(od lewej) Robert Jedynak, Łukasz Lisiński, Patryk Jakubowicz, franczyzobiorcy Northgate Logistics / Franczyzobiorców Northgate Logistics obowiązuje wstępna opłata franczyzowa w wysokości 30 tys. zł. Można ją uregulować od razu po podpisaniu umowy franczyzowej albo rozłożyć na raty.
Piątek
18.02.2022
Na współpracę pod szyldem Northgate Logistics zdecydowało się trzech partnerów. Jak sobie radzą?
 

Northgate Logistics zajmuje się spedycją międzynarodową i krajową. Firma działa na rynku prawie dziesięć lat i ma kilka placówek własnych. Główna siedziba znajduje się w Pruszczu Gdańskim, a oddziały w Warszawie, na północy Polski (Gdynia) oraz na południu (Wrocław, Ząbkowice Śląskie, Świdnica). Z franczyzą firma ruszyła w 2020 roku. Tym samym oferuje, pierwszy na rynku i jedyny w Europie system partnerski w branży spedycyjnej. Do tej pory dołączyło do jej sieci trzech partnerów. Działają w Oławie, Kielcach i Bydgoszczy.

Z etatu na swoje

Patryk Jakubowicz zatrudnił się w Northgate Logistics po ukończeniu studiów w zakresie logistyki. Przez trzy lata był pracownikiem tej firmy, po czym zdecydował, że zamiast pracować na etacie, chciałby pójść na swoje. – Sprawdziłem się w logistyce i zacząłem się utożsamiać z firmą. Ale zależało mi na tym, żeby mieć większą decyzyjność, tym bardziej że wyniki mojej pracy dowiodły, że jestem w stanie prowadzić własny oddział i przynosić firmie zyski tym sposobem – opowiada Patryk Jakubowicz.

Decyzję o zostaniu partnerem Northgate Logistics podjął w tamtym roku. Natomiast w maju bieżącego roku rozpoczął działalność w Oławie. – Przede mną na pewno jeszcze dużo błędów do popełnienia, ale jestem pełen optymizmu. Najważniejsze wyzwanie obecnie to po prostu odpowiednie zarządzanie pracownikami. To będzie kluczowe, jeśli chodzi o odniesienie przeze mnie sukcesu – mówi Patryk Jakubowicz.

Obecnie zatrudnia trzy osoby i dalej pracuje jako logistyk. – Robię to, co wcześniej, ale ponadto mam nowe obowiązki administracyjne i kieruję zespołem. Spoczywa na mnie dużo większa odpowiedzialność, ale przekłada się to również na finanse – mówi Patryk Jakubowicz.

Ma on duże zaufanie do rozwiązań stosowanych w Northgate Logistics i może liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Docelowo chciałby stworzyć silny zespół pracowników, tak, żeby sam mógł jedynie biznes nadzorować i zająć się innymi rzeczami. – Moim głównym celem jest niezależność finansowa i dochód pasywny. Stopniowo będę się wycofywał z obsługi klienta – mówi Patryk Jakubowicz. Jego zdaniem, w logistyce kluczowa jest sumienność i budowanie relacji z klientami.

O współpracy Łukasza Lisińskiego z Northgate Logistics w dużej mierze zdecydował przypadek. – Podczas pewnej podróży na lotnisku kupiłem miesięcznik „Własny Biznes Franchising". W samolocie przeczytałem artykuł o Northgate Logistics. Byłem zainteresowany branżą logistyczną, więc już następnego dnia zadzwoniłem do właścicieli, żeby omówić szczegóły – opowiada Łukasz Lisiński.

Po kilku rozmowach i spotkaniu zdecydował się na otwarcie własnego oddziału w Bydgoszczy. Szkolenie odbył w lutym tego roku, a od kwietnia jego placówka ruszyła. Z jej wyników jest bardzo zadowolony. – Są one lepsze, niż zakładałem, i to już od pierwszego miesiąca działalności. Jestem pewien, że to branża z dużym potencjałem, rozwojowa i pewna. Szczególnie to było widać w czasie pandemii, kiedy okazało się, że transport jest stabilny. Logistyka działała cały czas, bez przerwy – mówi Łukasz Lisiński.

Wcześniej działał on w branży gastronomicznej. Ma też własną firmę budowlaną. Jego praca w Northgate Logistics obecnie polega na szkoleniu pracowników i pozyskiwaniu klientów. – Skupiamy się na rozwoju i budowaniu portfela klientów. To jak na razie głównie praca z ludźmi. Codziennie negocjuję z przewoźnikami, rozmawiam z klientami – mówi Łukasz Lisiński.

Chwali sobie wsparcie franczyzodawcy, na którego pomoc w każdej chwili można liczyć. – Cały czas jesteśmy w kontakcie z franczyzodawcą, na pewno nie jesteśmy pozostawieni sami sobie. Dużo nam dało też szkolenie, które trwało cztery tygodnie – mówi Łukasz Lisiński.

Jego zdaniem, konkurencja w branży spedycyjnej jest spora. Northgate Logistics wyróżnia się sprawnym i rozbudowanym systemem obsługi klienta. Zarówno przewoźnicy, jak i klienci, mogą liczyć na szybką pomoc. Dobrze działa też system płatności, co dla przewoźników jest istotne.

Robert Jedynak też nie miał wiele wspólnego z logistyką, kiedy postanowił dołączyć w roli partnera do Northgate Logistics. – Jestem z wykształcenia inżynierem mechanikiem i wcześniej pracowałem w zawodzie, w działach związanych z produkcją oraz utrzymaniem ruchu – mówi Robert Jedynak. Zawsze był zatrudniony na etacie, a w 2019 roku rozwiązał umowę. Przygotowywał się do otwarcia biznesu, ale pandemia zburzyła jego plany. Nie chciał jednak wracać na etat. Postanowił poszukać alternatywy i wtedy w ręce wpadła mu oferta z Northgate Logistiscs. Zdecydował się na współpracę.

– Największym wyzwaniem było dla mnie opanowanie wiedzy, która jest niezbędna, żeby w tej branży funkcjonować. Pierwsze miesiące to była intensywna praca z podręcznikiem operacyjnym. Musiałem wszystkiego się nauczyć, a ponadto wyszkolić ludzi, przygotować ich, przetrenować i przetestować – opowiada Robert Jedynak. Dodaje, że firma zatrudnia głównie osoby, które nie mają doświadczenia w branży, więc każdy nowy pracownik musi się wszystkiego nauczyć.

Jego biuro zaczęło działać w październiku 2020 roku w Kielcach. Dzisiaj prowadzi je już z satysfakcją.
– Pierwszy rok poświęciłem na poznanie tematyki i zgłębianie wiedzy, ale dzisiaj jestem już spedytorem, który co nieco wie na temat branży. Już podejmuję decyzje, które zdecydowanie są oparte na merytorycznej wiedzy i działam bardziej efektywnie w środowisku transportowo-spedycyjnym – mówi Robert Jedynak.
Jego główne zajęcie to nawiązywanie kontaktów z klientami i robienie wycen pod konkretne zlecenia.

Jak zacząć współpracę

Aby zostać franczyzobiorcą Northgate Logistics, trzeba zainwestować we własne biuro oraz jego wyposażenie. Ważny jest sprzęt komputerowy, dostęp do internetu i telefon. Lokalizacja biura musi być wygodna przede wszystkim dla franczyzobiorcy oraz jego pracowników. Klienci w większości przypadków kontaktują się z firmą zdalnie.

Franczyzobiorców obowiązuje wstępna opłata franczyzowa w wysokości 30 tys. zł. Można ją uregulować od razu po podpisaniu umowy albo rozłożyć spłatę na trzy lata, z sześciomiesięczną karencją. – Zwrot z inwestycji  jest możliwy już w drugim lub trzecim miesiącu od momentu rozpoczęcia współpracy przy wyborze drugiej, ratalnej opcji uregulowania opłaty wstępnej – mówi Ewa Kozłowska.

Franczyzobiorcy przede wszystkim powinni mieć umiejętności sprzedażowe, a także umieć zbudować zespół i zarządzać nim. Nie trzeba inwestować we flotę samochodów transportowych. Głównym zadaniem franczyzobiorców jest pozyskiwanie klientów i utrzymanie dobrych relacji z nimi poprzez jak najlepszą realizację zleceń.

Northgate Logistics zarabia na marży, czyli różnicy pomiędzy ceną, jaką proponuje klient za przewóz towaru, a tym, co firma oferuje przewoźnikowi za realizację zlecenia. Franczyzodawca dzieli się z franczyzobiorcami marżą w proporcji pół na pół. Northgate Logistics oferuje jedyny system partnerski w Europie w branży spedycyjnej. 

 

Otwieramy placówkę Northgate Logistics

KOSZTY INWESTYCYJNE

  • opłata wstępna: 30 tys. zł (o ile jest płacona jednorazowo, można ją też rozłoży na 36 rat)
  • wyposażenie biura: 15 tys. zł

RAZEM: 45 tys. zł
 
KOSZTY MIESIĘCZNE

  • prowadzenie działalności gospodarczej: 1 tys. zł
  • wynajem biura: 2 tys. zł
  • wynagrodzenie pracowników: 7 tys. zł
  • media: 500 zł

RAZEM: 10,5 tys. zł
 
SPODZIEWANE PRZYCHODY MIESIĘCZNE

Średnio w pierwszym roku można liczyć na mniej więcej 16 tys. zł przychodu miesięcznie
 
SPODZIEWANE DOCHODY MIESIĘCZNE
16 tys. zł minus 10,5 tys. zł
 
DOCHÓD PRZED OPODATKOWANIEM
5,5 tys. zł w pierwszym roku działalności

Przedstawione zestawienie jest jedynie przykładowe – sugerujemy wykonanie własnego biznesplanu dla konkretnych warunków biznesowych.


Różnica w cenie / Northgate Logistics zarabia na marży, czyli różnicy pomiędzy ceną, jaką proponuje klient za przewóz towaru, a tym, co firma oferuje przewoźnikowi za realizację zlecenia.
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020