjuję z przewoźnikami, rozmawiam z klientami – mówi Łukasz Lisiński.
Chwali sobie wsparcie franczyzodawcy, na którego pomoc w każdej chwili można liczyć. – Cały czas jesteśmy w kontakcie z franczyzodawcą, na pewno nie jesteśmy pozostawieni sami sobie. Dużo nam dało też szkolenie, które trwało cztery tygodnie – mówi Łukasz Lisiński.
Jego zdaniem, konkurencja w branży spedycyjnej jest spora. Northgate Logistics wyróżnia się sprawnym i rozbudowanym systemem obsługi klienta. Zarówno przewoźnicy, jak i klienci, mogą liczyć na szybką pomoc. Dobrze działa też system płatności, co dla przewoźników jest istotne.
Robert Jedynak też nie miał wiele wspólnego z logistyką, kiedy postanowił dołączyć w roli partnera do Northgate Logistics. – Jestem z wykształcenia inżynierem mechanikiem i wcześniej pracowałem w zawodzie, w działach związanych z produkcją oraz utrzymaniem ruchu – mówi Robert Jedynak. Zawsze był zatrudniony na etacie, a w 2019 roku rozwiązał umowę. Przygotowywał się do otwarcia biznesu, ale pandemia zburzyła jego plany. Nie chciał jednak wracać na etat. Postanowił poszukać alternatywy i wtedy w ręce wpadła mu oferta z Northgate Logistiscs. Zdecydował się na współpracę.
– Największym wyzwaniem było dla mnie opanowanie wiedzy, która jest niezbędna, żeby w tej branży funkcjonować. Pierwsze miesiące to była intensywna praca z podręcznikiem operacyjnym. Musiałem wszystkiego się nauczyć, a ponadto wyszkolić ludzi, przygotować ich, przetrenować i przetestować – opowiada Robert Jedynak. Dodaje, że firma zatrudnia głównie osoby, które nie mają doświadczenia w branży, więc każdy nowy pracownik musi się wszystkiego nauczyć.
Jego biuro zaczęło działać w październiku 2020 roku w Kielcach. Dzisiaj prowadzi je już z satysfakcją.
– Pierwszy rok poświęciłem na poznanie tematyki i zgłębianie wiedzy, ale dzisiaj jestem już spedytorem, który co nieco wie na temat branży. Już podejmuję decyzje, które zdecydowanie są oparte na merytorycznej wiedzy i działam bardziej efektywnie w środowisku transportowo-spedycyjnym – mówi Robert Jedynak.
Jego główne zajęcie to nawiązywanie kontaktów z klientami i robienie wycen pod konkretne zlecenia.
Jak zacząć współpracę
Aby zostać franczyzobiorcą Northgate Logistics, trzeba zainwestować we własne biuro oraz jego wyposażenie. Ważny jest sprzęt komputerowy, dostęp do internetu i telefon. Lokalizacja biura musi być wygodna przede wszystkim dla franczyzobiorcy oraz jego pracowników. Klienci w większości przypadków kontaktują się z firmą zdalnie.
Franczyzobiorców obowiązuje wstępna opłata franczyzowa w wysokości 30 tys. zł. Można ją uregulować od razu po podpisaniu umowy albo rozłożyć spłatę na trzy lata, z sześciomiesięczną karencją. – Zwrot z inwestycji jest możliwy już w drugim lub trzecim miesiącu od momentu rozpoczęcia współpracy przy wyborze drugiej, ratalnej opcji uregulowania opłaty wstępnej – mówi Ewa Kozłowska.
Franczyzobiorcy przede wszystkim powinni mieć umiejętności sprzedażowe, a także umieć zbudować zespół i zarządzać nim. Nie trzeba inwestować we flotę samochodów transportowych. Głównym zadaniem franczyzobiorców jest pozyskiwanie klientów i utrzymanie dobrych relacji z nimi poprzez jak najlepszą realizację zleceń.
Northgate Logistics zarabia na marży, czyli różnicy pomiędzy ceną, jaką proponuje klient za przewóz towaru, a tym, co firma oferuje przewoźnikowi za realizację zlecenia. Franczyzodawca dzieli się z franczyzobiorcami marżą w proporcji pół na pół. Northgate Logistics oferuje jedyny system partnerski w Europie w branży spedycyjnej.
Otwieramy placówkę Northgate Logistics
KOSZTY INWESTYCYJNE
- opłata wstępna: 30 tys. zł (o ile jest płacona jednorazowo, można ją też rozłoży na 36 rat)
- wyposażenie biura: 15 tys. zł
RAZEM: 45 tys. zł
KOSZTY MIESIĘCZNE
- prowadzenie działalności gospodarczej: 1 tys. zł
- wynajem biura: 2 tys. zł
- wynagrodzenie pracowników: 7 tys. zł
- media: 500 zł
RAZEM: 10,5 tys. zł
SPODZIEWANE PRZYCHODY MIESIĘCZNE
Średnio w pierwszym roku można liczyć na mniej więcej 16 tys. zł przychodu miesięcznie
SPODZIEWANE DOCHODY MIESIĘCZNE
16 tys. zł minus 10,5 tys. zł
DOCHÓD PRZED OPODATKOWANIEM
5,5 tys. zł w pierwszym roku działalności
Przedstawione zestawienie jest jedynie przykładowe – sugerujemy wykonanie własnego biznesplanu dla konkretnych warunków biznesowych.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.